Sådär nu så ;)

HEMLIG RESA DEN 1 JULI
Nu har vår hemliga semester startat men jag vet fortfaranade inte vart vi ska. Vi har åkt av mot Norrköping?! Tror jag iallafall men sen är jag inte den bästa kartläsare man kan hitta så det kan vara totalt fel. Mina gissningar så här långt är att vi ska till Kolmården men vi får väl se under resans gång vart det bär av :) Roligt att bli överraskad med semesterresa :) Det gjorde Per verkligen superbra :D Hade det varit jag som hade bokat stuga så långt innan hade jag kunnat hålla det hemligt i max 2 timmar utan att behöva berätta det :D

 


SEN SIST
Vad har mer hänt sen sist då...var ju ett tag sen kanske man kan säga. Vädret har inte direkt inbjudit till att sitta inne och blogga, har dock skickat massvis med mms och meddelande till bloggen från mobilen men nu är ju blogg.se som det är så varken text eller bilder har kommit in. Skumt att det fungerar att mobilblogga ibland bara.

Några bilder på vad som hänt sen sist....

Avslutning för Öppna förskolan i Lunedet
          

Bilbingo med Pappa, Mamma och Tant Therese

  

Mammaträff vid strandcafét
         

Midsommar
     

TREVLIGT SÄLLSKAP
I övrigt har vi varit massor ute hos Therese, Peter, Anton och Amelia :) Flickorna gillar verkligen varandra och dom är såå söta tillsammans :D Ska bli riktigt roligt att se dom springa omkring tillsammans nästa sommar när dom är lite äldre och har börjat prata och så med :D
I lördags bar det iväg på Plåtskeppsträff tillsammans också, hade nog aldrig trott att jag skulle åka iväg frivilligt och titta på Volvobilar en hel dag i hettan men hör och häpna jag tyckte till och med att några stycken var snygga bland annat en Amazon.. Men jag föredrar fortfarande mer bulliga och runda former och inte fyrkantiga lådor ;) Sen spelar det ingen roll att vi själva åker runt i ett plåtskepp för jag gillar dom inte mer för det. Men som i allt annat är smaken olika och tur är väl det :)

           
     
     
  

Farmor kom på besök och hade med sig ny klänning och sjalett


AVSLUTNING
För ett par veckor sedan var jag och Therese på MeandI avslutning hemma hos Liv, hon ska sluta som säljare så hon sålde av sina kläder som hon hade kvar ur sina visningskollektioner. Tyvärr kom vi lite sent så det mesta var köpt redan men Novis fick 2 bodysar, en med moln och en med kaniner på :) Hade så gärna velat ha ett par prickiga leggings som matchade medaljongklänningen men dom var helt slut :( Kanske kommer det något fint som passar i höstens kollektion som släpps i augusti :)
Men kvällen blev väldigt lyckad ändå för Liv tog fram alla sina fina tyger och då kunde jag ju inte låta bli att beställa en klänning och en mössa till Sockerbönan. Klännningen blev verkligen kanonfin och har redan blivit en favorit. Mössan är med hur söt som helst men det har varit lite för varmt för att prova den ännu :)

Visst blev hon fin i klänningen :)
  

FRAMSTEG
Nova lär sig saker i raketfart nu, hon kryper snabbt som attan, hon ställer sig mot saker och går runt saker, hon bubblar som aldrig förr och har börjat övningsgå med gåvagn :) Vet inte riktigt vart allt kom ifrån utan det känns mest som det sa pang bom och sen kunde hon en himla massa grejer :D Tand nr 2 är strax uppe också, den är precis under skinnet så när hon skrattar syns den jättemycket :) Vår lilla bebis är inte så liten längre känns det som utan hon börjar bli en liten flicka med massor utan vilja :) Helt otroligt att hon är vår alldeles egen, är fortfarande lite vårt att förstå det ibland.


ÅTER TILL HEMLIGA RESAN
Nu står det Jönköping på skyltarna...vart ska vi egentligen?!Har verkligen ingen aning om vart han tar oss...


VRAK
Mmm det är så jag kallar min kära svärfars projekt, i veckan bar det av till Surahammar för att hämta en T5 kaross som han skulle ha taket ifrån, igår stockholm för hämtning av en Van...Tvivlar dock inte på att både AForden och Vanen blir bra när han är klar med dom men som det ser ut nu är det lite si och så ;) Han gillar verkligen att retas med mig men jag är inte sen att hänga på så för en utomstående måste våra konversationer låta lite hårda ibland men det är inte så illa som det låter :D Amazonprojektet stannade docklika snabbt som det påbörjades så i den här takten har dom den klar lagom tills Nova fyller 18 ;)

Såhär kanske Pers Amazon kombi också ser ut om si så där 100 år ;)



RESAN
Fikapaus på Shell, magen kurrar som jag vet inte vad... Nova sover som en liten gris och har gjort sen vi lämnade Karlskoga. Hon är nog supertrött för hon vaknade vi halv tre inatt och var helt otröstlig så vi gav henne lite alvedon och lite att dricka och då somnade hon om. Tror det gör ont i munnen, hon har ätit väldigt dåligt både igår och idag.
Nej dags att hälla ner en kopp kaffe så jag vaknar till liv lite :)

LILLASYSTER
Igår bar det av till Hallstahammar och Lillasyster, var ingen planerad resa utan jag och Nova passade på att hoppa av där när Per, Jörgen och Nanna skulle till Stockholm och hämta vanen. Blev en bra dag med fika, bad och lek :) Ska ta mig i kragen och åka och hälsa på ett par dagar när Per börjat jobba sen men det är så svårt att åka ifrån honom. Vi sover ju jämt tillsammans så det skulle kännas konstigt att vara utan honom.

 

ÅTER TILL RESAN
Sådär nu har vi fått lite i magen, Nova vaknade dessutom och gjorde världens mysigaste blöja så det var bara att byta leggings och alltihopa på henne. Men nu är vi på väg igen, Nova leker med sin nya lastbil och jag försöker fortfarande klura på vart vi ska. Nyss sa han att vi hade 2 timmar kvar att åka och just nu är vi Motala. Per verkar stressad som vanligt men det är mer en regel än ett undantag att han är irriterad och stressad när vi ska åka långt...han tycker ju att alla andra i trafiken är idioter och bara han kan köra bil...

KATTERNA
Usch igår fick jag meddelande från tjejen som har Vincent och Lotus om att hon hade varit tvungen att flytta och inte visste vad hon skulle göra med dom :( Känns så jobbigt, hade jag bara kunnat hade dom fått komma hem igen men det går ju inte. Hoppas min lillebror kan ta hand om dom tills hon fått en ny lägenhet för hon vill ju behålla dom säger hon. Inte nog med det så stod Zack under balkongen igår och skrek...har inte sett honom på 8 månader och igår av alla dagar skulle han komma och hälsa på. Usch det är så himla jobbigt att inte kunna få ha dom hos sig, det är verkligen ritkigt tomt hemma utan odjuren. Siri träffade jag igår när jag var hos Elin, hon kom fram och kelade och mös med mig en stund när jag var inne, lilla gumman va jag saknar henne alltså :(


   

OFLYT
Alltså ingen kan ju missat att jag haft maximal otur med mina datorer, först paja den ena sen den andra och inte nog med det för nu har fasen det mobila bredbandet gett upp också...det fungerade ena sekunden och gick paj andra. Inte för att det är livsviktigt för vi har ju det vanliga bredbandet men ändå...Så nu är det bara att skicka in det också. Fick förresten nya digitalboxen till tvn med så nu kanske vi kan se de t vi betalar för ;)


TRADERA
Fick ett ryck och la upp 67 auktioner på tradera förra söndagen och det slutade med att jag blev 1700 kr rikare och fick iväg massa barnkläder som legat oanvända :) Blev så glad så nu när jag ändå var i säljartagen så la jag in lite fler saker, bland annat nya skor som jag inte får för mig att använda och lite till av Novas kläder som bara blivit liggande. Mycket av det jag sålde nu är sådant jag köpte när jag var gravid och som jag sedan inte velat använda för att kläderna känts tråkiga. Då är det bättre att någon annan har glädje av dom :) Det är faktiskt roligt och lite spännande att tradera :D Mindre roligt att skicka iväg allt bara men det får det vara värt :)
Skulle kunna lägga ut massor med saker till men jag klarar inte att göra av med Novas kläder som hon användt mycket, alldeles för mycket minnen ju. Vad jag ska ha dom till vet jag inte eftersom vi troligtvis inte ska ha fler barn, men just nu känns det för jobbigt att göra sig av med det iallafall :)


RECENSION
Har påbörjat rencensionen av barnkläder men som sagt vädret har ju varit så himla bra så vi har knappt varit hemma alls och då har det känts dumt att sätta sig och greja med det sent på kvällen när man är så trött att ögonen håller på att trilla ut. Värmen gör ju inte direkt att man blir piggare, skulle lätt kunna sova middag varje dag men tyvärr så vill Nova inte sova mer än 15 min på dagen så då blir det svårt att hinna med att sova.


RESAN
Hjälp det är så varmt i bilen just nu så jag tror jag tuppar av, AC vore ju inga fel överhuvudtaget men den är trasig så nu får vi klara oss utan den och hoppas på att man kan bada när vi kommer fram istället. Är väldigt trött också men somnar jag nu så kommer jag vara som en död resten av dagen känns det som så jag får allt hålla mig vaken till ikväll när det är dags att sova.
Just nu har vi 63 km kvar till Jönköping...är det dit vi ska tro?!


DYNA TILL VAGNEN
Beställde ju dyna och footsack av en tjej som syr på nätet men nu har hennes mamma gått bort så det dröjer nog innan dom kommer men det är ju helt och hållet förståligt. Det tål att väntas på för jag tror det kommer bli superfint, dynan kommer ha svart marimekkotyg på ena sidan och rosa marimekkotyg på andra så den kommer bli vändbar vilket är en klar fördel när man är så velig som mig :D Footsaken kommer bli i svart marimekkotyg med antingen svart, vitt eller rosa innertyg :) Så Novis vagn kommer bli hur fin som helst tror jag :) Är väldigt glad att vi valde en helsvart vagn för det gör det verkligen mycket lättare att matcha med filtar, påslakan osv :)

Matchande nappar och haklapp ska Elin köpa nu när dom ska till Finland :D

Smakprov på Novas fiiiina footsack och sittdyna

   

Till vintern blir det en åkpåse från Elodie Details, den röda med rosa motiv...sååå himla fin är den! Självklart måste även matchande filt, nappflaska, napp osv inhandlas till även denna  ;)


SHOPPING
Har inte shoppat så mycket alls på sista tiden tycker jag, en Polkadot design dyna till Novis matstol, någon solhatt, ett set frå Lindex, en bodysuit från Småfolk (Var bara tvungen att ha bodysuiten med Rådjur igen) och en klänning och ett linne till mig. Skulle behöva köpa mer saker till mig själv men det blir inte av.

  

RESAN
Nu gar vi åkt förbi Jönköping med så tydligen skulle vi inte dit, på skyltarna står det Helsingborg 223 km och Värnamo. Ska vi till Skåne?! Inte mig emot alls :D Men men vi får väl se vart detta slutar :D Vi har åkt 25 mil nu iallafall och klockan är 10.41.
Therese ringde och frågade vart vi skulle för hon trodde Per sagt det till mig nu innan vi skulle åka i morse men så var ju inte fallet. Hon bad mig om att inte somna för risken var då stor att jag då skulle få tillbringa min semester utan att ens veta var jag befann mig menade hon på ;)


JOBB
Ja nu dröjer det inte innan jag ska börja jobba förhoppningsvis, måste ringa och säga till att jag bärjat bli redo så att det finns jobb till mig när det är dags :) Går allt som planerat blir det i september :) Kommer bli både roligt och jobbigt, men jag vet ju att vår prinsessa kommer ha det superbra med Pappa så det känns bra. Viktigt för Per att vara hemma ensam med henne också för oavsett hur mycket tid vi tillbringar ihop när han inte jobbar blir det inte riktigt samma sak som om man är ensam. Kommer kännas lustigt att gå till jobbet och bara vara Emma och inte mamma Emma. Var ju ett tag sen nu :) Sen kommer det inte vara helt fel att få en bra lön heller, inte för att jag ska klaga på min föräldrapennig men en lön är ändå en lön :)

RESAN
Nu står det LAGAN på en skylt vi nyss åkte förbi men vi befinner oss fortfarande på motorvägen så vi kan ju hamna var som helst....
Nu är vi visst i Värnamos kommun.


SÅ HIMLA BRA DAG
Vi kom fram till slut och det kunde inte bli bättre :D Vi hamna i Ystad, finns nog inte en enda stad som jag gillar mer än just den här på sommaren, allt är så himla fint och mysigt här. Havet ligger runt knuten och det luktar sommar och vatten. Har varit massor här som barn eftersom min Mormor och Morfar haft hus här så det känns så himla roligt att få komma hit igen :)
Stugen Per har hyrt är toppen och campingen är bra den också, har ca 500 meter till havet och en stor mjuk sandstrand. Det var minst sagt kallt i havet men det ska minsann badas ändå :) Nova tyckte det var jätteroligt att doppa fötterna i vattnet och sila sanden mellan fingrarna. Hon är världens bästa unge, så himla långt i bilen och inget skrik från henne på hela tiden fast att det var varmt som i en bastu. Hon är nöjd bara man pratar med henne och hon har något att pilla med :)
Efter vi hade varit på stranden idag gick vi en sväng i stan, kolla i alla mysiga affärer och strosade runt på dom smala gatorna i solen. Jag hittade två jättefina klänningar till mig på rean men det var det enda vi shoppade. Det enda som skaknades när vi gick runt var en glass men det får vi ta en annan gång när alla kan äta.
Var även och kollade på Mormor och Morfars gamla hus, tyvärr är det IVT värmepumpar som har det nu så det är inte alls lika mysigt och fint som när jag var liten men så är det ju allt förändras. Det är ju 15 år sen jag var här sist så stan har ju blivit större men jag blir ändå så glad över att vara här. Tror jag sagt tusen gånger till Per idag att Åh va fint det är här, åh va jag tycker om att vara här osv..han får nog sart skavsår i öronen ;) Hade jag bara kunnat övertala Per och haft si så där 2 miljoner liggandes på banken hade jag flyttat hit direkt...
Nu ikväll ska vi grilla och kolla film, hoppas Novis somnar tidigt för en gångs skull så jag och Per får lite egen mystid också :) Är så glad att jag har Per, han är så fin och underbar och jag älskar honom så det gör ont. Jag som alltid säger att han är så oromantisk men jag får nog ta tillbaka det nu för det här var verkligen överraskat mig på alla tänkbara vis :) Kunde inte haft en bättre Sambo eller familj, dom är mitt allt.

     


NY DAG
Nu är vi påväg till Ullared, skulle ha badat mer idag men det blev mulet så vi sa att vi åker istället och ser oss omkring och sen tar vi Ullared på vägen. När vi åker hem har jag ingen aning om och det känns inte som om vi har någon som helst panik över att komma hem heller för Per har semester hela nästa vecka också :) Så himla skönt att slippa planera och krångla, roligare att bara åka runt och se vart man hamnar. Så är jag och Per väldigt lika (Det är vi nog inte speciellt mycket) för vi gillar att vara impulsiva och göra saker som faller oss in för stunden. Att det skulle vara krångligare när man får barn förstår jag inte riktigt för sålänge man har så små barn som Nova så är det ju bara att ta med sig saker så går det ju lika bra som när man är hemma.


KATTERNA
Pratade med min söta lillebror Erik igår och han har ringt och pratat med killen som Vincent och Lotus bor hos så han lovade att behålla dom minst en vecka till så att det finns en chans att hitta bra hem till dom. Fick ett meddelande av tjejen som tog dom igår och hon skrev att hon skulle sätta dom på katthem...J***a idiot rent ut sagt, blev så arg så jag skakade :( Varför tar man på sig ansvaret att ta emot djur om man ska ha dom en månad?? Jag frågade ju flera flera gånger så att hon var säker på att hon skulle ha dom. Men en del tror att djur är leksaker och det är inte roligt när det handlar om ens egna bebisar :(
Men tur att Erik är så snäll att han hjälper till, han sa att han gärna tar Vincent och hittar ett hem till Lotus också. Anledningen till att han inte kan ta båda är att han och hans Sambo väntar på få hem en kattunge och dom tycker det blir för mycket med 3 katter i en etta och det förstår jag ju självklart.Så hilma snällt av honom att hjälpa till. Önskar jag kunde ta hem dom men det går ju inte.


RESAN
Har nyss gjort ett stopp utanför Malmö, Per hittade en butik som sålde barnkläder...mitt ute i ett industriområde låg den så det var en ren slump att han såg den. När vi kom in i butiken blev jag väldigt glad för det var nämligen Snoozykläder överallt. Såå himla söta kläder med fina motiv till vettiga priser dessutom så nu är Nova 2 bodys, ett par leggings och en sjalett rikare :) Det bästa av allt är ju att Snoozy har en hemsida också (Varit inne på den flera gånger förut men inte handlat) så man kan sitta hemma och klicka hem sötsaker om/när man blir sugen :D
Sitter och funderar på vad vi ska handla på Ullared, blir nog lite bra och ha saker mest...fast vi får väl se när vi kommer dit :D Vilken tur att jag traderade en massa innan vi åkte :D Ska lägga ut ännu mera när jag kommer hem tror jag.

Nu har vi haft ännu ett stopp och det blev i Landskrona. Nova fick bada för det var minst 28 grader i viken vi hittade, vi gick 30 meter ut i havet och det räckte oss inte mer än till hälften av vaden så förstår om det var varmt som attan i vattnet. Nova skulle säkert ha velat bada mycket längre för hon sprattla runt som en fisk i vattnet och var supernöjd :D Hon älskar verkligen vatten vår skrutt.
Vi kollade även på Citadellen (Slottet) det var verkligen fint men jag tycker nog att slott är lite kusliga även om solen lyser och det är mitt på dagen...men många fina bilder blev det iallafall.

     

Citadellen
         


ULLARED
Nu är vi i Ullared, hyr en stuga här inatt och sen blir det shopping imorgonbitti. Hoppas vi hittar massor med fina saker :)
Nu ska vi steka lite fläskfilé och äta lite potatissallad till kvällsmat och sen blir det film och mys. Nova borde sova lite men hon härjar runt som en tok och ställer sig upp och går runt saker. Det är precis som Jörgen sagt hela tiden...när som är pyttesmå vill man att dom ska lära sig krypa och gå och när dom väl gör det önskar man att dom kunde sitta still på samma ställe i mer än 2 sekunder ;)

Efter shoppingen imorgon fortsätter vår resa längs med kusten och sen får vi se hur det blir om vi åker hem eller inte.


 

SHOPPING
Blev en hel del på Gekås och självklart mest till Nova..har en förmåga att alltid bli så :) Men köpte en supersöt taklampa som ska hängas upp i sovrumstaket istället för spotlightens som Per jämt klarar på ;)

När vi var klara på Gekås gick vi på bilmuséum, var väldigt litet men det som fanns var helt okej :)

Vi har även hunnit med en runda till Tvåker, Pers kompis Larry bor där så det var kul att kika in och säga hej iallafall.

Nu har vi nyss varit på Tjolöholmsslott, det kan man kalla pampigt ställe. Ligger precis vid havet och är verkligen hur fint som helst. Havet var lika varmt här som det var igår i Landskrona så vi vadade ut en bit och lät Nova plaska med benen en stund, hon såg så himla lycklig ut skruttan.

Nu är vi på väg mot Göteborg, ska träffa lillebror Elias en stund och sen ska vi se om vi hittar något ställe där vi kan grilla :) Får se vart vi sover inatt men hem ska vi inte iallafall...

Bilmuseum
    
  

Tjolöholmsslott
             

Gladskit
  

GÖTEBORG
Vi blev kvar i Göteborg och fick sova hos Elias i helgen :) Så fredags kvällen ägnade vi åt att spela kort och umgås för det händer ju inte varje dag att vi svänger förbi hemma hos honom. Som vanligt vann Elias och jag kom sist med hela -16 poäng i Bismark...tur att jag inte är en dålig förlorare med tanke på att jag kommer sist 90% av gångerna jag spelar någongting överhuvudtaget... ;)
Igår gick vi på stan och kikade lite, finns ju hur mycket som helst att shoppa men jag köpte bara en solhatt och en body till Nova. Var massor med folk så det kändes inte så lockande att ställa sig och prova en massa kläder då.
Sen åkte  vi även ut till Nya Älsborgs fästning, Per hade varit där när han var liten och ville ut och kolla men när vi väl kom ut blev vi verlkligen besvikna...det stod att vi skulle få en guidad visning bland annat eftersom vi köpt dyra biljetter men vi såg inte skymten av vare sig guide eller annat när vi kom dit...dessutom satt det hänglås på 50% av alla portar så vi fick ju knappt se någonting...kändes lite synd att det blev så men nu vet vi det till nästa gång iallafall.
Efter det misslyckade fästningsbesöket blev det Sushi för min del och Mc donalds för killarna...har varit sugen på sushi sen Novas föddes men eftersom Per vägrar äta det har det inte blivit av att jag köpt det heller...så jag kan lova att det var vrålgott nu när jag äntligen fick min råa fisk ;) Synd att det inte finns något bra ställe hemma, enda som finns är inne i Örebro och det är ju en bit att åka om man blir sugen på mat.
Kvällen ägnade vi bland annat åt minigolf, Per vann överlägset och Elias träffade knappt bollen...;) Nädå så illa kanske det inte var men nästan iallafall :D

 

Båttur 
           

Minigolf
          

Övningsstår
   

Redo för hemfärd
 

Kan sammanfatta vår semester med att skriva att det var dom bästa dagarna vi haft på väldigt länge. Allt blev verkligen toppen och vi har haft så himla roligt tillsammans :) Så tack min underbara och fina pojkvän för att du gjorde det här för oss :) Älskar dig!

ÅTER TILL NUET
Vet att det tog 100 år innan uppdateringen kom men jag/ vi har haft massa annat att göra sen vi kom hem som jag/vi tyckt har varit viktigare/roligare :) Sen när jag väl skulle uppdatera hände det en liten olycka med datorn (Nicodemus råkade hälla vatten i den) så den har fått stå på tork :D Men trots vattnet verkar den må rätt okej nu *peppar peppar* så det är bara att hoppas på att det håller i sig :) Jag har verkligen all otur i världen när det kommer till saker som drivs av el....

Har ju som sagt hänt en hel del sen vi kom hem men istället för att berätta om allt så berättar jag om det som känns viktigast och sen får ni se massor med bilder :)

SOFIE
Måste faktiskt skriva ett par rader om dig :) Tack för allt du gjort och gör med för den delen, du har verkligen visat vilken otroligt fin och bra vän du är fast vi kännt varandra en så kort tid. Sällan man träffar så himla gulliga och snälla människor som dig och Robert så jag vill bara säga hur glad jag är för allt ni gjort, tusen tack igen! Sen gör det ju inget att det är väldigt roligt att umgås med dig dessutom :D

Nova och Alice
   

Sofie och Nova


SÖMN
Eller ja kanske ska skriva den stora bristen på sömn istället för det är mycket mer passande just nu. I fedags gick det så långt att jag faktiskt var helt uppgiven och bara grät, det kändes verkligen som om allt skulle rasa samman så himla trött var jag. Som alltid när man är trött blir saker och ting mycket värre än vad det skulle blivit om man hade fått sova ordentligt. Man tar dessutom saker och ting på värsta tänkbara sätt men utan sömn blir man helt snurrig i huvudet och till slut är allt bara en enda stor röra. Som läget är nu sover jag max 4 timmar per dygn och dom 4 är aldrig sammanhängade, resterande timmar så jagar jag en helvild Nova. Hon har så fruktansvärt mycket energi så jag var till och med tvungen att fråga på BVC om det var normalt. Hon är i full gång mellan 8 på morgonen och 1 på natten och då vaknar hon ändå flera gånger på natten och sover max trekvart på hela dagen....förstår helt ärligt inte hur hon orkar busa och herja all sin vakna tid och dessutom vara glad som en lärka mest hela tiden. Vi har provat allt för att få Nova att somna på kvällen och sova på natten men som det är nu fungerar ingenting. Per sover så himla hårt så han skulle inte ens vakna om huset rasade över honom så jag får ju ta nätterna själv och det gör att han får jättedåligt samvete och mår dåligt han med. Blir en ond cirkel av allt. Hoppas detta löser sig snart så båda får lite ny energi för det behöver vi verkligen.

17 ÅR
Det var så mycket min söta Lillasyster fyllde i lördags :) Helt otroligt att hon är så stor redan, hon låg ju på min mage och sov när hon var bebis och jag var så stolt över att äntligen ha blivit Storasyster åt en liten flicka istället för ännu en hemsk pojke (När man är liten och tjej är det inte så roligt med 4 bråkiga småbröder då önskar man verkligen sig en lillasyster ;)) . Kommer ihåg att jag ville visa henne för alla mina kompisar och att jag pratade om henne jättemycket i skolan, hon var såå himla söt med sitt mörka hår, långa mörka ögonfransar och stora blå ögon :) Fast hon är minst lika fin nu och jag hade inte kunat önska mig en bättre Syster än henne för hon är den bästa som finns. Älskar dig så himla himla mycket Elin utan dig vore ingenting bra!

                                      

Jag
 

NY ROCKSTJÄRNA
Nova älskar verkligen när Per sitter och spelar på kvällarna och nu har hon ju dessutom kommit på att det går att hjälpa till att spela så nu är det ju ännu roligare :) Så mysigt när dom har sin egna lilla stund när dom spelar och myser mina älsklingar.

   
   

Hemma hos Gammelmormor och Gammelmorfar
             

Äter lite kanelknäckebröd
   

Gangstartjejen
   

Fika med Sofia och Nicodemus
     

Övningsgår
 

Sådär ja nu tror jag att jag fått med det viktigaste som hänt ses jag skrev sist ;) Klädresensionen är också nästan klar men nu får jag strax besök så den får jag lägga in sen senare :)

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: martina

Får ja fråga vad du heter på tradera??

vilken mysig semester ni haft!!! vi har oxå varit på Gekås här om dagen å de blev mycket handlat!!

2009-07-24 @ 20:26:05
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

ÅÅh så roligt med massa nytt att läsa och massa fina bilder också ju! Hon är ju så söt er lilla tjej!

Måste säga att jag verkligen lider med dig (och stackars vincent o lotus som får flytta runt) vad det gäller katterna! Att först vara tvungen att ge bort dem och sen få höra att tjejen som har dem vill sätta dem på katthem. Jag började nästan gråta när jag läste det och sen att Zack hade stått utanför och skrikit :( Kan inte ens tänka mig hur du känner det! Jag blir galen på folk som inte fattar att djur faktiskt oxå har känslor, och att det e levande varelser! Hört så mkt skit om katter senaste dagarna att jag snart inte vet vart jag ska ta vägen. Vi ska iaf skaffa en till nu och jag hoppas jag kan rädda nån stackare... om bara fler kunde göra det!!

Kram på dig, jätteroligt att du uppdaterar igen :)

2009-07-25 @ 20:43:54
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Therese

Ojojoj!! Tror det var bra av Nicodemus att kyla ner datorn med ett glas vatten efter detta inlägg haha! Kram

2009-07-25 @ 20:59:22
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har jag läst igenom allt du skrivit, och det är lika kul att läsa varje gång du skrivit något nytt :) blir glad i hela kroppen när du skriver om mig, och jag vet inte vad jag ska svara för att visa tillräckligt hur otroligt mycket du betyder för mig syster. Du är världens bästa syster, och jag älskar dig något så obeskrivligt mycket. Jag säger som dig, utan dig vore allting totalt värdelöst. Du är bäst! Puss och Kram

2009-07-29 @ 20:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0