Vilken vecka :D

LÖRDAG
Då var det helg igen alltså, denna veckan har gått supersnabbt och har verkligen varit riktigt rolig :) Trots att vi fått stiga upp olidligt tidigt så har jag ändå inte varit så himla trött som jag brukar om jag måste kliva ur sängen och göra mig klar innan tolv på dagen ;) Är ju lite annorlunda att få ligga och dra sig i sängen och mysa till mitt på dagen än att klä på sig och gå ut i det otroligt vackra vintervädret (Snöslask, knivskärande vind och kyla) innan det ens har blivit ljust ute...nädå nu tog jag allt i det hade hunnit bli ljust ute men det var knappt ;) Men oj va man känner sig nyttig när man gör saker på dagarna och oj va trött man är på kvällarna :) Dessutom är det ju superkul att få träffa lite folk och vara social, öppna förskolan är vår nya favorit utan tvekan :D Nova och Amelia verkar också tycka det är skoj att få träffa massa andra småttningar, blir ju massa nya intryck och upplevelser  varje dag så när kvällen kommer är båda två helt utslagna :D 













Eftersom öppna förskolan ligger mitt i stan så blir det ju lätt att man tar sig en sväng på stan efteråt och då är det ju ännu lättare att det råkar komma med något fint hem...denna veckan har vi fått med oss en Diingslis Kanin speldosa, en Diinglis Kanin skallra, en Fjärils skallra och ett coolt rockigt klädset..bilder på sakerna kommer senare för jag orkar inte fota dom nu.

Apropå Diinglisar, Novas Lejon har blivit utsatt för svåra kräkskador och måste akut tvättas men nu till problemet...det står att man inte kan tvätta honom...så nu till frågan Är det någon som vågat tvätta en sådan ändå? Det är alltså en Diinglis speldosa.. Jag är rädd för att Lejonet kommer sluta spela för all framtid och det vore ju rätt synd med tanke på att det är Novas bästa vän :( Så om någon har några tips på hur man ska göra så tar jag gärna emot dom.

När vi inte varit i stan eller på Öppna förskolan har vi varit ute i Bråten :) Nova och Amelia har lekt och jag och Therese har pratat och skrattat en massa, jisses va roligt jag har med dig Therese!
Nova har provat allt Amelia äger och har känns det som och hon har kommit fram till att hon hemskt gärna vill ha en likadan hoppgunga som Amelia :) Fast hennes kommer bli i beige och vitt, den ska inhandlas så fort vi har lite tid över och kan åka in till Örebro :) Under provturen i gungan satt Amelia och i sin gåstol och kollade så allt gick rätt till ;)
Och sen har Amelia kommit fram till att hon bara måste ha en lika snygg flodhäst som Nova för den är verkligen störtfin och rolig att leka med :D Det är kanon när dom kan få prova saker innan man köper det för då vet man ju om dom tycker om det.





Har ju blivit en del bilder i veckan och här kommer en del :)









DEGERFORS
Jag har faktiskt hunnit med en runda till Degerfors i veckan också, hälsade på Therese och tittade på henne snygga lgh. Kommer bli ännu snyggare med dom nya kökstapeterna och alla nya saker gumman! Var roligt att träffas en stund och bara prata om allt som vanligt, tycker om dig vännen och vill att du ska ha det bästa!

SMAKPOTIONER
Var på föräldraträff i torsdags och då var det barnmatslagning som stod på schemat, jag har ju gått och känt mig lite ledsen för det eftersom det var sagt att Nova inte ens skulle få prova innan hon var 6 månader. Men vet ni vad? :D Hon fick minsann prova lite mat och kommer få göra det framöver med, vi kommer bara få köra med specialgröt och egenlagad mat och sen måste vi självklart vara supernoga med att se hur hon reagerar på olika saker som vi stoppar i henne. Gröten hon ska äta kommer vi få på livsmedelsrecept så den kommer inte bli sådär jättedyr får vi hoppas, ska vi köpa den utan recept kostar 300 ml 49 kr.Nova ska även få göra ett allergitest så fort hon är gammal nog för det, så håll nu alla tummar att hon inte är allergisk mot någonting annat än den förbenade komjölken.
Maten hon får prova nu är potatis,morot och palsternackspuré och sen har vi även provat med lite mangopuré :D Matglad som hon är så smaskar hon i sig det som bjuds ;) Så vår Buddha kommer nog inte bli mindre Buddha med tiden ;) Älskade tjockbebis.

Nej nu ska jag duscha och göra mig fin för vi ska ju iväg till Stellan och Fia och äta kanin ikväll :)

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Therese

sååå fina bilder på flickorna!! Det råder ingen tvekan om att flickorna trivs tillsammans! O jag trivs väldigt bra med dig oxå! jag har en himla tur att jag har fått träffa en så bra vän som du :) Kram

2009-03-07 @ 17:42:32
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Michaela

Oki Men tack så jätte mycket för hjälpen ska väl in och kika om jag hittar nån Kod och om det funkar eller ej :D



Hur är det med er annars, hon växer så det knakar ?



KRam

2009-03-07 @ 18:00:58
URL: http://missmichaela.blogg.se/
Postat av: Therese

jenna tvätta nån kannin med speldosa i handfatet och den funka tills hennes sambo drog av snöret iaf :D.. tycker om dig med gumman!! <3

2009-03-07 @ 22:18:58
URL: http://theresenylen.blogg.se/
Postat av: Mad

tack!=) Lika underbart att kika in här som vanligt!

Kan man inte plocka ut speldosan?



Hur gammal är Nova nu??

2009-03-08 @ 11:05:49
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: malin

Gud vilka fina kollage du gör :D

super nice!!

mva malin

2009-03-08 @ 11:10:39
Postat av: Lisen

Fina fina bilder på din goa lilla tjej. Hon är helt fantastiskt! Hoppgungan som du ska beställa till Nova, vilket märke är den? Vart säljs den nånstans? Vi skulle gärna vilja köpa en sådan till vår son.

2009-03-08 @ 21:08:32
Postat av: martina

hej jag bara undrar hur Ej sikke lej kläderna är i storlek? vill köpa en bodysuit med sköldpaddor till Moa men vill inte att den ska vara för liten snabbt!!

2009-03-08 @ 22:35:19
Postat av: Svar från Emma till Michaela

Bara bra med oss :) Har massor med roligt att göra hela dagarna så känns superkul :) Ja hon växer en himla massa :D Jag fick en stor tjej minsann :D Hur är det med er då? Kram

2009-03-08 @ 23:11:51
Postat av: Svar från Emma till Mad

Nej det går inte men Lejonet överlevde tvätten puh Är verkligen Novas favoit så skulle vara hemskt om den gick sönder.

Nova blir hela 4 månader nästa lördag, tiden går så fruktansvärt snabbt. På fredag ska vi till BVC igen och kolla längd och vikt :)

Kram

2009-03-08 @ 23:14:20
Postat av: Svar från Emma till Therese

Haha då får vi låta bli att dra bort snöret då ;) Ringer dig imorgon gumman! Kram

2009-03-08 @ 23:15:15
Postat av: Svar från Emma till Malin

Tack så jättemycket!

2009-03-08 @ 23:15:58
Postat av: Svar från Emma till Lisen

Hoppgungan finns på babyproffsen, kommer inte alls ihåg vad märket heter :D Fast färgen som är på min kompis gunga finns nog inte längre utan den finns nig bara i beige och vitt.

2009-03-08 @ 23:19:50
Postat av: Svar från Emma till Martina

Tycker dom är rätt små i storlek faktiskt tyvärr :(

2009-03-08 @ 23:21:49
Postat av: Lisen

Tack så mycket! Vi har funderat på vad vi ska köpa till vår lillprins, för han älskar att stå och studsa. Men jag tycker han är lite för liten för en sådan där traditionell hoppgunga som är som en tygsele bara. Såg att Nova blir 4 månader snart. Elias blir 5 månader den 25/3.:-) Det känns ju som att man haft honom för evigt, kommer knappt ihåg den där lilla pionröda bollen man hade i famnen på BB. Det är ju fantastiskt att de växer och utvecklas, men nästan lite sorgligt oxå att det går så fort att man knappt hinner med.

2009-03-09 @ 08:48:29
Postat av: Emma

nej det gjorde vi inte, kom ni senare eller inte alls?

2009-03-13 @ 14:35:31
URL: http://varanmini.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi saknar dina inlägg..hoppas du mår bra och lilla Nova också! kram

2009-03-14 @ 17:24:08
Postat av: Svar från Emma till Emma

Nej Amelia blev jättesjuk så dom fick åka till sjukhuset så Öppna förskolan var uteslutet får vår del. Men vi får se om Nova blir bra för då kanske vi går någon dag denna veckan.

2009-03-15 @ 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0