Lite bättre sömn

NATTEN
Blev ingen film igår för när Per skulle natta Nova somnade båda två och verkade sova riktigt gott :) Var ju bara tvungen att ta lite bilder på mina sötnosar :) Visst är dom fina :D



Jag somnade vid ettiden och var bombsäker på att vakna senast två igen eftersom Nova åt vid tolv men vaknade när klockan var lite över tre istället :D Så jag fick minsann sova i nästan 2 timmar utan att hon grät och det var hur skönt som helst :) Resten av natten var rätt lugn hon sov ungefär 2½  mellan målen och det är mycket bättre än hon sovit på flera veckor nu så det tackar jag för :)
Vid tiotiden bajjade hon hela blöjan full, Per är ledig idag så han  fick den stora äran ta hand om den idag så jag kunde mysa en liten stund till. Hoppas hon kan fortsätta bajja varje dag nu, hon gjorde ju det innan sen blev det helt plötsligt var femte dag istället.
Efter lite mer mat, gråt och massor med mys med Per somnade skruttan igen, men så fort jag lämnade sängen så blev hon ledsen så det var bara att lägga sig brevid henne igen så hon kunde somna om. Hur ska vi få henne att sova mer än 10 minuter utan att någon av oss ligger supernära? Hon sover ju jätteoroligt om dagarna, vänder och vrider och sen bara vaknar hon och gallskriker stackaren :(
Nu är hon superledsen igen och man ser på henne att hon har jätteont i magen :( Hoppas detta går över snart.

Tack Berit för alla dina bra förslag när det gäller koliken!!

Bild på hjärtat när hon sov på förmiddagen idag, hon börjar bli så himla knubbig och go :)



FAVORITER
Min absoluta favoritsak jag köpt till Nova är hennes Diinglislejon som även är en speldosa. Hon har den med sig överallt och den får henne oftast att slappna av lite när hon ska sova, melodin är rätt tyst och inte alls irriterade som en del melodier kan vara. Sen gör det ju inget att den är så mjuk och söt heller :) Finns många söta Diinglisar men mina 3 favoriter är Katten, Kaninen och Lejonet. Med största sannolikhet kommer nog Nova få några fler sötisar i sin samling.
Kanske blir det någon av dom här...



Bilderna är lånade från Teddykompaniets hemsida

STATISK ELEKTRISITET
Är det bara jag som får extremt statiskt hår nu på vintern? Spelar ingen roll om jag använder alla hårprodukter jag äger för efter ett par timmar sprakar det om det iallafall :) Om det är någon som har bra tips på hur man blir av med detta blir jag väldigt glad.
Siri verkar ha råkat ut för samma sak för när man klappar henne slickar sig pälsen om hennes lilla kropp, stackaren ser ut som en rugguggla ;)



Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Oh så söta bilder!

2009-01-06 @ 15:04:19
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har ni provat att låta henne ligga på mage å sova? Min son somnar på 3 sekunder på mage, men på rygg så knorrar han å har sig länge innan han somnar..

2009-01-06 @ 16:02:14
Postat av: Berit

Gudars, vad fin hon är!

Får lite "flashback" när jag ser dina bilder. Hur liten han var och hur ont han hade. När "Bobben" hade problem att få ut gaser och bajs (dvs. dagligen) så böjde vi upp hans ben mot magen, när han låg på rygg mot mina lår. Detta gjorde vi flera gånger per dag och det hjälpte faktiskt. Han började slappna av och då kom gaserna ut lättare.

Hör gärna av dig om det är något du undrar över. Kan ju i alla fall berätta hur vi gjorde.

2009-01-06 @ 20:43:41
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0