Vilken toppendag! :D

HAFT EN JÄTTEBRA DAG IDAG
Dagen började med att Nova vaknade och var som en liten solstråle så det gick hur smidigt som helst att hinna amma, byta blöja och klä på henne idag :) Jag hann till och med både duscha och sminka mig utan att stressa sönder mig för att kunna ta henne :)
Så när det var dags att gå vid kvart i tio var både jag och Nova redo, kändes såå himla bra att kunna lägga ner henne i vagnen utan att hon gallskrek för en gångs skull. Hela vägen ner till vårdcentralen låg hon och pratade med tummenleksaken som hänger i vagnen, inte ens ett litet pip kom det ifrån henne...alltså det är verkligen som något bytt bort den ledsna Nova nu. Inte nog med det för när vi kom in till läkaren sken hon upp som en liten sol och slog på storcharmen :D BVC sköterskan sa att det var väldigt roligt att äntligen få se henne glad och inte ledsen, hon har ju alltid gråtit som bara den när vi varit där innan. Men inte ens när vi skulle väga och mäta henne blev hon ledsen utan hon låg bara och log och tittade på mobilen som hängde ovanför skötbordet :D Hon klarade att ligga på mage och lyfta huvudet hur bra som helst, dessutom smilade hon upp sig som bara den när alla stod och tittade på henne..gillar att få uppmärksamhet vår lilla stjärna ;)
Vi pratade en del om min kost och läkaren sa att jag ska fortsätta med den tills jag slutar amma helt för med största sannolikhet är skruttan intolerant mot komjölksprotein (Heter det verkligen så?) Så jag ska undvika massor med grejer, kommer bli lite knepigt men känns som jag gör vad som helst för att Nova ska slippa ha sådär ont. Smakpotioner osv kommer förmodligen skjutas upp ett tag också men så länge hon får i sig det hon behöver via bröstmjölken kommer det ju gå galant ändå :)
Annars var jättebra med henne och hon följer sina kurvor perfekt, nu väger hon 5730 gram och är 59 cm lång så det är ingen liten tjej vi har minsann :)

Vägde mig idag och är nu nere på -20 kilo...

Träffade ett av paren från föräldragruppen uppe på BVC idag, oj va liten deras pojk var :D Han vägde inte mer än 2700 gram när han föddes och nu en månad senare vägde han ca 4000 gram...så jag kan lova att Nova såg ut som en björn jämnfört med honom :D
Fortsättningen på föräldragruppen börjar den 5 februari :D Ska bli superkul att träffa alla andra också tycker jag :) Emma och Olivia ska vi ju träffa redan imorgon visserligen men det är ju 4 par till som fått smått :)

FIKA MED THERESE
Blev fika och prat med Therese på Kafé Kulan idag :) Satt en lång stund och pratade om allt möjligt, sen blev det en snabbgenomgång av stan och lite shopping..jag skulle ju verkligen inte köpa något idag hade jag bestämt men men så blev det ändå...jag är rätt hopplös ibland.



Såhär glad blir man av att vara på stan med mamma minsann ;)



Och det här kom med oss hem idag...

  
 

ANITA OCH UNO
Efter fikat och shoppingen hoppade jag och Nova på bussen upp till Anita och Uno, Nova somnade på bussen men sov bara den korta biten vi var tvungna att gå för sen slog hon upp sina blå och var hur pigg och glad som helst :)





SOFIA OCH NICODEMUS
Vi har även hunnit med ett besök hemma hos Sofia och Nicodemus idag :) Nico är såå go med Nova, han ska ge henne saker, pussa på henne och hjälpa till hela tiden :D Ska bli roligt sen när dom kan leka lite tillsammans tycker jag :) 



KVÄLLEN
När vi kom hem la jag skruttan i sängen för jag tänkte att jag skulle plocka lite här hemma men hon ville minsann inte vara ensam utan jag fick snällt hålla henne sällskap när hon sparkade, slogs och skrattade om vartannat. Ser verkligen ut som hon har lust att säga något när hon tittar med stoora ögon och viftar med armar och ben som en tok :D Vilka grimaser hon får till alltså, man kan ju inte låta bli att skratta åt henne ibland :)

Dagen har verkligen varit bra på alla sätt och vis, tror Nova skrikit sådär jättehemskt max en timme på hela dagen och det är INGENTING mot hur hon brukar ha det ju :) Hon har ju smågnällt efter mat och sådär men det är ju fixat på 5 minuter så det räknar jag inte ens. Hoppas verkligen detta håller i sig nu och att vi kan få ha en sån här liten solstråle till dotter alltid.

Hon är sååå mysig och underbar dessutom har hon dom finaste blå ögonen som finns. Vår skatt och vårt lilla hjärta! Går nog inte att älska någon mer än vad man älskar sitt barn :)



Nej nu måste jag se om jag kan sova för klockan ringer halv åtta imorgon...

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken bra dag. Tänk om alla dagar var sådär bra. Vad kul att ni kommer på meandi partyt. Klockan sex den 5/2 är det. Det brukar bli jättetrevligt och kläderna är så himla fina. Jag har dock inte sett vårens kollektion än. Kram Kristina

2009-01-14 @ 19:42:24
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Va trevligt med en sån bra dag!



Jag måste bara säga: Jag älskar din design på bloggen! Jag menar verkligen det! Jag skulle vilja sno den rakt av, jag älskar alla bilder (är också besatt av Picnik) och älskar färgerna och fonterna (jag använder ju också Bradley Hand i min blogg). Men nu ska jag inte sno den... du kan vara lugn! Men var bara tvungen att berätta hur mycket jag gillar designen!

2009-01-14 @ 23:11:34
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Emma

Du har fått en utmärkelse på min blogg

2009-01-16 @ 14:17:54
URL: http://varanmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0