Efterkontrollen

EFTERKONTROLL OCH DAGEN
Efterkontrollen gick bra, vi pratade en del om hur allt fungerar och om hur jag mår nu och sådär. Mitt blodvärde var väl ingen höjdare och sen har jag gått ner 21 kilo sen Nova föddes så nu fick jag order om att iallafall äta lite mer frukt även om jag är stressad och inte känner mig hungrig. Kan inte gå ner mer än 10 kilo till nu för då kommer jag inte se klok ut, vill absolut inte se ut som ett skelett. Fick lova att köpa kalktabletter också eftersom jag inte får i min någon kalk alls, så imorgon måste jag ner på stan och köpa såna. Vi pratade även om att jag känner mig hängig och småsjuk men hon sa att det beror ju säkert på att allt det jag får i mig går till Nova så det finns inte så mycket energi kvar åt mig. Vet ju att jag måste äta mera men är inne i en ond cirkel, ätit så himla lite så länge nu att min kropp är inställd på det lilla jag petar i mig så när jag väl äter mer än det gör det superont i magen :( Sen vet jag inte vad jag ska laga för mat nu heller när jag inte kan äta mejeriprodukter alls. Någon som har några bra recept som är gjorde på tex soyamjölk eller liknade? Tänkte mest på bröd och kanske någon sås för som det är nu kan jag ju inte äta någonting till frukost för hur gott är det med knäckebröd utan smör eller musli utan mjölk :D Sen är kött och potatis utan sås ingen höjdare heller direkt.

När jag ändå var hos BM idag så passade jag på att sätta in en spiral, blev en kopparspiral så hoppas den kommer fungera bra och fylla sitt syfte :) Nog för att vi vill ha syskon men inte riktigt ännu, kan gärna få gå 2-3 år innan det är dags för en lillasyster eller lillebror :)



FIKA OCH SHOPPING
Blev ingen fika med Therese på stan idag utan träffade Emma och Olivia en runda istället :) Dom skulle till BVC samtidigt som jag skulle till BM så då passade det bra att ses en sväng :) Vi tog en shoppingtur och sen blev den en snabbfika på Kafé Kulan också :) Jag hittade massor till Nova som vanligt :) Blev lite smink till mig också, var ju så smidig så jag tappade både mitt puder och mitt rouge i golvet förra veckan så allt gick i tusen bitar och hamnade på badrumsgolvet...så himla typsikt mig att göra sånt. Var riktigt klumpig och snurrig innan jag fick Nova men nu är det värre än värst :D

Det här kom med oss hem idag :)

 
 
 


Efter vi var klara på stan tog jag mig en promenad bort till Pers jobb, tänkte bara säga hej och visa upp skruttan lite för hon växer ju som attan :D Trodde jag skulle tuppa av när jag kom fram, att pulsa fram i snö med barnvagn är inte så skojigt som det låter vill jag lova :D Jäklar va svett jag var när jag kom fram och mina mina kinder var knallröda och varma :D Fast det var ritkigt skönt att vara ute och röra på sig lite, men nästa gång ska jag nog se till att ta ett håll där dom iallafall har plogat på trottoarerna så jag slipper ploga med Novas regskylt :D

Vid femtiden kom Therese hit en sväng så vi satt och pratade och kollade lite tv :) Det var skönt att se att du mår okej gumman, fast jag förstår att det är jobbigt nu men bara så du vet finns jag här om du behöver mig!

Blev en del fotografering av Nova ikväll också ;) Hon är allt en liten fotomodell skruttan, hon verkar tycka det är jätteroligt att få massor av uppmärksamhet :) En riktigt liten linslus har vi :)
Per satt och sjöng och spelade lite gitarr för henne idag igen och hon bara tittar på honom med stora ögon och ser helnöjd ut :) Hoppas hon fortsätter att tycka musik är mysigt och skoj.





KATTER
Katterna blir mer och mer nyfikna på Nova, speciellt Lotus. Han vill väldigt gärna vara nära henne och om hon gråter kommer han som ett skott och ska "hjälpa" till :) Vincent därimot ser livrädd ut och springer iväg så fort han bara kan :D Trollet och Siri bryr sig inte alls men det kommer kanske sen. Ska bli väldigt roligt att se hur dom reagerar sen när hon kan jaga ifatt dom ;)
Jocke och Emmys katter verkar också tycka om henne för så fort vi kommer dit kommer dom fram och ska nosa på henne. Dom är ju fortfarande kattungar så dom vill ju gärna gosa och trampa på henne men Per tycker inte alls är det är någon bra idé så han vaktar på henne som bara den :D





Nej nu ska jag sätta på ett avsnitt av Gossip Girl och sen ska jag se om jag kan sova lite :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

finns ju smör som inte innehåller några mjölprodukter alls.sen går de o äta mer än vad man tror,gäller bara o läsa noga,finns tex färdig pannkakssmet som inte innehåller nån mjölk!

2009-01-22 @ 17:22:38
Postat av: Jennica med vit inredning

Va mysigt att katterna skyddar henne hihi, men dem e ju så! Även om många inte tror det, men vi som har katter vet :)

Ang mjölken o det.. e det inte bara att göra efter vanligt recept fast du har i soyamjölk istället för mjölk? Så tror jag en kompis till mig gör som är mjölkallergiker. Lättare än att leta efter speciella recept :)

Kram

2009-01-22 @ 17:26:04
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vad fina de var, Nova och Lotus, ja Harry med förstås. Jag såg den där bodyn Nova hade på sig på bilderna på Lindex igår och blev helt kär. Som tur var så hittade jag den i blått och grönt så det fick bli en sån till bebben i magen. Det ska bli himla kul att se er. Hoppas att det är många fina kläder i nya meandi kollektionen. Du efterlyste ju recept på laktosfria grejer. Jag brukar göra goda smoothies på 1dl alpro soya mjölk. 1 dl vaniljyoghurt. 1 dl frysta hallon 1/2 dl frysta blåbär, En banan. Har jag äpplen hemma så skär jag i lite äppelbitar med för det ger jättegod smak. Det behöver inte vara just vaniljyoghurt utan det går bra med naturell eller någon frukt yoghurt. Eftersom jag är en sockergris så har jag i liter socker men det är ju valfritt. Oj det blev visst en lång kommentar. Ha det så bra i blekinge och hälsa till Elin.

2009-01-22 @ 20:37:17
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: therese

Du kan äta sås till potatisen :) du lagar bara såsen som vanligt men byter ut mjölken mot tex. soyamjölk eller laktosfritt :) som sagt det finns ju en uppsjö av produkter som inte innehåller mjölk. kika runt i hyllan för laktosintolleranterna....stavas inte så känns det som....hmm ja du förstår nog :)

2009-01-23 @ 21:16:05
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej .. ville bara säga att ni har en underbart söt dotter.. Så go hon verkar.. och vilka fina kläder.. Ha det toppen..Ps: Skit snygg blogg.. Kramar

2009-01-26 @ 20:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0