Lite av varje

DET BÄSTA SOM FINNS
Alltså tiden bara rusar iväg så det gäller verkligen att ta vara på den, Nova är redan 11 dagar...känns ju som hon kom nyss :) Känns inte som man vill missa en enda sekund av hennes liv, vi kan ligga och bara titta på henne i flera timmar med ett stort leende på läpparna för hon är så fin...tänk att hon är vår alldeles egen lilla flicka...helt ofattbart stort att få bli förälder. Vi älskar henne så himla himla mycket finns nog ingenting som slår känslan att få dela något så stort som ett barn ihop. Jag känner mig tokigt kär i Per och är så otroligt glad att jag har honom, älskar honom något så otroligt mycket.

FREDAG
I Fredags hade vi Lena från BVC här på besök och det gick jättebra. Nova hade redan gått upp till över sin födelsevikt så mat finns det verkligen så det räcker och blir över :) Känns verkligen skönt :) I måndags när vi åkte hem från BB vägde hon 3775 gram och i fredags vägde hon 4070 gram :D Kommer bli en stor tjej om hon fortsätter äta såhär bra..vår egen lilla Buddah ;) 
Senare på eftermiddagen bar det av till Däckson, Per bjöd på lite fika och visade vår fina tjej :)  
Sen vid fem blev det fika hemma hos Jessica och Daniel, Nova fick en superfin bodysuit från Småfolk :) Så Tack igen! 
Resten av kvällen spenderade vi i soffan med Idol och mat, var skönt att bara få slappa lite :) 

LÖRDAG
I lördags hade Stellan och Fia bröllopsfest så vi fem bar det av till Bråtenskolan. Både Stellan och Fia var superfina i sina bröllopskläder och dom såg verkligen lyckliga ut :) Stort grattis till igen! Och tack för den goda maten och det trevliga sällskapet :)
Nova var så himla snäll hela kvällen hon bara sov fast alla pratade och det var massor med ljud överallt, alla var framme och tittade på henne men hon brydde sig inte alls utan sov lugnt vidare :) Skönt att hon inte är lättväckt och kan sova fast det är mycket runt omkring. Som vanligt sa många att hon var lik Per :D Men det är ju Pappas lilla flicka också :)

SÖNDAG
I söndags fick vi besök av våra grannar Purre och Emma :) Dom ville kika på Nova och sen passade vi på att fika lite och titta på Ensam mamma söker och Sanningens ögonblick :) Trevligt med lite sällskap :) 

MÅNDAG
Igår var jag supertrött för min söta dotter ville inte sova på hela natten, hennes mage krånglade så hon skulle ligga vid mitt bröst och äta och mysa mest hela tiden så kom inte ur sängen fören klockan var tre på eftermiddagen. Men jag hann med att både städa och duscha innan Per kom från jobbet fast jag inte riktigt förstår hur det gick till :D Kändes konstigt att inte Per var hemma igår men han får en superlång helg istället så det ska bli jätteskönt :) 

DAGEN
Idag ska jag se om jag hinner ta hand om hemmet och mig själv lite innan Nova vaknar igen sen kanske det blir en snabbis ner till stan med Sofia om hon hör av sig :) Måste se om jag kan hitta grejer så vi kan göra avtryck av Novas händer och fötter :) Tänkte vi skulle rama in det och ha det ovanför hennes säng om det blir bra :) Finns ju få saker som är så söta som små bebishänder och fötter eller hur?

Imorgon kommer Moster Elin hit så då ska vi ha en heldag med massor med mys, fika och promenader :D Längtar efter henne som bara den så ska bli jätteroligt att hon kommer.

Bilder på vår underbara skatt kommer senare ikväll :) Nu ska jag skynda mig och hoppa in i duschen medans jag har chansen :D 

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0