Jobbig dag

SÖMN
Eller kanske ska skriva bristen på sömn, är inne i en period nu där jag sover 2 timmar om dygnet ungefär så det känns inte så himla bra faktiskt. Händer så mycket saker nu med både mig och dom jag verkligen bryr mig om och älskar så tankarna bara snurrar i huvudet på mig hela tiden. När jag väl somnar och sover längre än ett par timmar så beror det nog mest på att jag är så fruktansvärt slut i hela kroppen så kroppen stänger av själv...tyvärr blir det även så att ju mindre jag sover dessto mindre äter jag...man ska ju ladda nu inför förlossning osv men det jag får i mig på en dag räcker nog inte långt är jag rädd. Idag när jag la mig (Det var vid 15 i eftermiddags) hade jag inte sovit sen igår morse så hela min kropp skrek och visade tydligt hur trött den var, lyckades sova någolunda bra i ca 4 timmar sen vaknade jag igen. Jag måste verkligen försöka att få det bättre än såhär för min kropp är ju inte bara min just nu utan lillans också. Nu verkar det ju absolut inte vara något som helst fel eller problem med henne men om jag inte mår bra så går ju allt annat så mycket sämre också. Jag ska göra mitt bästa för att detta ska bli bra.

BARNMORSKAN
Gick bra hos min BM idag, hon såg på mig direkt att det var något som inte riktigt var bra så vi pratade lite om det och efter det kändes det lite bättre tycker jag. Alla mina värden är okej :) Fick lämna ett blodprov för att få blodgruppering också men det vet jag inte alls när jag får svar på. Mitt blodtryck låg på 140/78, mitt sf-mått är 34 cm och lillans hjärta tickar på jättefint :) Jag har inte ökat något mer i vikt alls utan står still på 12 kilo plus. Nova är fixerad nu och det känns jätteskönt :) Passade på att fråga vad hon trodde att min skatt skulle väga om jag går tiden ut och hennes gissning blev mellan 3300-3500 gram och det är ju helt och hållet perfekt :D Så himla lycklig över att min skrutt har det bra och växer som hon ska :)
Imorgon är det dags för ny föräldrautbildning också, ska kolla på förlossningsfilm och fika lite :)

FAMILJEN
Ville bara skriva att även om min familj inte består av mamma och pappa som det "ska " vara för att man ska "passa" in i samhället så betyder det inte att jag är mindre lyckligt lottad för det (Tar upp detta pga av att det är många som dragit upp ämnet nu när jag är gravid med kommentarer som "mormor och morfar är väl superstolta nu" osv) Kan bara säga så mycket som att NEJ tyvärr så är det inte så i mitt fall för jag har ingen sådan relation till någon av dom och det är något jag accepterat för länge sedan. Visst min Pappa pratar jag med ibland men inte som andra gör med sina pappor, han är mer en vuxen som vilken som helst för mig tyvärr. Men bara för det betyder inte det att inte Nova kommer få en mormor och en morfar som älskar henne villkorslöst utan det är bara det att i mina ögon kommer hennes mormor och morfar alltid vara min Moster och henne underbara man Micke för det finns ingen som är så mycket Mamma och Pappa för mig som dom två. Dom älskar mig och vill alltid mitt bästa i alla situationer oavsett. Det är tack vare dom jag är den jag är och jag är så otroligt stolt över att få ge dom ett "barnbarn" för jag vet att det betyder så enormt mycket för dom och för mig med för den delen. Det är dom som funnits för mig hela min jobbiga graviditet och det är dom som plockar upp mig igen när det har kännts extra tungt. Så när jag säger att jag ska hem till min familj är det dom jag menar och inga andra! Så även om jag bara har mina 5 underbara syskon och min lite "annorlunda" familj i vissas ögon så finns det ingen familj jag hellre skulle vilja tillhöra för jag älskar dom över allt annat och jag är stolt över att få vara en del i just denna familjen och ingen annan! Måste även skriva hur otroligt mycket jag älskar mina 4 kusiner/extrasyskon så ni inte tror jag glömt bort er!

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Lycka till med graviditeten:D

2008-10-09 @ 02:14:23
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha! vi inte bara går till bm samma dagar, vi har tom föräldrautb. samma dagar!;)

och vi ska oxå se förlossningsfilm ikväll...

2008-10-09 @ 08:50:44
URL: http://hannasvantabarn.blogg.se/
Postat av: Matilda

hoppas lilla Nova kommer snart. Saknar er så! Älskar dig <3

2008-10-09 @ 10:17:02
Postat av: Svar från Emma till Jessica

Tack så mycket!

2008-10-10 @ 01:28:34
Postat av: Svar från Emma till Hanna

Haha va skumt :D Fast du ligger lite före mig i tid, hoppas du snart har din Inez hos dig!

Glömde helt och hållet bort att fråga om varför det kliar så förbenat, får ringa om det inte blir bättre.

2008-10-10 @ 01:30:21
Postat av: Svar från Emma till Matilda

Ja det hoppas jag med. Inte så länge tills vi ses nu ju! Saknar dig! Älskar dig också gumman!

2008-10-10 @ 01:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0