Virusprickar och Kolik :(

STACKARS MIN LILLA FLICKA
Gick inge vidare på BVC idag :( Hon har både virusprickar och värmeutslag..värmeutslagen har hon speciellt runt halsen och i nacken..blir ju så tätt när hon är så himla knubbig och har så många hakor dessutom är det supersvårt att lufta henne precis där för kan ju inte hänga henne upp och ner direkt. Läkaren kom in och tittade på henne idag för sköterskan tyckte hon behövde ha slava till alla prickar och det höll läkaren med om så nu ska vi smörja henne med mild kortisonsalva tills detta blir bättre...hon sa att det borde bli bättre redan efter helgen och om det inte blev det skulle jag höra av mig på måndag igen så dom fick kolla på henne. Vi frågade speciellt om allergier eftersom vi har katterna och sen frågade vi om tvättmedel osv men dom var nästan helt säkra på att prickarna inte berodde på det. Nova är ju inne på sin andra förkylning och hon har även liten hosta så det frågade jag också om och enligt dom så är det inte ovanligt att små bebisar bli förkylda och speciellt inte nu när det är så mycket baciller överallt. Men det var inget farligt iallafall så länge hon inte får hög feber eller blir jättehängig och sådär.
Sen är det tyvärr så att hennes kolik har blivit värre också, hon gråter mest hela hela tiden :( Så nu ska vi öka minifomdropparna och ge henne kolikmassage plus att jag ska sluta med allt som innehåller laktos. Så håll tummarna att det blir bättre av detta. Finns nog inget jag önskar mer nu än att hon ska sluta ha ont och att vi kan få sova båda två för det var 100 år sen jag sov nu känns det som...sovit högst 3 timmar i sträck sen hon föddes för 7 veckor sedan...börjar känna mig trött minst sagt.

Såhär ser skruttan ut nu :(



Nej nu ska jag nog kolla lite film tillsammans med Per.

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Emelie, mamma till Noah

Stackars liten, det finns ju inget värre än att se sitt barn må dåligt! Ta hand om er nu, ska hålla tummarna för att er lilla skrutta blir frisk och alla prickar försvinner! kram från emelie och lilla noah

2009-01-02 @ 23:47:08
URL: http://ourlittlefamily.blogg.se/
Postat av: mmalinsmix.blogg.se

sam har med hosta, men det var normalt allts ingen fara för rs-viruset o så? vad e de man skall kolla på o vara uppmärksam på?

2009-01-03 @ 10:38:39
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jo tack! ja vet hur de e det där med sömnen,sov väl inte en hel natt på ca 6 månader...puh!Nu sover min son bättre,men han har tyvärr kommit in i en period igen då han vaknar på natten o han e 8 månader nu. Men kan inte din sambo ta eran dotter lite? då han inte jobbar? e ju lite knepigt när du ammar o så,men de gångerna hon inte ska ha mat kan han ju a henne,eller tex på morronen,du ammar o sen går han ut en sväng med henne så du får sova i lugn o ro!!!kramiz

2009-01-03 @ 10:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0