Kolik...

VÅR LILLA TJEJ
Usch Nova har så himla himla ont i magen på kvällarna och nätterna, inte alla dagar men många tyvärr :( Sen vissa dagar sover hon hur bra som helst och är jättenöjd hela tiden men det är väl så för alla små kanske? Idag har hon varit riktigt ledsen men det blev bättre efter att vi gett henne sockervatten och jag hade ammat henne 4 ggr på kort tid (Tack Mia för tipset det verkar hjälpa och dessutom verkar hon tycka det smakar helt okej) Just nu ligger hon på min mage och halvsover, hon får ingen ro så går absolut inte att lägga ner henne utan hon ska bara ligga nära. Misstänker att det blir väldigt lite sömn inatt för både mig och Nova :( Som tur är så har Per precis somnat för han ska ju snart upp igen och jobba.

PRICKIG
Vår prinsessa har blivit helt prickig i ansiktet, det bara kom över en timme i lördags och det enda jag kan tänka mig att det beror på är att Anita hade rätt stark parfym på sig när hon höll i henne när hon var här och hälsade på. Har ju varken ätit något konstigt eller bytt ut något annat som tex shampoo, tvål, tvättmedel osv..Hon har ju haft hormonplitor innan men detta är verkligen massor och dom bara kom hur snabbt som helst från ingenting. Någon som varit med om samma sak?

Se va prickig vår lilla tjej är :(




MAMMAS OCH PAPPAS TJEJ
Ligga nära är bäst



FREDAG OCH BVC
Vi var ju på nytt besök på BVC i fredags och vägde och mätte skruttan och man kan lugnt säga att hon växer så det knakar :D Hon vägde hela 4410 gram och var 54 cm lång, så det är rätt bra ökning sen förra veckan ;) Spännade att se om hon fortsätter i den här takten eller om det kanske stannar av lite sen. Nästa besök blir den 17:e december så då får vi se vad som hänt på växtfronten :)

Vägde mig själv igen också och nu är jag nere på -19 kilo sen Nova föddes, måste ju vara mest vatten och sånt?? Men vart i hela friden satt allt? Sägs ju att amning gör att man går ner i vikt och på mig verkar det stämma iallafall.

Hittade en tomtedress eller rättare sagt en tomteklänning, byxor och mössa till Nova när jag gick en sväng på stan efter BVC :D Jättesött är det så ska ta lite julkort så fort alla hennes prickar är borta :) Kommer självklart bli världens sötaste tomtenissa :D

Efter BVC och stan bar det av till Bråten och min kusin och hans familj :) Var roligt att komma ut och hälsa på lite för det händer verkligen inte varje dag. Nova var vaken en bra stund och låg i soffan och tittade och var allmänt nöjd :) Synd att det går en enda busslinje ut till Bråten och att den tar si så där 100 år på sig att komma fram..man får ju visseligen se halva Karlskoga under resans lopp om man nu skulle tycka det är en spännade sysselsättning ;) Som tur var så slapp vi ta snigelbussen hem för Per kom och hämtade oss efter jobbet :) Så blev sightsing från baksätet i bilen istället, sitter ju numera bak med vår fina dotter eftersom vi tycker hon är för liten för att sitta helt själv ännu.

Lite bilder från när vi var hos Petri.



LÖRDAG
I lördgas var jag och Nova ensamma hemma för Per var i Karlstad med jobbet och åt lite julbord och sådär. Så vi låg kvar i sängen jättelänge och mös för lillan ville inte att vi skulle gå någonstans utan hon skulle bara ligga och gosa nära mig :) Men passade på att ta hand om lgh och mig själv när hon äntligen sov en stund, var riktigt skönt att faktiskt hinna raka benen osv...är ju inte varje dag men kan duscha mer än 5 min nuförtiden...är ju alltid matdax enligt skruttan såfort jag tänker tanken dusch eller mat ;) Resten av kvällen tillbringade vi i soffan framför tvn med ännu mera gos tills Per kom hem och gjorde oss sällskap :)



DAGEN
Idag har Nova lyckats med att kissa och bajsa så det kom på både lakanet i sängen och hela sig själv..hon är snabb när man tar av henne blöjan vill jag lova :D Så det blev till att stoppa henne i badet, vi fick sällskap av både Siri och Lotus..dom ville nog hjälpa till lite verkade det som..goa luddisar :D Precis när det var dax att kliva ur badet så baja damen igen så det var bara till att sköja av henne innan jag kunde torka och klä på henne :D Men hon verkade iallafall väldigt nöjd :)



INVIGNING
Farbror Joakim kom på besök idag så vi passade på att inviga det fina tummengymmet som han och Emmy köpte till skruttan när hon fortfarande låg i magen :) Hon vekade inte sådär superintresserad av det ännu men det döjer nog inte innan hon börjar se sakerna och tycker det är roligt :) Men gymmet verkade fungera fint att sova i iallafall ;)



TRÖTT OCH SÅÅÅ UNDERBAR
Går ju inte att låta bli att ta bilder på vår stjärna...vet inte hur många vi tagit sen hon föddes men det är en hel del minst sagt..här är några på när hon sover :) Bilden när hon ligger som en groda på Pers mage är så himla söt, det är verkligen hennes favoritställning :D Hon är det absolut finaste som finns och vi älskar henne över allt annat!



VÅR DAG
Idag är det min och Pers dag :) Tiden går snabbt och vi har hunnit med en del sen vi träffades :) Känns så otroligt bra och jag hoppas verkligen vi får massor med år till tillsammans :) Känner mig superkär och blir glad av att få vara med dig. Älskar dig mest av allt, tack för att du finns! Pussar och Kramar på dig min snygging



Nu ska jag se om jag kan lägga Nova brevid mig för hon verkar ha somnat ordentligt, är supertrött så till och med en timmes sömn vore toppen just nu.

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Joo min lilla Nova hade samma sak.Min tjej vart jätte prickig och svullen och sen så kom det något äkligt ur hennes hud.Så jag hoppas det går bra.Vad stor hon börjar bli lill tjejen.Kram på er

2008-12-09 @ 07:46:17
URL: http://killas-charmedone.blogspot.com/
Postat av: pluttsan

hej gummsan. prickarna är troligvis hormon prickar, jätte vanligt att de får de...

de kommer o går så snabbt. kan gå över lika snabbt som de kommer...

så stå ut, de ser hemskt ut men så vanligt...



trista hade med de...



pöös

2008-12-09 @ 10:06:38
URL: http://www.pluttsan.bloggagratis.se
Postat av: .:YennY:.

Hej gumman! Så kul att följa med o läsa om alla äventyr ni skapar:) Så söt, o hon växer verkligen. Ska till bm snart o ta ett bltr. Jag är förbi v12 nu iaf:) Prickarna är nog hormonprickar som "pluttsan" skriver. Men observera på katterna. Tyvärr så kan bebisar lätt få allergi-reaktioner mkt tidigt. Ta hand om er! Kramar Jenny

2008-12-09 @ 10:48:33
Postat av: therese

hej=) jag har följt din graviditet den va så lik min=) vilken söt tjej lilla Nova är! Min lilla Amelia hade så där i ansiktet o jag tala med BVC o fick en salva som heter mildison,o smörjde med nåra dagar sen försvann det.rodnaden gick över efter andra gången vi smörjde. hoppas de löser sig! mvh

2008-12-09 @ 16:59:20
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej Hej!

Så stor Nova börjar bli, så söt iaf!

Tråkigt med prickar, jag kommer i håg när Tyra var 2 månader och jag åt ett par jordgubbar på Midsommar, från ingenstans dök det upp prickar, rodnader och svullnader i hela hennes ansikte, snacka om att jag var panik slagen då!



Hoppas allt går bra trots dålig sömn, tyvärr så är det ju så med de små liven, Tyra har fått öroninflammation här så det är lite små jobbigt!



Ha de gott, Alexandra!

2008-12-10 @ 13:19:05
URL: http://alexandratyra.blogg.se/
Postat av: malinsmix.blogg.se

sam har prickar överallt, han är torr i hyn och röd på kinderna. kommer till o från...vad e det för sockerlösn? o vad hjälper den mot?

2008-12-10 @ 13:39:07
Postat av: Heidi

Elias är oxå prickig i ansiktet, har märkt det blossar upp när jag ammar honom så de beror nog på överkänslighet..dom kan bli jätte torr i huden av utslagen,smörjer med barnolja funkar jättebra..

2008-12-10 @ 19:37:29
URL: http://silvermoon.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hej! :)

Sådana pickar har min lillkille i ansiktet. Tänkte höra med dig ifall ni kom fram till vad det var för prickar och hur ni "behandlade" dem (smorde ni in dem med något?)...och hur lång tid tog det innan de försvann?



Ha det bra!

2009-03-19 @ 16:28:52
URL: http://naangfaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0