Har verkligen haft fullt upp :)

ETT STYCKE NAKENKATT
I både lördags och söndags kväll/natt lekte jag frisör hemma hos Therese som jag bara träffat en snabbis en gång för längesen. Som tur så var det inte någon stackars människa som utsattes för mina icke existerade klippkunskaper utan en stackars kissemiss vid namn Disel. Stackaren har varit på rymmen i hela 4 månader så hans päls var allt annat än tovfri, kan nog mer säga att det var mer tova än katt faktiskt :( Men trots flera timmars klippande med både sax och trimmer var han hur lugn och go som helst. Var säkert skönt att bli av med alla hemska stora tovor som drog och slet i skinnet på honom :( Inte ens i duschen var han elak, han såg ju visserligen inte glad ut...snarare ond men han varken bet eller rev vare sig mig eller Therese :) Så Therese jag tror du ha världens snällaste katt utan tvekan :) Han blev ju kanske inte snyggaste kissen jag sett men han verkade iallafall glad och det är ju huvudsaken.
Lite nytt sätt att träffa folk på kanske men det funkar ju det med eller hur? :D Jättetrevligt var det iallafall att träffa både Therese, Peter, Anton och Amelia :)



FARFAR JÖRGEN OCH NANNA PÅ BESÖK
I lördags på dagen hade vi besök av Jörgen och Nanna, var ett tag sen dom var hemma nu ju :) Brukar alltid vara trevligt när dom dyker in och säger hej :) Roligt för Nova att träffa Farfar lite med :) Får väl se om det blir att åka lite Hot Rod i sommar för skruttungen :D



FOTOGRAFERING
Passade på att ta massa fina bilder i helgen nu när Elin var här och kunde hjälpa till :) Så mysigt att ha lite bilder på oss alla 3 tillsammans där alla faktiskt är med helt och hållet dessutom...jag brukar ju råka hugga huvudet av antingen mig eller Per när jag ska försöka ta på oss tre och när Per tar bilder blir det för långt ifrån osv ;) Lika bra att överlåta det till en som kan :D









Sen blev det ju självklart lite bilder på bara Prinsessan med ;) Hon är ju för söt för att man ska kunna låta bli att ta massvis med bilder på henne :)







1 ÅR SEN NU
I söndags var det precis ett år sen vi fick reda på att vi väntade Nova :) Det krävdes sex positiva graviditetstest innan det gick in att det var på riktigt dock ;) Stackars Per fick åka iväg tidigt en morgon och köpa digitaltest för att jag vägrade tro på att dom andra stickorna visade rätt fast att alla hade stora fina plus ;) Tur att han stod ut med mig och alla mina konstiga idéer. Helt otroligt va tiden har gått snabbt, fast samtidigt har det varit det segaste året jag varit med om någonsin :D Vilken väntan och vilken resa. Men oavsett allt var det värt det 1000 gånger om för nu har vi vår alldeles egna perfekta och underbara dotter :) Inget går upp emot att få vara Mamma och Pappa till vår skruttunge. Vi älskar dig hjärtat du är verkligen vårt allt!



SÖNDAGSMIDDAG
I söndags åkte vi upp till Maj-Britt och åt mat :) Maten var jättegod trots att jag inte fick äta den goda såsen som dom andra åt. Jörgen och Nanna underhöll Nova hela tiden vi var där så jag och Per kunde sitta ensamma i soffan en stund utan en bebis på armen, är väldigt mysigt att bara få sitta tillsammans :) Man glömmer snabbt bort varandra när man blivit tre tyvärr men vi får bättra oss :)







Efter middagen fick vi skynda oss hem för Anki, Kaija, Jonna och Simon skulle komma och hälsa på. Kaija har ju inte sett Nova innan så det var roligt att hon följde med tycker jag :) Nova fick en jättesöt klänning och en body i present och sen en bukett med gula tulpaner :) Stort tack igen det var jättefint!

Efter besöket la jag och Nova oss på golvet en stund och lekte och mös :) Roligt nu när hon är med så mycket och verkligen söker kontakt :) Hon växer så himla snabbt och utvecklas ännu fortare känns det som så det gäller att ta vara på varje minut.





ÖPPNA FÖRSKOLAN
Igår var det premiär på öppna förskolan tillsammans med Therese och Amelia :) Var verkligen superkul att komma ut och träffa massor med andra mammor och barn :D Dessutom blev jag glatt överraskad av att alla var så himla trevliga och sociala :) Hade jag vetat det innan hade jag gått upp för längesen med Nova :) Så dit kommer vi gå massor med fler gånger, skulle till och med kunna gå dit helt ensam :) Barnen verkade också tycka det var roligt, Nova låg ju mest och försökte äta upp sitt lejon men hon var inte ledsen iallafall :D Amelia gjorde sitt bästa för att käka upp alla leksaker som kom inom räckhåll speciellt god verkade en liten plastgubbe vara :D



Efter öppna förskolan blev det lite mat, fika på kulan och en snabbkoll i affärerna :) För en gångs skull köpte jag ingenting, lite stolt över mig själv :D Sen kom jag dessutom ihåg att gå till apoteket och köpa krämer till Nova, fast det var tack vare att Therese påminde mig för annars hade jag glömt det i vanlig ordning ;)

När Per slutade  var han snäll och kom ner och hämtade mig och skruttan på stan, vädret var allt annat än promenadvänligt kan jag lova...varför kan inte snön bara försvinna för? Vill ha sol, blå himmel och blommor.

Kvällen spenderade vi hemma hos Stellan och Fia, var ju jättelängesen vi sågs nu :) Dom var bruna och fina efter sin Thailandsresan, man kändes sig bara sådär lagom likblek och fräsch själv i jämförelse ;) Men kul var det att ses iallafall, blir nog middag tillsammans med dom i helgen också :)

FULLBOKAD
Denna veckan kommer inte innehålla många lediga luckor  :)
Tisdag: Hälsa på Therese i Degerfors om bara Nova vill sova en stund först så hon blir på bättre humör...
Onsdag: Middag hos Therese och Amelia
Torsdag: Föräldraträff och säkert fika
Fredag: Öppna förskolan?
Lördag: Middag hos Stellan och Fia
Söndag: Ledig änsålänge iallafall :D

Nej nu ska jag mysa med min småsura och gnälliga dotter :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Linnea Varberg

Himla fina bilder, verkligen ! Ni är e jätte fin familj tycker jag. Pusspuss

2009-03-03 @ 17:50:36
Postat av: evelina

undbra bilder !! Hon är verkligen en kopia av både dig och din sambom vilken härlig blandning !!

2009-03-03 @ 17:56:41
URL: http://evelinali.blogg.se/
Postat av: .: Yenny :.

Kul de va med katten :P hihi, sitter o småler ännu. Jätte fina bilder som sagt, kul när man kan få lite hjälp med fotograferingen =) Per är lik Jörgen som vanligt:P Det är precis som min bror o min pappa..ujuj..man ser ju vem de är släkt med iaf. haha. Nu har jag storstädat här hemma..så nu luktar det underbart! Nu ska jag spela lite spel o krama på min underbara. Kramar!

2009-03-03 @ 18:17:43
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: therese

Japp Diesel är världens snällaste katt!! nu när han fick sin medicin så bara tuggade han den o svalde...skum är han,inte som andra katter :) O min Amelia...ska smaka på ALLT som kommer i hennes väg :D

2009-03-03 @ 21:31:11
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Linnea

Tack va snäll du är! Puss

2009-03-03 @ 23:50:28
Postat av: Svar från Emma till Evelina

Tack! Dom flesta säger att hon bara är lik Per så det är roligt när någon ser likheter med mig också :)

2009-03-03 @ 23:54:25
Postat av: Svar från Emma till Yenny

Ja han är verkligen lik Jörgen :D Kul att man kan se likheter mellan personer tycker jag :D Får se vem er lilla bebis likar när den kommer ut :D Kramar

2009-03-03 @ 23:58:13
Postat av: Svar från Emma till Therese

Va skönt att han är så snäll när han ska få medicin :) Hoppas han snart är bra igen. Ses imorgon :D

2009-03-04 @ 00:00:30
Postat av: Mad

hon är så fin! ni är så fina! älskar din blogg och alla underbara bilder!

2009-03-06 @ 14:36:37
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hej hej !



Jag har bara en liten fundering ! ? Hur man gör så att ingen kan kopiera mina bilder ???



KRAM Michaela och Alva

2009-03-07 @ 00:17:05
URL: http://missmichaela.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Michaela

Finns en kod man kan lägga in i kodmallen, tror den står med på designa din blogg sidan. Men jag vet inte om det fungerar..jag la ju in den i min mall men mina bilder kan man ju ta fortfarande så lite skumt det där :( Kram

2009-03-07 @ 15:55:49
Postat av: Anonym

underbart söt monstermössa.

2009-03-11 @ 18:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0