4 månader redan

VÅR SKATT BLIR STOR
Tänk nu är det 4 månader sen Nova kom till oss, den 14:e november klockan 17.12 kom vår älskade lilla bebis äntligen, som vi väntade och längtade efter henne. Vi fick ju dessutom vänta 5 extra långa dagar och 3 jobbiga och extremt tunga dygn med värkar innan hon valde att komma men det var det värt tusen gånger för vad vore vi utan vår skatt. Jag trodde aldrig att man kunde få så mycket känslor för en så liten människa. Vissa dagar väller allt bara över och tårarna kommer för att jag älskar henne så fruktansvärt mycket, det kan räcka med att vi vaknar på morgonen och hon ler mot mig för att mitt mammahjärta ska göra ont. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en hönsmamma eller vara sådär att jag inte kunde koppla av, men när det kommer till Nova är saker och ting helt annorlunda mot innan. Jag klarar inte av att en del tar i henne ens, vet inte varför men hela kroppen skriker att nej jag vill inte det är MITT barn...låter helt fel men så känns det iallafall. Kanske går det över med tiden men just nu känns det bara så och det får jag nog bara välja att acceptera.

Känns som man vill ägna varje minut av hennes vakna tid åt att bara vara med henne och se hur hon växer och lär sig nya saker. Det är helt otroligt att jag och Per fick en så perfekt och underbar liten varelse som vi ska ta hand om resten av livet. Det är både skrämmande och så ofattbart tycker jag, tänk att ha ansvar för någon annan liv. Gäller att inte göra några misstag och tänka sig för både en och två gånger innan man gör något tror jag. Det känns så himla självklart att hon finns hos oss, precis lika självklart som det känns att vara mamma till henne. Vad gjorde vi innan Nova kom? Känns som hon varit med oss hur länge som helst fast det bara är en kort tid av våra liv.

Att se Per med Nova är en annan sak som gör att det värker i mig och tårarna kommer, hon älskar verkligen sin Pappa, så fort han kommer hem från jobbet eller har varit iväg så skiner hela hennes lilla ansikte upp i ett stort leende. När han sitter och sjunger och spelar gitarr för henne på kvällarna så sitter hon och tittar med stora ögon och myser ser det ut som. Är så himla glad att dom har det så bra tillsammans.

Under Novas korta liv har vi hunnit med att ta massor med bilder på henne för man vill ju inte råka missa något..men ni som läser bloggen vet nog hur tokig jag är med bilder :) Tror vi är uppe 2100 stycken sen hon föddes ;) Blir ju en del när man har en så fin modell att ta kort på :D Ville göra ett kollage av hennes första tid i livet men kom snabbt fram till att om jag skulle ta alla bilder som fanns skulle bloggen inte ens räcka till så fick välja några favoriter på henne :) Här är dom..



Nu vaknade min sjukling så ska mysa med henne och Per :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Emanuel

Blir så lycklig över att läsa, se och uppleva Novas dagar! Älskar er <3 !

2009-03-16 @ 19:11:09
Postat av: Therese

Va fint du skriver gumman! Sååå söt är hon! Hoppas att hon blir frisk snart :) Kram

2009-03-16 @ 20:43:50
URL: http://eldvina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0