Zack flyttade idag

ZACK
Min perserkille Zack flyttade till sitt nya hem idag, har varit mycket problem med honom i över 1 ½ år så nu kändes det verkligen tvunget att han fick komma till ett nytt hem, alternativet var avlivning och jag anser inte att det är snällt mot en katt som bara är 3 år. Han kommer få det superbra i sitt nya hem och han känner ju redan dom nya ägarna väldigt bra eftersom han varit där och hälsat på i över ett år nu, så nu är både han och paret som ska ha honom jätteglada. Känns lite jobbigt men ibland måste man göra det som är bäst för djuret också. Dom kommer ha tid för honom när det gäller bad, pälsvård och massa egen tid som han kräver, det är svårt för mig att hinna tillgodose alla hans behov när jag har dom andra fyra huliganerna, lägenheten och snart en bebis. Sen fungerar det inte med en kisse som kissar på golvet i protest bara för att jag inte kan ägna mig åt honom 24 timmar om dygnet, då är det bättre han får bli innekatt hos två som är hemma hela dagarna och som har all tid i världen att pyssla och mysa med honom. Hans foderallergi har ju blossat upp ordentligt igen eftersom paret som han nu bor hos har gett honom fel mat när han hälsat på där så det fungerar helt enkelt inte att han bor på två olika ställen utan det är bättre han har ett hem där han får allt han är värd. Dom fick en påse med hans vanliga mat och sen skulle dom åka och köpa mer mat till honom på måndag så han bara äter det han tål. Tror han kommer bli lycklig där, skulle det bli några problem bor dom tvärs över gatan så då hoppas jag att dom hör av sig och ber om hjälp.

FILMDAGS
Nu ska vi snart äta lite och sen blir det till att hyra film :) Ikväll ska vi sitta hemma hos Sofia och Anders :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Jennica med vit inredning

Fy va jobbigt, men det känns ju alltid bäst i hjärtat när man gjort det som är bäst för katten. Håller med dig om att det inte känns bra att avliva en ung frisk katt. Skönt att han finns nära iaf så du kan träffa honom om du vill :) Har han hälsat på dem nya ägarna ett år för att dem skulle ta över honom eller har dem bara varit kattvakter? Ta hand om dig vännen! kram Jennica

2008-11-02 @ 00:08:03
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad bra du skriver! vad tråkigt med katten och grattis till den lilla!

2008-11-02 @ 01:08:08
URL: http://mammakiznic.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Jennica

Han har sjäkv valt att gå dit när han varit ute, först blev jag jättearg och ledsen för att dom gav honom mat och gjorde honom sjuk men nu känns det bra när dom verkligen vet vad som gäller så hoppas att han får det bra. Ingen vet ju om Zack kommer leva länge eftersom han har så pass svår foderallergi men veterinären har ju sagt att sålänge han är pigg och inte får allt för mycket utslag osv mår han inte dåligt av det. Det är ju supernoga att han inte äter någonting annat än sin mat han får ju inte ens provsmaka något för då blir han jättesjuk :( Kram

2008-11-02 @ 02:10:42
Postat av: Svar från Emma till Julia

Jo det är aldrig lätt att ta ett sådant beslut och jag har verkligen gått och funderat på det i ett helt år men det känns som det var det rätta att göra för honom. Tack så mycket, hoppas hon kommer snart bara :)

2008-11-02 @ 02:12:28
Postat av: Jennica med vit inredning

Aha, jag har en kompis som har jätteproblem med sin katt nu, eller rättare sagt en tant som matar honom hela tiden (på andra sidan stan!) så dem får kämpa varje gång för att hon ska "ge tillbaka" honom. Jättetrist sånt där!

Kram

2008-11-02 @ 22:20:53
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Jennica

Samma sak var det ju med Zack förra året, jag fick ju till och med polisanmäla för att få honom tillbaka, det värsta var ju inte att han gick dit det värsta var att dom gav han fel mat så han fick stora sår på hela kroppen för att han inte tålde det. Men får hoppas han får det bra nu.

Kram

2008-11-03 @ 12:24:34
Postat av: Jennica med vit inredning

Fy ja, det e ju det som är så galet när andra ger mat till katten, dem har ju ingen aning om den har nån allergi eller liknande. Första gången hon gav honom mat trodde hon han var hemlös (hm..) men sen när hon fick tag på min kompis så lovade hon att inte ge honom mer mat för att vänja av honom vid att gå dit, men vad tror du hon gör? Joo då fortsätter ge honom mat "för han äääär ju så glad i mat och han vaaaa ju så smal"... jaa klart han blivit lite tunnare när han varit hemifrån på äventyr ett par veckor... gaaah, jag blir så arg på sånt där! Nu fick jag skriva av mig lite med, haha. kram

2008-11-03 @ 12:59:29
URL: http://catylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0