Äntligen händer det saker....

BARNMORSKAN
Idag gick jag från min BM med världens största leende på läpparna och nästan tårar i ögonen för jag kände mig så glad :D Alla dessa hemska onda sammandragningar/förvärkar gör äntligen riktig nytta och jag kan inte ens beskriva hur jag känner mig :D Livmodertappen är helt utplånad och jag har börjat öppna mig :D BM kunde utan några som helst problem känna Novas huvud med fingrarna så nu ligger hon så långt ner hon kan utan att trilla ut ;) Hon sa att nu kommer hon när som helst och hon lät väldigt säker på att jag skulle slippa övertid...så håll tummarna att hon har rätt nu :D
I övrigt var allt bra med mig och lillan, mitt blodtryck låg på 132/78, sf-måttet hade inte ökat alls sen sist så det ligger på 35 cm fortfarande, urinprovet var bra :D Lillans hjärta lät också jättefint :)
Känns som en stor sten lättade från mitt hjärta idag och äntligen fick jag lite nytt hopp :D
BB-väskan står och väntar i bilen så när damen bestämmer sig för att kika ut är vi redo ;)

Dagen fortsatte med fika på kulan med Sofia, Åsa, Therese, Jenny och hennes lilla nyfödda flicka Nellie :) Skönt att sitta ner och småprata lite :)Vi tog oss även en sväng och kikade lite i affärerna, Sofia köpte ett par ursöta lackskor till Nova som hon ska ha på julafton :D Så nu fattas bara en riktigt fin röd julig klänning och ett par söta strumpbyxor åt vår lillskrutt :)
När Per och Anders slutade jobbet idag bar det av in till Örebro med Sofia och Nicodemus. Per shoppade lite kläder för presentkortet han fick när han fyllde år :) Han hittade ett par skitsnygga jeans och en skjorta som han var superfin i :) 
I övrigt blev det bara lite blöjor och tvättlappar till Nova så nu är allt helt och hållet klart :)

EN SÖT BILD
Måste ju bara lägga in bilden som Sofia tog på mig och Nico i lördags när vi satt borta på Pers jobb och ugglade :) Han är så gullig när han kommer och klappar på magen tycker jag :D



EN ANNAN LITEN PLUTT SOM GILLAR MAGEN
Siri älskar att ligga med huvudet tätt intill magen och helst i en sådan här fin ställning :) Hon spinner som en liten tok och pratar och kurrar en massa...min lilla goa kisse :)



MAGEN
Efter att BM varit och kännt och grejat idag har min sd/förvärkar blivit ännu kraftigare, så har haft ont och ett enormt tryck neråt hela dagen men nu känns det bara bra när det gör ont. När jag la mig nu ikväll så lugnade det ner sig lite men det känns inte alls lika jobbigt som det gjorde innan när det lugnade sig för nu ser jag det mer som en chans att få sova en natt och vila upp mig för det som väntar :)

Nu blir det minsann valvaka för min del och självklart lite julmust...finns det något godare att dricka än det?? :D Är ingen storkonsument av läsk i vanliga fall men julmust är STARKT beroende framkallande och jag kan INTE vara utan det :D Borde finnas året runt tycker jag :D

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: anny

haha jo jag kan inte heller vara utan julmust. Då känns det verkligen att julen börja komma:D

2008-11-05 @ 07:20:12
Postat av: catta

guuuud va kul. snart e hon här då.n jippi för er...



ja e med beroende av jul, påsk must....men light då.. köpte ett par i går efter träningen hur bra låter inte de. hihihi



pööös catta

2008-11-05 @ 07:57:04
URL: http://http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: malinsmix.blogg.se

Åh snart så! tänk att hon stannade så länge, gud vad underbart. det e helt fantastiskt att vara mamma, man njuter varje sekund.

2008-11-05 @ 13:26:44
URL: http://malinsmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0