Dagen

BESÖK
Idag kom Maj-Britt (Pers farmor) och Nanna förbi en sväng, tyvärr visste jag inte alls att dom skulle komma så hade varken klätt på mig eller städat för dagen. Men dom verkade inte bry sig sådär supermycket ändå :D Fick ju visa alla Novas saker och dom tyckte allt var jättefint :) Hann inte bjuda dom på vare sig kaffe eller annat för jag var tvungen att duscha och göra mig klar inför föräldrautbildningen men dom kommer igen på måndag och äter smörgåstårta och lite fika :)

FÖRÄLDRAUTBILDNINGEN
Paret som skulle haft den 11:e november har redan fått sin lilla bebis, dom fick en liten flicka :) Vi var ju först ut enligt bf men så blev det inte, kan inte unvika att bli lite avis fast det är självklart bäst för skruttan om hon bor kvar i magen ett litet tag till :) Längtar sååå tills jag får hålla i min lilla tjej. Var ett par till som ska ha en flicka, så vi blir minst 3 med flickor i gruppen :) Sen var det ett par som visste att dom skulle få en liten pojk :)
Idag tog vår BM upp smärtlindring, finns ju en del att välja på så det är ju bra att få lite information om hur och när man kan använda dom och sådär. Jag vet inte alls vad jag vill använda och jag känner att jag tar ställning till det när det väl är dags för det är ju totalt omöjligt att veta nu hur ont jag kommer ha osv. Killarna i gruppen var iallafall mest instressarde av lustgasen ;)
Fick även se en film om förlossningar som var bra och visade två helt normala förlossningar utan massa skrik och blod :)
Nästa gång vi ska ses ska vi på besök uppe på förlossningen, får se om vår tjej ligger kvar i magen då eller om hon kikat ut för det är den 21 oktober :D Dom andra i gruppen skojade och sa att vi säkert låg och födde när dom skulle göra studiebesöket så då skulle dom passa på att fråga vad jag rekomenderade för smärtlinding osv ;)

IKEA
Blev en runda till Örebro idag, var in på IKEA och köpte lite småsaker bland annat en handduk med luva till Nova, 2 orkidéer, en ny matta till vardagsrummet och nya bilder till tavlorna i vardagsrummet :) Tog oss en fika också, mysigt att göra sånt när det bara är vi två.

MAGEN
Haft några riktigt onda och hårda sd idag och massor med tryck neråt men annars är det bara det vanliga med sd och molvärk så inget verkar vara på G.

GISSNINGEN ÄR HÄR MED AVSLUTAD
Eftersom första gissningen redan varit så blir det inte fler nu :D Iallafall inga med liten present som "pris"
Så här ser listan ut....

Malin (Mysisen) gissar på den 9: oktober
Björn gissar på den 12:e oktober

Moster gissar på den 13:e oktober
Hannah gissar på den 15:e oktober
Jennica gissar på den 15:e oktober

Matilda gissar på den 17:e oktober
Elin gissar på den 18:e oktober
Jag gissar på den 20:e oktober
Tobias gissar på den 23:e oktober
Kristina gissar på den 23-24:e oktober
Per gissar på den 24:e oktober
Jocke gissar på den 24:e oktober
Anny gissar på den 25:e oktober
YennY gissar på den 26:e oktober
tiger84 gissar på den 31:e oktober
Cattis gissar på den 2:e november
Anneli gissar på den 3:e november
Emmy gissar på den 4:e november
Nilla gissar på den 13:e november
m gissar på den 18:e november
Micke gissar på den 19:e november

GODNATT
Nu blir det Bones, Criminal Minds och Private practice sen ska jag sova om jag inte somnar innan :) Så sovgott!

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej gumms. Du glömde mig på listan ju ;)

Har sån otur med detta jävla trådlösa routerhelvetet som står hos pappa. Är som att spela på lotto man vet fan inte om man får vinst eller ej inom 1 timmes paus från datorn eller ej. dock så ockuperar ju J den hela tiden så jag sitter ju inte här så ofta. Men det är fullt upp annars iof. Var på bingo(torsdag) Och gissa vad? Jag van 2000 spänn :D :D :D Snacka om att jag är glad :D Skickar väl nåt sms om jag inte får bort J från datorn när vi väl har Internet så vi får prata. Saknar att prata massa med dig ;D Vet inte heller när vi ska åka hem. verkar inte som J har nån hemlängtan :p Sköt om dig och klappa magen så hörs vi antingen på msn eller på sms. Kram!

2008-10-10 @ 02:45:18
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Nilla

Visste att jag hade glömt någon, kollade tillbaka på den andra listan och hade glömt dig där också jue :( Men ordnar till det imorgon minsann :D Trist att internet strular för dig, saknar dig med ska du veta, är helt ensamt på nätterna nu när du inte sitter här och underhåller mig ju :( Åhh va roligt att du vann lite pengar! :D Unna dig något fint till dig själv nu :)Här händer saker också som jag tyvärr inte kan skriva om i bloggen men du får veta när vi kan ta det på msn eller om jag messar dig :D Hoppas ni har det kanonbra iallafall! Kram

2008-10-10 @ 02:54:59
Postat av: Hanna

och än slutar inte likheterna! läs min blogg från igår kväll så ser du varför...;)

2008-10-10 @ 08:06:40
URL: http://hannasvantabarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

tack för dina ord! dom värmer mitt i allt det jobbiga...

visst är det så. det känns ju som vi redan är på övertid eftersom man mer eller mindre varit säker på prematur fl.



känns skönt att inte vara ensam och jag tänker likadant. fast nu när jag var inne på bb igår så tänkte jag att nu MÅSTE det ha hänt ngt. så jäkla ont hade jag haft i 2 dagar! jag tror vi går tiden ut både du och jag. lika bra att ställa in sig på det känns det som. ska försöka glömma datum och bara fokusera på att denna månaden kommer hon...FÖRHOPPNINGSVIS! kram på dig

2008-10-10 @ 14:00:31
Postat av: Svar från Emma till Hanna

Ja ut kommer ju våra tjejer oavsett fast det är riktigt jobbigt att vänta på den dagen det är på riktigt och det tar på alla krafter man äger och har :( Motivationen till att göra något är ju inte på topp heller tyvärr för jag går iallafall inte in helhjärtat i något för man kan inte släppa tanken på att man bara vill in och föda och få träffa den lilla som bott i magen under hela den här tiden. Sen tycker jag att nätterna när man inte kan sova är det värsta av allt för då finns det inte ens någon man kan bolla saker och ting med :( Men vi fixar detta eller hur? Kram

2008-10-10 @ 14:52:00
Postat av: sofie

då gissar ja på 19 oktober samma som min dotter föddes för snart ett år sen=)

2008-10-10 @ 20:26:47
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: anny

jag kommer ha rätt med datumet:):D!

2008-10-15 @ 14:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0