Första julen som familj :)

JULAFTON
Vi firade vår julafton tillsammans med Carola, Hans, Tobbe, Fredrik, Sandra, Klas-Göran, Elisabeth, Melwin, Marita och Gösta uppe i Hagfors. Dagen blev jättebra fast att min julkänsla hade försvunnit, var ju så himla sugen på julen sista veckorna jag väntade Nova men sen försvann det ungefär samtidigt som det var tid att fira men så kan det vara ibland :)
Kanske beror det på att jag hade sett fram emot att få träffa alla så himla mycket, speciellt mina syskon men sen blev det bara skräp av alltihopa istället.
Men oavsett det så hade vi det mysigt med god mat, kalle anka, julklappar och trevligt sällskap och det är ju huvudsaken :) Nova fick ett mindre berg med saker men det är hon värd minsann :D Jag och Per fick också fina julklappar så tack så mycket allihopa! :)
Nova sov sig igenom nästan hela dagen, hon var bara vaken en liten liten stund precis innan det var dags för julklappsutdelning men efter lite mat och ny blöja somnade hon om igen så första mötet med tomten blev i sovande tillstånd ;) Tänk om hon kunde sova sådär gott på nätterna också :D Men självklart blev det en bild tillsammans med tomten ändå för sånt kan man ju inte missa när det är första julen och allt :)



TORSBY
Egentligen skulle vi åkt till Torsby tillsammans med Carola och Hans på juldagen men eftersom Nova alltid är vaken på nätterna var jag inte sådär supersugen på att stiga upp vid 8 på morgonen och bråka med henne. Hon brukar inte vara på sitt bästa humör då tyvärr så vi åkte upp på julaftons kväll istället.
När vi kom upp åkte vi först till stora stugan och umgicks lite med Anita, Uno, Stefan, Petra, Therese, Louise och Adam, vi kollade på slutet av Tomten är far till alla barnen...den är ju bara så jäkla bra fast man sett den ett antal gånger :D En riktig julfilm är det minsann :D
Sen bar det av till Lillstugan, där var det så kallt så vi höll på att frysa halvt ihjäl så det var bara till att elda som tokar innan vi kunde krypa ner och sova :) Så himla mysigt där uppe fast det ligger mitt ute i skogen :) Enda som fattas är rinnande vatten men det går ju att leva utan ett par dagar utan problem :)



JULDAGEN
Egentligen skulle vi åkt upp till stora stugan vid lunch men vi var så sega alla tre så vi kom inte dit fören klockan var nästan fyra så vi missade Carola och Hans men det gjorde nog inte sådär jättemycket, går ju inte att stressa jämt och dom förstår nog att vi är trötta när vi inte får sova :)
Kvällen ägnade vi åt sing star, buzz, film och mat :) Jag vann över Per i sing star minsann ;) Inte illa med tanke på att jag tycker jag sjunger som en kråka :D



ANNANDAG JUL
Planen var att vi skulle shoppa lite på mellandagsrean inne i Torsby men blev massa mys, tv och mat istället och det var minst lika bra det :)



HEMFÄRD
Kändes inte roligt att åka ifrån snön, solen och stugan igår, är så himla skönt att vara däruppe för där finns inte en massa måsten utan bara lugn och ro :) Inte ens mobilen fungerar där så slipper till och med den och det kan vara riktigt skönt ibland. Men fyra dagar är rätt lagom att vara iväg ändå. Katterna var ju hemma, Sofia kollade ju visserligen till dom och gav dom mat och sådär men dom hade nog saknat oss en hel del ändå för det var fyra helt överlyckliga odjur som mötte oss i dörren när vi kom hem :D Dom var sååå kelna och pratsjuka :)

På hemvägen stannade vi till hos Marita och Gösta och blev bjudna på mat och fika :) Jocke och Emmy var också där, var ett tag sen vi träffade dom nu :)



NOVAS JULKLAPPAR
Av Carola och Hans fick hon klänning, tröja, body, blöjor och våtservetter
Av Marita och Gösta fick hon ett rött sett i velour och en pingvinstrumpa
Av Stefan, Petra, Therese, Adam och Louise fick hon ett fint matset Putte i Blåbärskogen och en Nasse :)
Av Maj-Britt fick hon en röd klänning och ett zebrarandigt gosedjur
Av Sofia fick hon en mobil som spelar en massa olika melodier
Av oss fick hon en vit kofta, strumpor, Hello Kitty klänning, två Diinglisar, en mobil, en skallra, ett velourset, en body, ett set med klänning och tights, fem pyamasar och en blommig klänning :)



GULLUNGE
Igår när vi kom hem var Nova på jättebra humör så först låg hon i sin säng och kollade på sin tummenmobil en lång stund sen provade hon sin nya Diinglisskallra och innan hon somnade låg hon och pratade med oss i sängen en lång stund :) Hon är så himla go nu när hon ler en massa och hänger med lite mera :)



ESKILSTUNA OCH HALLSTAHAMMAR
Idag har vi varit i Eskilstuna och shoppat tillsammans med Elin, Catta, Gustav, Tilda och Emelie :) Var massa med rea och för en gång skull hittade jag saker till mig själv med :D 6 plagg för 400 kr på Gina Tricot, det var jag värd minsann :D Nova fick ett par rosa byxor från HM och en stor Groda från Sia :) Egentligen skulle jag ha lite bodysar i storlek 62 till henne men hittade inga fina så får ta det sen.
Efter shoppingen åkte vi hem till Elin i Hallstahammar och fikade och pratade lite skit :) Så himla roligt att få träffa systeryster lite :) Hon bor jättejättefint nu verkligen :) Vi hann med en snabb runda till Gurra också innan vi åkte hem :)





Nu ska jag lägga mig och kolla en film och mysa med mina älsklingar för jag är helt slut :) Skönt att få vara lite ensamma nu :) Är inte van att alla ska hålla i skruttan, är ju så himla van att ha henne hela hela tiden så får lite smått abstinens när hon ska mysa med någon annan fast det självklart är roligt att andra också tycker om vår skatt :D Jag lär mig nog med tiden ;)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: malinsmix

hej hej hur e det? visst var nova med förkyld o tppt i näsan innan? var hon gnällig då med o hade svårt att sova? Sam är stopp nu, och han blir så frustrerad. stakarn. hur länge höll deti sig?

2008-12-29 @ 13:00:50
Postat av: Svar från Emma till Malin

Det höll i sig ett bra tag, hon kunde knappt sova alls och var jätteledsen :( Köp näsdroppar och en nässug, vi använder en tops ibland också för att få ut snoret om det sitter fast precis i öppningen. När Nova var som värst sov hon på min mage eller i sin babysitter i vår säng så hon slapp ligga plant på ryggen.

2008-12-29 @ 13:56:06
Postat av: Madelaine

Hon är så vacker er lilla prinsessa! Snacka om prettyblueeyes!!



2008-12-29 @ 15:58:57
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Madelaine

Tack så jättemycket :D

2008-12-29 @ 16:42:40
Postat av: Madelaine

Ja jag är pedant i grund och botten och som preggo har jag fått ännu mer städnoja. Det går dock inte lika fort och jag får pausa ibland..



Sovmorgon..mmm..det försöker jag faktiskt unna mig, men det händer inte ofta. Jag har nämligen en hund som väcker mig när det är dags att få frukost och kissa. Sambon är ju inte hemma iheller, han bara jobbar..



Förstår om du är trött. Man är ju beroende av sin sömn! Sov du bra när du var gravid? För jag vaknar var tredje-fjärde timme, är pigg och kan inte somna om..lite små drygt..



Gick du upp mycket när du var gravid? Har du gått ner något? Tycker du ser väldigt fräsch ut!! Syns inte att du är trött..=)

2008-12-29 @ 17:18:27
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Madelaine

Jo magen är ju ivägen en del på slutet och det blir tungt så massor med pauser blev det oavsett vad jag gjorde :D Känns jättekonsigt när magen försvinner sedan och man kan böja sig fram osv :D



Jag sov rätt bra faktiskt, var ju tvungen att kissa en massa och sådär men annars tycker jag nog att jag sov, iallafall om man jämnför med nu :D



Jag gick upp 17 kilo men har gått ner 19 kilo sen hon föddes :) Känner mig inte sådär superfräsch men jag gör mitt bästa med lite kläder och smink :)Fast igår sa Per till mig att jag såg full ut när vi var och handlade för jag stod tydligen bara och stirrade rakt framför mig i butiken haha :D Ska börja röra på mig mycket mera nu efter nyår och sådär hade jag tänkt inte haft tid sen pluttan kom har varit något hela hela tiden :)

2008-12-29 @ 17:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0