Då var snart även denna dag slut

Nova var bättre idag på förmiddagen men sen blev hon sämre igen och bara grät och sov, idag har hon sovit 5 gånger och ändå har hon varit helt slut. Gav henne alvedon och hostmedicin vid sju och efter det piggade hon på sig så pass att hon ville röra på sig och prata och leka lite. Hon har varit lika liten i maten idag som igår och i förrgår,  det är tur att jag fortfarande ammar henne i sådana här lägen känns det som. Bara nu på kvällen som hon ätit lite annat för vi köpte pizza och då fick hon två kanter av min torra utan ost men det gillade hon att gnaga på ;) Sötnosen var så inne i sitt gnagande att hon stod helt själv en lång stund och kollade på tv, var inte fören vi började berömma henne och tala om hur oootroligt duktig hon var som hon tog tag i bordet igen och tittade på oss som om vi vore knäppa :D

Per har med gått och blivit sjuk men att få honom att vara lugn eller att bli hemma är som att slå huvudet i väggen så lika bra att han får hållas tills han blir så pass sjuk att han inte kommer ur sängen....envisa människa...fast jag kanske inte ska säga något om det där egentligen ;) Han ska till garaget imorgon och hjälpa en kille med bilen men vi får väl se hur han mår när han vaknar.
Hoppas jag håller mig frisk denna gången, har än sålänge bara ont i halsen och lite huvudvärk så det känns lugnt. Inte roligt att vara sjuk när man ska ta hand om resten av familjen.

Nej nu ska jag ta mig någon kallt att dricka och sen ska vi kolla på en film och mysa lite.

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0