Extra besök till BVC

BVC
Idag vid halv två ska jag och Per ta med Nova till BVC för hon har fått massor med prickar igen och nu är dom på hela kroppen :( Mest är det runt halsen och i ansiktet, sist när jag var iväg med henne sa trodde dom det var värmeutslag och hormonplitor men måste vara något mera för borde inte värmeutslag försvinna? Dom försvann ju nästan helt och hållet innan men nu är det massor igen. Hon har ju varit riktigt ledsen nu några dagar också, nästan otröstlig och sen har hon sovit jättedåligt :( I morse var hon tät i näsan igen så fick ge henne näsdroppar när hon skulle äta. Per är visserligen småsjuk och jag är med förkyld så kan ju vara en vanliga förkylning på G igen men vill kolla upp det iallafall. Usch blir ju orolig när jag ser att hon inte är som hon brukar :( Min stackars lilla skruttunge.
Nu ligger hon och sover i sin säng så jag tänkte jag skulle hinna duscha och sminka mig och sådär innan vi ska åka.



Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: mmalinsmix.blogg.se

man är aldrig lugn... har nova med hosta ibland?

skriv sen när du e tillb om vad prickarna var kram

2009-01-02 @ 13:29:55
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Mad

Vilken skön sovställning..=)

2009-01-02 @ 15:10:31
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: .: YennY :.

Hoppas allt gick bra. Hon ska ju faktiskt inte bli förkyld en massa om du ammar. Det är ju så. Så hoppas inte det är allergi eller nåt sånt dumt. Har du provat bytt tvättmedel? tänkte på prickarna. Hon kan ju även få utslag om du har ätit ngt olämpligt, kolla upp olika saker. Jordbubbar vet jag att det inte är bra om man ammar, men det är ju ingen period för det nu:P Hoppas allt går bra! Kramar

2009-01-02 @ 21:43:30
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Jenny

Enligt vår sköterska på BVC är det inget ovanligt att små bebisar kan bli förkylda och sådär även om man ammar, dom kan ju precis som vem som helst bli smittade av alla baciller. Jag var ju först sjuk och nu är Per sjuk. Både hon och läkaren som var inne och kollade på Nova idag trodde prickarna berodde på virus och att hon är varm så nu ska jag smörja henne med mild kortisonsalva. Vi frågade speciellt om tvättmedel men det var dom nästan helt säkra på att det inte var. Så nu ska jag smörja henne med detta över helgen och se om det blir bättre annars skulle jag höra av mig på måndag igen. Sen sa läkaren även att barn i Novas ålder lätt blir prickiga av olika anledningar. Hennes kolik har blivit värre också så nu ska hon ha fler droppar av miniformen och sen ska vi ge henne kolikmassage 3 ggr om dagen och jag ska utesluta allt som innehåller laktos i min kost. Så får hoppas det blir bättre snart. Kram

2009-01-02 @ 22:36:11
Postat av: .: YennY :.

Vad skönt att de inte trodde att det var allergi. Jo, det kna vara vanligt med förkylningar, o det är väldigt bra att du ammar, för hade du inte gjort det så hade hon varit 100% värre med hennes förkylning. Det är den bästa medicinen som läkarna säger. Jätte bra att di provar att ta bort laktosen, det ska man faktiskt göra hos vuxna med om de har orolig mage med gaser o så, men det är inte många som tänker på det. Hoppas verkligen det går över, så otroligt hjälplös blir man till den man älskar mest av allt. Ta hand om er o hälsa pappa Per. Kramar

2009-01-03 @ 01:17:54
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0