Idag var brevbäraren extra snäll tycker jag :D

BONUSCHECKAR
Idag när vi vaknade var Nova äntligen feberfri, tyvärr är hon fortfarande riktigt förkyld och har hosta plus att hennes ena öga rinner och geggar sig :( Men annars har hon varit lite piggare och på bättre humör under dagen. Hoppas hon blir helt frisk snart, hon ska ju få vaccin på måndag med ju.
Meningen var att vi skulle hålla oss inne idag med, men solen sken och det var så fint ute så det kändes dumt att bara ligga inne. Vi har ju inte varit utanför lägenheten på hela veckan.
Så idag blev det en runda till stan och lite shopping och fika tillsammans med Åsa och Sofia. Sofia var tvungen att åka och hämta Nico vid halv fyra men jag och Åsa stannade kvar och gick runt och kollade lite :) Hittade som vanligt massa fina saker, men idag gjorde det inte så mycket för jag fick minsann 550 kr i bonuscheckar från HM med posten :D Väldigt snälla brevbärare här i stan ;) Köpte som vanligt mest till Nova men blev även en jättefin stickad mörkgrå tröja till Per i alla hjärtans dags present :) Den passade jättebra och han tyckte om den så det blev ju kanonbra :)

Passade på att handla lite mat och sånt med innan Per kom ner och hämtade oss men som vanligt glömde jag det jag absolut inte fick glömma..så imorgon måste jag iväg en snabbis och köpa kattsand, rakblad och blöjor...borde verkligen ha en talade lista som talade om för mig vad jag ska göra och fixa under dagarna...

Det här fick Nova idag :)



I det stora hela har dagen har varit jättebra förutom att jag såhär i efterhand känner att vi nog borde ha stannat hemma ett par dagar till för usch va Nova varit ledsen nu ikväll :( Märker på henne att hon inte alls är som hon brukar, lilla hjärtat inte roligt att må dåligt när man är så liten :(

LILLEBROR
Pratade med Elias idag :D Han är sååå himla stolt över sin lilla dotter, är så fruktansvärt lycklig för hans skull. Känns så roligt att det bara skiljer 3 månader på Nova och Malva för nu har man någon att dela det här underbara med :) Hade någon sagt till mig för 1 år sen att Elias skulle bli Pappa hade jag nog bara skrattat, gjorde jag visserligen när han ringde och sa att han skulle bli det med men det var ju inte direkt väntat om man säger så :D Men när "chocken" hade lagt sig kändes det bara megabra allting :) Tänk att min Lillebror har blivit Pappa, det är helt ofattbart :D
Mina syskon har blivit så stora, "pojkarna" Erik och Emanuel alltså är inga pojkar längre utan vuxna. Dom som alltid varit så små..usch va tiden går snabbt. Elin är heller inte liten längre, hon fyller 17 år i sommar. Min lilla fina syster, tänk när hon låg på min mage och sov..det var ett tag sen nu :D Nu är det Nova som ligger i hennes famn och sover istället och om några år kanske hon har en egen liten son eller dotter :)



Malvas fullständiga namn kommer bli Emma Malva Cecilia Nilsson Tarakkamäki :) Så fint. Jag och Nova heter ju också Cecilia så det känns roligt att namnet förs vidare för det är ju vår familjs släktnamn. Emma är Nikkas familjs namn, det är fint det med ;) Jag heter ju Emma Anny Cecilia Tarakkamäki så lite likt blir det allt.

TVTITTANDE
Ikväll efter att Per och Nova hade duschat så låg skruttan och kollade på Let´s dance med stooora ögon..det går verkligen inte att få henne att sluta titta om man inte vänder henne med ryggen mot tvn :D Men det måste vara program där det händer mycket, duger absolut inte med tecknat av någon anledning :) Hon har sina idéer och är lika envis som både mig och Per.



Idag blev det lite tacos till middag  fast med kycklingefilé istället för köttfärs, var riktigt gott och dessutom var det riktigt skönt att få stå och pyssla själv en stund i köket. Har ju varit Per som lagat mat för det mesta sen Nova föddes, min tid har inte riktigt räckt till.

DOP
Vi måste verkligen bestämma oss om dop snart. Men det är inte bara att ha ett dop känns det som, allt ska fixas och framförallt så ska alla hålla sams..Har faktiskt känt flera gånger att jag bara har lust att strunta i alltihopa men samtidigt vill vi ju att hon döps. Ett är säkert iallafall blir det dop fixar jag och Per allt själva och sen får alla komma som gäster, blir minst krångel då. Blir ju mer jobb för oss visserligen, men det blir inget bråk om att någon gjort mer än någon annan och det känns bra. Ingen ska ju behöva känna sig utanför. Måste se vilken dopklänning vi ska ha med, den jag hade finns i Blekinge hos min Moster sa Mormor och Pers har Carola. Får helt enkelt se vilken som passar bäst på Buddha :D

Såhär såg jag och Per ut när vi döptes



Sen några bilder på när vi var små :) Roligt att se vem Nova är lik, alla är änsålänge väldigt eniga om att det är Per :D





Nej nu ska jag sova lite för både Per och Nova sover redan :) Men godnatt!

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: therese

ja du...vi ska ha dop idag...o de är inte bara,är hrlt rädd att amningsminnet har missat nåt viktigt :( men jag hoppas att allt är i ordning,klart lilla Buddah ska döpas,det är ett superfint minne :) nåt man aldrig glömmer :)

2009-02-14 @ 08:38:16
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Lena! Emil o Sandras mamma från Storå

Får börja med att säga grattis till lilltösen hon är jättesöt.

Hon är väldigt lik Per.



Mvh Lena,Storå

2009-02-14 @ 19:31:30
Postat av: Sagolikt by Perla - mamma till 2 sessor

Jättegullig tjej har ni! :)

2009-02-16 @ 00:01:18
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Therese

Jo det blir dop iallafall :) Så nu ska det planeras :)

2009-02-17 @ 13:28:47
Postat av: Svar från Emma till Lena

Tack så mycket! Ja hon är väldigt lik Per :D Han hälsar :)

2009-02-17 @ 13:30:15
Postat av: Svar från Emma till Sagolikt by Perla

Tack så mycket! :)

2009-02-17 @ 13:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0