Vågar knappt tro det är sant

SÅ HIMLA STOLT
Från att ha gråtit nästan dygnet runt i några veckor nu har Nova äntligen börjat bli mer lugn och glad. Är enorm skillnad sen jag slutade helt och hållet med allt som innehöll laktos och allt annat jag skulle undvika äta. Sen har vi ju ökat dropparna och gett henne massage tre gånger om dagen och det verkar hjälpa det också, dessutom verkar hon tycka att det är roligt med massage för hon bara skrattar hela tiden när jag håller på :) Nu gråter hon mer korta stunder och då ser man att det kniper i magen, men det går över mycket fortare än innan och det är så fruktansvärt skönt att se. Enda negativa som tillkommit är att hon spyr som attan men det tar jag mycket hellre än att hon ska ha ont och bara gråta.
Igår var hon glad nästan hela dagen så vi gympade, pratade, mös och kollade tv, enda hon inte ville göra på dagen var att sova så jag ställde in mig på en lång natt som vanligt. MEN när Per frågade mig i morse om hur natten varit så var jag verkligen tvungen att tänka efter både en och två gånger för jag har verkligen inget minne av att vi ens varit uppe inatt...så det betyder alltså att hon sov 5 timmar inatt!!! Det är 2 timmar längre än hon någonsin sovit på en natt så inte konstigt att jag blev förvirrad :D När hon vaknade vid kvart över sex i morse var hon dessutom ingen ledsen bebis utan hela hon sken som en sol :D Kan inte ens beskriva hur glad jag kände mig och stolt ska vi bara inte tala om :D Älskade lilla unge. Och inte nog med det för sen efter lite mys, mat och blöjbyte sov vi nästan 2 timmar till så nu känner jag mig som en ny människa :D Hoppas detta håller i sig nu för både Novas och min skull :) Det är underbart att få känna sig utvilad för en gång skull det har jag verkligen längtat efter :)



Just nu ligger Nova och sprattlar och pratar här i sängen utan blöjan och verkar nöjd :D Skönt att hon börjat tycka mer och mer om att vara nakenfis.



Lite bilder från gårdagens gymping :D



DAGEN
Idag ska jag först och främst ta hand om lägenheten, Per har varit snäll och gjort det denna veckan för jag har varit halvdöd men idag känner jag till och med att det ska bli kul :)
Sen senare ska jag se om jag kanske kan ta mig ut en sväng och gå, solen skiner ute så vore ju inte fel att få lite frisk luft.

Avslutar inlägget med ett stort smile från Nova :D Hon är så himla go och underbar och vi älskar henne över allt annat.



Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Mad

Ja sömn är en lyxvara!! Så söt hon är!! Vad är det för gympa ni sysslar med??

2009-01-09 @ 12:42:52
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Heidi

Va skönt att hon mär bättre.De e inte roligt när de inte mår bra de små..Riktig sötnos e hon oxå =) kram

2009-01-09 @ 13:06:45
URL: http://silvermoon.blogg.se/
Postat av: cissi

Söt hon e! Inte roligt när ens små har ont=( Fina bilder du har gjort med med ram o sånt,i vilket program gör du de? o vart finns ramarna o de söta små gubbarna som är efter texten? kram kram

2009-01-09 @ 13:12:48
Postat av: Alexandra och Tyra

Kikar som vanligt in hos er..



Så fin sidan blivit, inte alls avis!;-)



Ja, när barnen inte sover o ingen hjälper då är man inte stor på jorden, men så härligt när hon "äntligen" börjar bli bättre! Tyra var jätte trälig tills hon vart 2 månader sen så vaknade hon end 3 gg/ natt, det tyckte jag vart lyx! Nu sover hon inte hela nättrena heller men det är en annan femma, Haha!



Jag vet inte med T vart "bra" så fort vi slutade med dropparna, Har ni provat det?



Lycka till med allt! Verkligen super söt är Nova iaf!



Trevlig helg/ Alexandra!

2009-01-09 @ 15:30:08
URL: http://alexandratyra.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Cute! =)



Ha en fortsatt mysig kväll, kraam Katta

2009-01-09 @ 17:50:30
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: carro

Åh vad skönt för er!!! När du beskriver hur hon varit sista tiden så låter det som du beskriver hur Tilde var ifrån söndag-onsdag... Helt underbart eller hur?

Nu är hon tillbaka i sitt gamla mående, vadfan ska vi göra? =(

Hoppas det håller i sig för er!!

2009-01-09 @ 23:30:04
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Berit

Minifom kan öka på kräkningarna. "Bobben" är en liten kräkkille och han spydde bara ännu mer av Minifomet, så det kanske är anledningen till att Nova börjat kräkas så mycket. Visst är det underbart när koliken börjar släppa och den "riktiga" lilla personen börjar titta fram!

2009-01-11 @ 17:18:42
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Svar från Emma till Mad

Hon gympar i sitt tummengym men sen brukar jag ge henne massage 3 ggr om dagen och det älskar hon :D Speciellt när man ska skaka ut benen :D

Läser din blogg varje dag, han är såå himla fin Wincent :)

2009-01-12 @ 14:44:40
Postat av: Svar från Emma till Heidi

Nej inte alls roligt när hon bara är ledsen :( Tyvärr är vi i en svacka nu igen verkar det som men det blir nog bättre snart hoppas jag :)

Kram

2009-01-12 @ 14:45:50
Postat av: Svar från Emma till Alexandra och Tyra

Ja vi hade uppehåll med dropparna nästan en vecka men då var det ännu värre :( Får hoppas detta ger med sig snart :)



Kram på er

2009-01-12 @ 14:47:26
Postat av: Svar från Emma till Hemma hos Katta

Tack så mycket! :)

2009-01-12 @ 14:47:56
Postat av: Svar från Emma till Berit

Ja hennes kräkningar har ju faktiskt ökat sen vi ökade dropparna så du har kanske helt rätt, måste komma ihåg och fråga om det när vi ska till BVC imorgon :) Kram

2009-01-12 @ 14:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0