Storstädning på hög nivå

STÄDNING
Usch måste verkligen ta tag och storstäda idag, duger inte med det vanliga bara för redan på söndag kommer det folk och ska fira mig lite och då måste det minsann vara jättefint här. Bland annat måste jag putsa alla mina fönster eftersom det är en halv miljon kattpussar på dom, sen måste jag ut i det underbart gråa och kalla vädret och skura balkongen, borde tvätta soffan med för Zack har fixat så det blivit en fläck på armstödet...som säkert inte en enda mer än jag tänker på men ändå..sen utöver det är det självklart det vanliga som damma, moppa, dammsuga, tvätta, skura toa, renbädda osv....blir trött bara jag tänker på detta idag..bläää..OM jag vore rik så skulle jag anställa en stackare som kom hit varje dag och gjorde allt jag känner att jag måste göra...men eftersom jag inte är rik så är det väl bara att ta sig själv i kragen och göra det själv..suck och stön...varför blev inte jag en såndär slashas som låter dammråttorna leva fritt och tänker att det där löser sig?..Verkar ju inte som andra mår dåligt av att ha det så bara jag som blir stressad så fort jag ser antydan till damm eller disk...Så för mitt humörs skull och för Pers skull framförallt är det nog lika bra att jag tar tag i detta nu så det blir lite husfrid här i helgen ;) Sen för att slippa att folk ska skaka på huvudet och tänka hur f*n ska den människan klara av att ha barn så kan jag ju skriva direkt att jag inser att jag inte kommer ha tid över till att hålla mitt hem lika rent som nu men innan Nova kommit ut tänker jag vara som vanligt iallafall för det mår jag bäst av...

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0