Snoriga :(

SJUKA
Både jag och Nova har gått och blivit sjuka :( Som tur är så är Nova "bara" förkyld men det är jobbigt att se henne såhär :( Jobbigt för henne att äta och sova när hon är tät i näsan även fast vi har använt näsdroppar till henne...någon som vet vart man kan köpa en snorsug?? Per var på apoteket igår och skulle köpa en men dom hade ingen där :( Hoppas hon snart är bra igen vår lilla skrutt.. Jag hade feber både igår natt och igår på dagen och jätteont i halsen så får verkligen hoppas hon inte också får det, kan ju inte hålla mig borta ifrån henne med tanke på att jag ammar så vet inte riktigt hur man ska göra :( Får hoppas detta går över snabbt iallafall.
Hennes prickar har försvunnit rätt mycket iallafall men vi fortsätter smörja in henne och blir det inte bättre får jag ta upp det med BVC på onsdag när vi ska dit.



1 MÅNAD
Idag blir Nova 1 månad :) Helt otroligt va tiden har gått snabbt. Känns som hon nyss kom samtidigt som det känns som vi alltid haft henne..det är verkligen som Per säger det känns så fruktansvärt naturligt att hon finns hos oss. Vi ligger fortfarande och bara tittar på henne på kvällarna och säger hur himla fin hon är :) Vi har fått världens finaste lilla tjej och är så himla lyckliga över att hon är vår alldeles egna lilla dotter :) Tänk att det kan bli något så otroligt underbart av två personer :)



FASTSTÄLLANDE AV FADERSKAP
I torsdags blev Per Pappa till Nova även juridiskt :) Så nu är hon vår tillsammans på alla sätt och vis :D Så nu får han inte ångra sig minsann ;)



Tycker den här lagen är riktig onödig fast den måste kanske finnas för antar att det finns en del som är långt ifrån säkra på vem som är Pappan och då är det ju bra om mannen i fråga har något att säga till om innan han binder sig för resten av livet både juridiskt och känslomässigt...
Men i övrigt är det rätt dumt för dom flesta vet väl för tusan vem som är fadern och OM man nu skulle tveka minsta lilla så hoppas iallafall jag att man är så pass rakryggad att man säger det...

VECKAN
Vi har haft fullt upp denna veckan, något att göra varje dag känns det som :) 

I Tisdags kom Therese på besök :) Hon hade ju inte träffat Nova innan så det var roligt att ses :) Hon hade köpt med sig en jättesöt sparkdress till lillan så den tackar vi för :) Nästa gång är det min tur att köpa bebiskläder ;) Håller tummar och tår att lilla grynet mår bra och frodas och vill komma ut och träffa oss till hösten ;) Stort grattis igen gumman!



Vi var även på 2 års kalas i tisdags :) Det var lilla killen Nicodemus som fyllde år :) Han var riktig stilig i sina stuprörsjeans och skjorta med slips :D Vi blev bjudna på jättegod smörgåstårta och biltårta :) I present fick han en stor Hummer med släp och tillhörande fyrhjuling, Per valde så det blev superbra :)
Nova fick också present, två jättesöta bodysar. Tack Sofia du är så gullig mot vår skatt :)



FÖRSTA LEENDET
När jag och Nova låg och småpratade i torsdags morse fick jag helt plötsligt en stort leende tillbaka av henne :) Hela hennes lilla ansikte log och jag fick tårar i ögonen :D Kände mig sååå stolt :D Skulle velat ha det på bild men vi får ta det nästa gång :)

På eftermiddagen efter vi varit uppe på soss åkte jag och Nova till Anita och Uno, fikade och tog det lugnt framför tvn :) Nova sov i Anitas famn en lång stund :) Hon såg väldigt nöjd ut vår lilla skrutt :D


 
Jocke kom också förbi en sväng så han och jag passade på att åka ner till stan en sväng när Nova sov...första gången sen hon föddes som jag varit ifrån henne...vi var borta max 20 minuter men det kändes som mycket längre...kommer ta en evighet innan jag ens är redo att tänka tanken på barnvakt tror jag..har så svårt att vara utan henne ju.



I fredags låg jag och Nova och pratade en lång stund i sängen efter jag hade klätt på henne och bäddat och sådär :) Hon är så go nu när hon hänger med lite mera :D Älskade lilla unge :D Passade självklart på att ta massa bilder på henne också :D



När Per slutade åkte vi in till Örebro en runda, kollade efter lite julklappar och sådär men vi får shoppa lite mera när vi får pengar nästa gång :) Denna gången blev det bara en julklapp till Nova från Lindex, ett jättefint set med klänning och tights, en tillhörande body och strumpor :) Så nu har Per köpt sin första julklapp till henne :D

När vi kom hem fick vi besök av Purre, han och Per drack ett par öl och satt och snackade lite skit :) Han och Emma hade köpt present till Nova, hon fick en supersöt kodress (Jacka och byxor) och en nalle av dom :D Stort tack hon kommer bli sååå gullig i det :D !

Igår var vi bjuda på middag hemma hos Maj-Britt, jag var inte sådär superpigg på det först för jag mådde verkligen kasst och hade feber men vi hade lovat så det var bara att ge sig iväg :) Men det var jättetrevligt och maten var jättegod den också så det var tur att jag släpade mig ur sängen :) Emmy och Jocke och deras kusin Christian var också där och det är inte varje dag man ses så det var kul. Nova fick julklappar av Maj-Britt, en jättesöt röd klänning med ett hjärta på magen och en zebrarandig katt :) Klänningen får hon ha till jul om jag inte inviger den innan ;) Är ju lite svag för klänningar minst sagt...Per tycker dock dom är opraktiska och hade nog helst sett att hon sluppit dom helt och hållet ;) Men hon är ju sååå fin i det så klart hon måste få ha det på sig :)

Idag ska vi bara ligga och gosa i sängen för jag känner mig krasslig och vill bara att detta ska gå över. Per är iväg och plogar lite men kommer snart hem igen så då kanske vi kan kolla någon film och mysa lite :) Borde dammsuga och sådär men får se sen senare om jag orkar annars får det bli imorgon istället.

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack :) Det börjar hända lite saker nu i alla fall :) så kanske innan veckan är slut.

Såg att du ville ha en nässug, det finns på "Barnvagnen". Har nämligen tittat efter det tills man behöver.

Kram Emma

2008-12-14 @ 17:00:36
URL: http://varanmini.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Näsfridan finns på tex barnvagen, Babyproffsen!

Tråkigt med sjuka barn, prova att droppa bröstmjölk i näsan, ska vara bra har jag hört!

Fina bilder på sessan!

Alexandra!

2008-12-14 @ 22:18:26
URL: http://alexandratyra.blogg.se/
Postat av: carro

Barnens hus :)

2008-12-14 @ 22:32:03
URL: http://nindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0