Hes som bara den

DAGEN
Blev ingen fika med Emma och Oliva idag för Nova sov uruselt hela natten, dels pga av magen och dels pga av att Per hostade så mycket så han väckte henne flera gånger. Så var tvungen att smsa Emma i morse och ställa in för jag var så himla trött så jag hade inte varit något roligt sällskap idag. Lyckades få Nova att somna vid halv åtta i morse och sen sov vi till klockan var nästan tolv, det var jätteskönt kan jag lova :D 
Annars har vi ägnat dagen åt städning, Nova har haft en sån där dag då bara har velat vara nära så henne har jag haft i bärselen under tiden jag fixat och donat. Hon gillar selen mycket bättre nu och det är skönt även om det blir tungt efter ett par timmar :) Allt som allt tog städningen nästan fem timmar idag...den brukar ta max en timme annars...men nu har man en liten skrutt som väldigt gärna äter varannan timme och sen ska det pratas och bytas blöja också så det tar sin lilla tid :) Men rent och fint blev det iallafall :D



När Per kom hem bestämde vi oss för att ta en sväng in till Örebro och IKEA, skönt att komma hemifrån även om det bara är för en stund :) Blev inte så mycket shopping utan bara lite doftljus, värmeljus och ett par ramar :)

HES
Nova är så fruktansvärt hes, det började igår på kvällen och har bara blivit värre och värre, nu vet jag inte hur hon låter när hon gråter men inte som vanligt iallafall...mer som en kraxande kråka :( Undra om hon är på väg att bli sjuk igen?? Hon hade 37.7 i temp men det är väl ingen direkt feber? Hon är ju lite smågnällig och vill ha oss nära hela tiden och har väldigt svårt att komma till ro så känns som något är lite tokigt men jag vet inte vad bara. Usch va det är jobbigt när man inte kan fråga henne vad som är tokigt.
I övrigt har hon varit relativt bra idag, hon har haft två omgångar då hon skrikit som bara den och varit otröstlig men dom har iallafall gått över rätt snabbt som tur är. Hade laktosfri créme fraiche i maten igår så är säkert det som är felet :( Inte mycket jag kan stoppa i mig nu men det får gå.



Nu blir det natten för mig, Nova somnade här i min famn så ska lägga ner henne brevid mig och se om jag med kan sova :)

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken sötnos :)

Vart har du köpt den där pyamasen?

Skitgullig...

2009-01-15 @ 08:53:46
URL: http://fia0411.bloggagratis.se/
Postat av: therese

37.7 är lite förhöjt...men man rekommenderas att inte ge alvedon under 38 grader. Va stor hon blir Nova! Min tjej är född 12 augusti men väger bara 6745 o är 65 cm lång :)Ni har verkligen en egen liten buddha :) Så fina ögon har hon oxå :)

2009-01-15 @ 08:54:37
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Frida

Pyamasen köpte jag på Lindex när Nova fortfarande låg i magen :) Kanske kan du hitta en likadan på tradera? :)

2009-01-15 @ 10:38:13
Postat av: Svar från Emma till Therese

Haha ja det har vi verkligen, hon är en riktig liten knubbis :) Ska bli kul att se hur stor hon är när hon är 6 månader :)BVC sköterskan sa att dom oftast stannar av lite när dom är i den åldern Nova är nu men vi får väl se om det stämmer :D

Jag får nog inte ge henne alvedon ändå för hon är ju bara 2 månader, måste dom inte vara 3 månader för det?

2009-01-15 @ 10:42:56
Postat av: Emelie, mamma till Noah

Lilltösen har verkligen sin mammas ögon :)

2009-01-15 @ 14:12:32
URL: http://ourlittlefamily.blogg.se/
Postat av: carro

Du har fått en utmärkelse i min blogg!

2009-01-15 @ 18:33:21
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: malinsmix

sam har kring den tempen varje kväll, ibland 37,8 men det är ingen feber sålänge de e pigga. över 38,5 på barn under 6 mån räknas som feber... även lägre om de är medtagna annars inte

2009-01-15 @ 20:43:03
Postat av: Emelie, mamma till Noah

Du har fått en award av mig! Kolla min blogg!

2009-01-17 @ 15:26:58
URL: http://ourlittlefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0