Söndag

SÖNDAG
Jahapp då var snart även denna helgen slut, blev en riktig slapphelg för min/vår del :) Per han sov till klockan var sex igår och sen blev det pizza, godis och massa tv/film. Tror vi somna när klockan var nämre halv tre på natten och sov till klockan tolv idag :) Gud va skönt det var att få sova lite, har ju varit uppe ett antal ggr för att kissa och dricka men annars har jag sovit gott faktiskt.

Blev ingen promenad för min del igår för precis efter jag hade avslutat mitt inlägg började det ösregna igen haha. Just nu är det upphåll ute men jag tror jag ska ta och göra min vanliga städning och kanske även byta gardiner i vardagsrummet istället för att gå en lång runda. Får se om jag orkar gå sen senare, beror helt och hållet på vad min kropp tycker om att jag städar och på vad Per säger, han blir lite smått (Läs väldigt) nojig om jag ska ut och traska när det blivit mörkt ;) Kanske rädd att lillan ska hoppa ur mig eller något :D Har ju faktiskt fått klartecken från läkaren att jag får röra på mig nu :D

Per är iväg och köper färg till våra dörrar, varit lite lata och inte gjort klart allt sånt småfix efter vi "renoverade" :) Blir lätt att man drar på att måla dörrar och fixa lister och sådant eller vad säger ni andra? ;) Får hoppas han tar med sig allt han ska måla och gör det borta på jobbet så jag slipper ligga och sniffa färg inatt.

BEBIS OCH FÖDELSEDAG
35 dagar kvar...knappt 5 veckor alltså :D Nu är det verkligen på riktigt, snart får vi träffa vår lilla tjej! Verkar ju helt klart som jag kommer hinna fylla mina 25 år också innan hon kikar ut :D Så kanske vi till och med hinner en bio och lite mat ute innan vi blir tre i familjen...hoppas det! Per har frågat mig vad jag önskar mig men jag har ingen som helst aning, blir glad för vad som helst :) Det enda jag verkligen skulle behöva just nu är ett par höst/vinterskor/stövlar och en mysig och varm vinterjacka. Men kan ju inte köpa något innan Nova kommit ändå för bara tanken på att sätta sig och prova skor/stövlar nu är jobbigt :D Vissa dagar får ju Per till och med hjälpa mig på med stövletterna som jag envisas med att använda fast dom är allt annat än praktiska :D Jacka är ju också bara att glömma för inte roligt att köpa jacka som man inte ens kan stänga :D
Har börjat fundera på hur jag vill fira också, min kusin och hans familj ska komma och äta lite mat någon kväll när vi får det att passa har vi sagt iallafall...inte lätt att hitta någon kväll när alla kan haha :D Sen hade jag nog tänkt att det blir fika och kanske lite mat för dom andra också fast vet inte alls när. Pers mormor är i Ullared på min födelsedag så hon och Uno får komma en annan dag. Sofia, Anders och lilla Nico kanske vill komma och umgås någon kväll? Bara äta lite och kanske spela något spel? Ska klura lite på det där har ju en vecka på mig. Vet ju iallafall att det inte blir något fyllekalas, tror inte min lilla tjej skulle tycka om att mamma drack rödvin och festade loss just nu ;) Får ta mig ett glas rött på julafton istället...det ska bli riktigt gott!

I övrigt tycker jag att det är rätt lugnt med sd just nu..känns väldigt konstigt att inte ha en massa som vanligt...molvärken sitter i men inget som inte går att leva med. Undra om det är såhär man ska må nu på slutet för isåfall tycker jag det är helt okej :D Tänk om jag kan få ha det såhär bra tills det är dags...vilken lyx!
Nova rör sig som vanligt väldigt mycket, hon har sin rumpa upptryck mot mina revben och när hon sträcker på sig känns det som om min bröstkorg är på tok för liten och som jag ska spricka vilken sekund som helst :) Men även fast det inte alltid är jättebehagligt så är jag lycklig över att det är i just min mage hon lever rövare :D

Åhhh va jag längtar efter Nova nu, alla hennes saker är ju färdiga, sängen är bäddad sen länge, vagnen är hämtad och bäddad och alla hennes små kläder är ihopvikta i hennes lilla byrå osv så nu fattas bara vår goa lilla tjej....snälla kan ingen vrida fram tiden åt mig?!
Under tiden jag väntar på att dessa sega dagar ska gå ska jag passa på att mysa och gosa med mina odjur, jag hoppas inneligt att dom inte kommer känna sig väldigt utanför sedan. Alla säger ju att djuren kommer i andra hand och risken finns väl men jag hoppas det ska gå bra och att jag har tid för dom också för dom är ju också mina bebisar..älskade små kissar.

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0