Dom senaste dagarna

VÅR HELG OCH LITE SÅNT
Har knappt hunnit sitta vid datorn för vi har varit iväg mest hela tiden :) Inte alls känt för att vara hemma nu när Nova är på så himla bra humör och inte gråter hela tiden :) En enda natt har hon varit som hon var innan och det var natten mellan torsdag och fredag annars har hon sovit jättebra :D Hon vaknar ju fortfarande ett par gånger varje natt men då vill hon bara ha mat och ny blöja sen somnar hon om igen. Jag känner mig som en ny människa nu när jag faktiskt får sova lite och sen är det helt underbart att kunna ligga och mysa och prata med Nova utan att hon gråter hela tiden. Nu ska jag bara ta mig i kragen och börja äta också, som det är nu äter jag ungefär en gång om dagen och det är alldeles för lite med tanke på att ammar en massa, Nova får ju i sig det hon behöver men vore nog bra om även jag fick i mig en del.

I torsdags vaknade jag av det sötaste jag sett på länge :) Hörde att Nova började gnälla och vrida på sig så jag tänkte bara vakna till lite innan jag tog henne men då slutade hon gnälla helt plötsligt..det händer ALDRIG annars för när hon väl börjat gnälla efter mat så slutar hon inte fören hon får ligga vid bröstet. Lite smått rädd tände jag lampan och då ligger hon med tummen i munnen och har somnat om :D Första gången hon tagit tummen, hon brukar ju ligga och snutta på händerna när hon är vaken men inte när hon ska sova då brukar hon antingen ha nappen en liten stund eller så har hon ingenting alls.  Är ju toppen om hon kan ta tummen en stund om hon vaknar till för det är ju inte varje gång hon är hungrig utan ibland ska hon ju bara snutta...som det är nu vill hon ju ligga och "äta" varannan timme och det vore skönt om hon kanske slutade med det.



Eftermiddagen spenderade jag och Nova på Kafé Kulan tillsammans med Emma och Olivia, roligt att ses nu när vi inte har stora magar längre :D Olivia är sååå himla liten jämnfört med min lilla skrutta, såg ut som hon var alldeles nyfödd och att Nova var mycket äldre än vad hon är :D Misstänker att Nova är störst av alla i gruppen faktiskt. Fast hon föddes ju först också om man bortser från dom som fick 5 veckor för tidigt.  Det var roligt att träffas iallafall och prata om våra små gryn :) 



Kvällen avslutades hemma hos Sofia, Anders och Nicodemus :) Dom bjöd på supermumsig mat och trevligt sällskap som vanligt :D Jag och Anders spelade lite PS3, jag vill också ha ett sånt!! Fast det är som Per säger skulle jag skaffa ett tv-spel nu hade jag inte hunnit med något annat för jag blir verkligen beroende. Får nöja mig med att spela lite hos andra istället :D

 

I fredags var Carola i stan så vi var nere på stan en runda och kollade lite i affärer. Som vanligt kom jag inte hem helt tomhänt..fast blev bara en body och en mössa denna gången ;) Lindex vårkollektion är ju såååå himla fin och mysig. Här är några sötnosar som med största sannolikhet kommer flytta hem till oss när nästa löning kommer...



Måste även ge mig ut på jakt efter små små kläder till min brors lilla dotter :D Hon är ju inte född ännu men dom har gjort extra kontroller och uppskattat hennes vikt till ynka 2400 gram så blir ingen knubbis där inte :) Ska bli jättemysigt att bli faster tycker jag :) Sen är det ju extra roligt att det bara skiljer så lite i ålder på henne och Nova med :) Är redan bjuden på dop också ;) Min kära bror är ute i god tid..inte ens vi har kommit fram till när var och hur vi ska göra med Novas dop ännu :D

Va verkligen skumt att inte köra vagnen själv när vi var på stan, är ju bara jag och Per som varit ute och gått med den innan. Känns konstigt att inte gå och putta på den, känns som något saknas haha :D Fast förstår ju om Carola också vill köra lite :)

Detta kom med oss hem





När vi var klara på stan åkte jag och min fina dotter upp till Sofia för hon ville ha lite hjälp med hemmet, hon har ju bara en arm nu och då kan det vara lite svårt att göra en del saker :) Var roligt att kunna hjälpa till tycker jag, dessutom fick jag en liten minisemester för Åsa var så söt så hon tog hand om Nova :) Nova var hur nöjd som helst när hon fick massa uppmärksamhet och närhet :) Så efter lite lek och prat somnade hon sött i i Åsas famn. Att kjolen satt under hakan verkade inte störa henne ett dugg..kjolen är bra söt men oj va den är opraktisk alltså. Tack Åsa för hjälpen!



Senare på kvällen kom även Per förbi och sen åkte vi inte hem fören klockan var nästan två på natten :) Men då var Nova redan helt utslagen och sov sött :)



Igår spenderade vi först dagen hemma med att städa och dona sen bar det av till Sofia och där var vi kvar till två inatt :) Satt och kollade tv, spelade lite tv-spel och pratade skit :) Så himla skönt att bara kunna sitta hemma hos någon annan och slappa och må bra. Dessutom tycker Nova jättemycket om Sofia så dom två brukar sitta och prata och mysa så jag kan sitta själv en stund :) Är väldigt få jag litar på när det gäller Nova och kan slappna av med, men Sofia är verkligen en av dom. Hon är nog den enda jag skulle kunna lämna Nova till ensam i ett par timmar utan att bli orolig och stressad under tiden.

Idag ha vi en mysdag här hemma, har inte ens gjort oss iordning och kommer nog inte göra det heller. Nova ligger och pratar, skrattar och sprakar på mig och vill nog att jag ska underhålla henne istället för att sitta här :) Hon har en stark vilja den lilla skruttan vill jag lova ;) Är nog bäst för mig om jag gör som min söta dotter vill innan jag får blåmärken i sidan av alla hennes sparkar :D



Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: EmmaTrevlig blogg hit kommer jag ti

Trevlig blogg hit kommer jag tillbaka fler gånger!

2009-01-19 @ 18:54:14
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0