Veckan

SENASTE NYTT..
Har verkligen vare sig tid eller lust att sitta framför datorn längre :) Så uppdateringarna kommer mer och mer sällan känns det som men det får ni leva med tills blogglusten har kommit tillbaka igen :D Istället för att sitta framför datorn om dagarna ängnar jag min tid åt Nova, Per och hemmet och det är mycket mysigare och roligare :)

Nova sover superbra på dagarna (Och nätterna också för det mesta) så jag hinner allt som måste göras här hemma utan att känna mig stressad. Vår dotter skulle nog kunna sova sig igenom en jordbävning (Har hon ärvt även det från sin Pappa tro? ;)) spelar ingen roll om man dammsugar eller grejer runt omkring henne för hon rör inte en min utan sover lugnt vidare och det är så himla skönt. Avundas inte dom som har bebisar som tex vaknar av att man pratar för högt om dom somnat för det måste vara riktigt jobbigt :(
Sen vi började ge Nova Minifom har hon inte alls varit sådär ledsen på nätterna, hon kan ha nätter när hon bara ska ligga hos mig och snutta eller ligga på min mage men hon skriker inte en massa utan vill nog mest ha närhet. Vi är inte så bra på att låta henne ligga ensam överhuvudtaget, hon kan visst ligga i sin babysitter eller i vagnen men hon är ändå alltid väldigt nära...har väldigt svårt att lägga henne i sovrummet ensam och stänga dörren om henne...jo jag vet jag är hönsig men så är det :) Hon är bara liten en enda gång och då får man ta vara på det också :)

Tog min första långrunda med vagnen i måndags, var ute och gick i nästan två timmar och det var riktigt skönt fast det var snö och iskallt :D Flåset är inte det bästa men det kommer ;) Per kom ner och hämtade oss på stan efter jobbet så vi åkte och handlande lite kvällsmat och hälsade på Jocke och Emmy :)



MOSTER ELIN
I tisdags var min söta syster Elin här på besök :) Vi satt först och hade det mysigt här hemma för Nova hade en riktig ätardag så tog tid innan vi kunde ta oss ner till stan :) Väl nere på stan så kikade vi lite efter julklappar men ingen av oss shoppade något för en gång skull men har lite hum om vad jag ska köpa för julklappar till Nova och Per iallafall ;) Sen tog vi oss en fika på kulan och pratade lite skit :) Älskar mig syster så otroligt mycket!



PER
Per jobbade måndag, tisdag och onsdag denna veckan och sparade sina sista 4 dagar till torsdag, fredag, måndag och tisdag så vi har en riktig långhelg nu :D Är så himla mysigt när vi kan vara hemma alla 3 :D Älskar min lilla fina familj så himla mycket :) Är så glad över att Per verkligen visar att vi alltid går först, vi har gjort massor med saker tillsammans och ska han iväg frågar han alltid om vi ska följa med och det känns superskönt :) Nova har verkligen en underbar Pappa och jag har en underbar Sambo. Vi älskar dig mest av allt!! Pussar och Kramar

JULMYS
I torsdags bar det av till Örebro och IKEA bland annat, var "tvungna" att ha lite julgrejer :) Så blev lite röda kuddar, en röd pläd, 3 vita pappstjärnor, röda julgranskulor...Ingen jul om man inte har röda kulor i granen hävdar min söta sambo ;) Hittade även en söt tomte (Trodde aldrig jag frivilligt skulle köpa en tomte men men ;)) en grangirlang och en julgran så lite julgrejer blev det allt :D
Så när vi kom hem blev det till att julpynta :D Jag band ihop en krans till ytterdörren av grangirlangen, några fina kulor och lite band sen hann jag inte mycket mer för Nova ville äta så Per klädde granen och fixade upp stjärnorna :D Blev jättefint och riktigt mysigt här hemma :) Jag som ALDRIG julpyntar i vanliga fall har fått riktig julkänsla i kroppen, bara snön som fattas nu.

FREDAG
Var på vårt första besök på BVC med Nova och hon har gått upp ännu mer i vikt så nu väger damen 4170 gram och är 52 cm lång :D Vår älskade lilla Buddah blir bara större och större :) Skönt att veta att hon får i sig det hon behöver och mår bra :)
Passade på att väga mig när vi var uppe på vårdcentralen och jag har gått ner 16 kilo sen Nova föddes...1 kilo till startvikten...gick upp massor sista 2-3 veckorna av min grav så slutade på +17 kilo :) Ska jag se om jag kan gå ner 10-15 kilo till fast har sommaren som mål för jag tänker inte banta med tanke på att jag ammar..har hellre lite mage kvar än låter Nova må dåligt självklart.

På kvällen hade vi Jörgen och Nanna här på besök, blev lite ost, kex, rödvin och Idol :) Äntligen är Johan ute!!! Kändes sååå lyxigt att få äta lite ost och smutta på ett halvt glas rött vin...det var inte igår om man säger så :D Det var supergott dessutom! Krogen och fylla är dock inget som lockar och det känns som det är ljusår tills det ens kommer komma på tal är fullt nöjd med lite vin till maten någon gång då och då :)

LÖRDAG
Igårkväll var vi uppe hos Sofia en runda, Nico ville sitta nära Nova hela tiden och prata och klappa på henne :) Så himla go är han :) Han kommer bli en riktigt bra storebror den dagen det är dax för det :)

DAGEN
Slappisarna slappdag minst sagt, Jag och Nova ligger fortfarande och myser i sängen :) Ibland får man ha såna dagar minsann. Per är iväg och ska fixa bilen lite, han frågade om vi skulle med men idag var sängen mer lockande :D
Ikväll ska vi göra fot och handavtryck i leran som vi hittade, hoppas det blir bra :) Sen ska vår skatt bada lite också så hon är fin till fotograferingen imorgon :) Utöver det blir det nog inte mycket vettig gjort skulle jag tro men det gör absolut ingenting :)

Nu ska jag mysa vidare med min dotter som ligger på min mage och sover.

Puss och Hej! 



Bilderna på min blogg får inte kopieras utan lov.


Kommentarer
Postat av: Mama Mad

Hon är oerhört söt er lilla dotter!! Kvittar om du bloggar sällan..det förstår ju vem som helst att man hellre spenderar tiden med sin familj!

2008-11-30 @ 17:32:50
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Cissi

åh så söt hon e! vilka fina bilder ni tar på henne!shit har du bara kvar 1 kg till startvikt,jag har 6 kilo kvar=( de sägs ju att när man amma ska man lättare gå ner i vikt,men de märke ja inte ett skit av=( hur bär du dig åt?=) tips=) hi! kan du inte visa lite av de du köpte på ikea o hur fint du julpyntade? vore skoj o se! kram

2008-11-30 @ 18:05:01
Postat av: Svar från Emma till Cissi

Jo självklart kan jag lägga upp lite bilder på hemmet sen ska bara få tummen ur och knäppa lite kort :D Vet inte vad jag gjort, ammar mest hela tiden och hinner knappt få i mig något så det jag får i mig verkar gå till Nova..hon verkar ha en radar för även om hon sover så vaknar hon så fort jag sätter tänderna i något ätbart :D Just nu ligger hon på min mage och myser och vägrar sova så tror inte jag hinner med så mycket idag. Kram

2008-12-01 @ 14:46:48
Postat av: Svar från Emma till Mama Mad

Tack så jättemycket! :D

2008-12-01 @ 14:47:46
Postat av: Mia

Men vad söt hon är eran lilla Nova! :-) /Mia.

2008-12-02 @ 09:29:51
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!! Du kanske skulle tänka på att vattenstämpla dina bilder. Vet många som råkat ut för folk som tagit deras bilder på bebisar och sagt att det är deras barn.. kram

2008-12-02 @ 12:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0