Vår dag :)

MASSOR AV ENERGI
Idag vaknade Sötnöten redan vid sex så vi har alltså hunnit med en hel del sen dess :D 
Dagen började med att Nova kröp runt och kollade in allt här hemma som vanligt samtidigt som hon babblade oavbrutet och var på superbra humör :D Hon höll på att apa sig i över en halvtimme framför hallspegeln som har blivit hennes nya favorit. Hon står och pratar, pussar på sig själv och skrattar...ser väldigt roligt ut vill jag lova :D Sen när hon hade tröttnat på det kröp hon raka vägen in till tvn (Som alltid numera står påslagen på barnkanalen) och tittade och dansade till den ett tag. Försökte filma henne när hon dansade men så fort jag ska filma så är mobilen mycket roligare än det hon håller på med :)
Efter morgonleken blev det en potion gröt och fruktpuré och det obligatoriska Tom & Jerry kexet. Hade ju tänkt att hon kanske kunde sova en timme efter maten eftersom hon steg upp så himla tidigt men det var inte alls intressant som vanligt...Så vi satt och lekte, läste, kollade lite Tweenies, JordgubbsLisa och Pingu och när det inte var kul längre klättrade hon som en apa i fåtöljen och försökte riva ner allt som fanns i fönstret..det är tur att hon inte kan ta sig upp i möblerna ännu.. fast hon kämpar och kämpar...tycker det räcker gott och väl med att hon klättrar på kuddar och allt annat som finns att stå på för att nå saker...hennes smeknamn Apan finns verkligen av en anledning ;)

Per kom som vanligt hem på lunch idag och efter han hade varit hemma fick jag äntligen Nova till att somna men jag hann inte mer än tänka vila innan hon satt upp i sängen igen och såg pigg ut..hur kan man se pigg ut efter 5 minuters sömn? Igår slog hon dock rekord och sov i nästan 2 timmar på dagen..det har inte hänt på jag vet inte hur länge så jag får kanske vara nöjd med det :D

Efter powernappen roade Novis sig med att leka med gåvagnen, vi har ju inte allt för mycket plats hon kan springa omkring på men hon verkar nöjd fast hon bara kommer en bit när hon går :)

I övrigt har vi inte gjort sådär jättemycket alls ikväll, försökte få Nova att somna "tidigt" men inte ens åka bil hjälpte så vi får se när hon slocknar...just nu sitter hon och leker i sängen och är glad som en lärka och verkar inte bry sig ett dugg om att både Mamma och Pappa önskar att dom fick sova lite.

Här kommer lite bilder från dagen :)



MAT
Idag fick jag i Nova 30 ml Nutramigen, hon tycker verkligen det är pest även om vi smaksätter med socker, vaniljsocker, kanel och allt vad det står att man kan tillsätta. Men om det ska gå i samma takt som med gröten (Tog ju nästan 4 månader innan hon började äta den) så är det ju ett tag kvar. Men vi kämpar vidare för en dag kanske hon accepterar detta också :)

Avslutar med ett litet videoklipp på när Per och Nova spelar gitarr, eller rättare sagt Nova hoppar i soffan medans Per ber henne sätta sig ner...



Nu är det dags att övertala superpigga Nova till att somna för mina ögonlock är extremt tunga och jag känner inte alls för att leka mer idag :)

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0