Lillans namn

NOVA ALVA CECILIA ALVERBLAD
Eftersom nästan alla frågar vad lillan ska heta och varför tänkte jag skriva det här :) Som första namn blir det Nova, det namnet har Per valt och jag tycker det är kort och fint :) Vi har inte valt det för det är modernt utan för vi tycker att vår lilla tjej kommer passa fint i det. Mitt första val har alltid varit Alva men det vägrar Per så därför får hon heta det i andranamn :) Sen hennes tredje namn blir Cecilia efter mig, det är ett släktnamn som nästan alla tjejer i min familj har så det känns självklart. Hennes efternamn kommer bli Alverblad för jag tycker personligen att mitt eget är rätt krångligt och dessutom är det finskt och det känns inte som det passar :) Inte lätt med namn för det ska kännas rätt men det tycker jag minsann att det gör nu :D
"Tur" i oturen att det inte bor en liten pojke i magen för då hade han blivit namnlös haha ;) Dom enda två namnen som vi någolunda kom överrens om var Liam och Elliot men sen stod det totalt still :) Kanske för att jag hela tiden kännt på mig att det är en tjej eller så har vi bara dålig fantasi.

GLAD
En av mina vänner väntar sitt andra barn :D Stort grattis igen!! Blir kanske en del fika med bebisar i vår/sommar? :)
Är riktig babybom bland folk jag känner just nu :) Superskoj tycker jag :) Verkade dessutom vara ett riktigt flickår i år :) Känner bara en som fått en pojk  :)



GODIS
Är sååå grymt godissugen idag alltså, vet inte vad som flugit i mig :D Har ju inte haft något direkt stort behov av vare sig mat eller godis sen jag blev gravid, mest ätit för jag varit tvungen och inte sugen. Fast kanske ska tacka någon stjärna för det, har ju gått upp 9-10 kilo bara och det är jag tacksam för :D Finns ju dom som går upp 20-30 kilo. Kanske finns hopp för beach 2009 ;) Inte för att jag älskar att ligga och visa min vita kropp men tanken att man kan vore ju faktiskt riktigt trevlig :D Aja vi får se kanske smäller till sen sitter jag där med 25 kilo extra ändå ;) Idag ska jag iallafall unna mig massor med godis sen får det bli som det vill haha :D



BAKA
Imorgon ska jag baka kanelbullar hade jag tänkt, måste fördriva tiden lite :) Sen är det bra att ha sånt i frysen om man skulle få lite besök....om inte Per äter upp allihopa vill säga...han är ett äkta kak och bullmonster ;)



ENSAM MAMMA
Ikväll börjar Ensam mamma söker :) Får se om jag ska kika på det eller om det blir Smallville istället, beror på vad Per vill se :)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack tack :D För det var väl mig du menade? Det känns som om det kommer att bli en liten tjej denna gång. Ja självklart ska vi drälla omkring på stan och shoppa och fika så mycket som möjligt.

2008-09-07 @ 21:03:12
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Kristina

Japp det var dig jag menade men ville inte skriva ut några namn eller så innan vi hade pratat :D Vore superroligt om det blev en liten flicka :D Roligt för Milton att bli storebror också. Låter superbra med fika och massa shopping :) Kram

2008-09-07 @ 21:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0