Vecka 33 och 54 dagar kvar tills lillan kikar ut :D

TORSBY OCH MARKNAD
Vi hann upp till marknaden i lördags, var massor med folk fast väldigt fint väder, så vi gick runt en timme och kollade lite :) Per köpte en tröja till Jocke och sen köpte vi en liten pyamas till skrutten :D
Åkte även upp till stugan och åt lite god mat och efterätt som Anita hade gjort :) Satt och pratade lite och hade det trevligt som vanligt, dom ville att vi skulle stanna över men vi hade inga saker med oss så vi åkte hemåt vid åtta.



SÖNDAG
Gjorde typ ingenting alls i söndags förutom att vila massor och kolla film. Per var iväg hela dagen och fixade en bil :) Jag fixade lite Tacos till oss på kvällen och sen kikade vi på några avsnitt av Smallville.


SÖMN
Har riktigt svårt att sova bra nu men inte så konstigt med "lilla" magen kanske, spelar ingen roll hur jag vänder och vrider på mig för antingen gör ryggen grymt ont eller så är det höfterna eller så försöker lillan sparka sig ut från magen :) Sen måste jag upp på toa en miljon ggr med så när jag väl sover blir det max en timme åt gången :) Därför vilar jag mest hela dagarna nu för att ens orka med mig själv, men det är inte så lång tid kvar innan magen försvinner så man kan ligga lite normalt igen :D

MÅNDAG
Igår åkte Jag, Per och Jörgen upp till Nora en sväng för Per skulle kolla på en bil, en 850 Turbo. Tyvärr såg bilen inte allt för bra ut så blev ingen affär men det kommer fler bilar :) Jag tycker 855:an vi har nu fungerar alldeles utmärkt, dessutom är den inte gräsligt ful eller opålitlig. Bara han inte köper en 745:a eller en 945:a igen...grrr va fula dom jäkla bilarna är alltså...känns som att åka runt i ett plåtskepp eller något...dessutom har alla volvonördar i den här stan en sådan eller en risig 740..
Och för att förtydliga saker och ting eftersom man blir hotad annars så finns det vanligt folk som också åker plåtskepp...Men jag personligen gillar verkligen inte dom modellerna. Dessutom så betyder inte volvonörd automatiskt IDIOT för mig utan det är bara ett uttryck...
Ett litet tips är ju att låta bli att läsa min blogg om man ändå bara blir arg, den handlar ju faktiskt om mig och mitt liv och är totalt ointressant för otrevliga människor som inte gillar mig :)

Gårdagens outfit




Jag och magen



Vecka 8 VS Vecka 33



VECKA 33
Nu är det bara 54 dagar kvar till BF :)
Lite info om min vecka från www.growingpeople.se


Mamma

Du kan känna din livmoder ungefär 15 cm ovanför din navel.

Det är bara en och en halv månad kvar och du kan drabbas av städmani. Allt ska rensas, städas och sorteras. Allt ska fixas klart så att du slipper tänka på det sedan. En del kvinnor kan drabbas av separationsångest, hur blir livet utan magen. Det kan vara en tid av mycket känslor. Förväntan, längtan, oro och förvärkar.

Barnet

I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2200 gr. Huvudets omkrets är 31 cm. Huden har ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar mot fostervattnet.

Barnets alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka. Ibland kan du få uppleva att barnet hickar, du känner ett litet tickande i magen. Visste du att ditt barn som fått en speciell berättelse läst för sig i magen kan skilja den berättelsen från andra berättelser när de sedan är födda.



Jo städmani känner man ju igen fast vet inte om den är värre än vanligt dock :D Men vill ju ha det rent och snyggt om man måste åka in så det är fint och sådär när lillan kommer hem :) Känns ju likadant när det gäller att raka benen osv, vill inte komma in och se ut som en gorilla, inte för att dom på förlossningen bryr sig men någon fixidé jag fått för mig :D Så även om det tar 40 min att raka sig så ska det göras :D Det här med att jag skulle sakna magen har jag dock svårt att tro, vill helst bara att lillan kommer ut så man kan röra på sig igen :D Kanske vore det annorlunda om jag inte hade legat nästan hela min graviditet. Känner ingen oro alls utan det känns bara spännade och roligt. Förvärkar och sammandragningar känns lite som en vardag nu tyvärr, längtar bara tills det är dags på riktigt så jag får något fint för allt det onda :) 
Känns lite som det är förbjudet att inte tycka om att vara gravid eller tycka att det är riktigt kämpigt pga av alla hemska sd och allt ont. Pers mamma kan verkligen inte förstå hur något sååååå underbart kan vara jobbigt...Hon är dessutom såååå avundsjuk...Vad säger man??? Dessutom låter det som jag är en total idiot som ens kan säga något sådant när mitt barn hör det...Ibland känner jag bara att det blir för mycket, oavsett om jag väntar barn är jag fortfarande Emma men verkar tyvärr inte som jag får vara det. Självklart är jag otroligt tacksam för att min lilla tjej ligger i min mage och växer och sparkar och jag är enormt stolt över att få bli mamma. Men den här graviditeten har rent ut sagt varit rktigt jobbig inte för jag har varit rädd utan för att jag blivit som en fånge i min egen kropp och mitt eget hem, allt kom dessutom bara pang bom. Från att tro att jag skulle kunna jobba tills det var dags att åka in och föda ungefär till att springa på sjukhuset var och varannan dag och blöda och ha ont och inte ens veta om jag skulle få behålla min lilla skrutt. Det var verkligen en helomvändning som jag faktiskt inte kunnat acceptera riktigt, skulle också vilja kunna se tillbaka på min graviditet som bara positiv och underbar för det var så jag föreställde mig den innan jag ens blev gravid ju...känns lite som man blev lurad eller hur jag nu ska uttrycka det. Men i slutändan kommer det ändå vara värt allt det onda och jobbiga för jag vi kommer få en dotter och jag är övertygad om att hon är den finaste lilla tjej som finns och vi kommer vara dom stoltaste föräldrarna som finns...precis som alla andra nyblivna föräldrar :) Längtar till den dagen då hon ligger på min mage och vi får börja lära känna henne. Om man kan älska någon utan att ha träffats så kan jag verkligen säga att jag älskar mitt lilla hjärta så enormt mycket redan!

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Hej! Jo par nummer 2 tycker jag oxå bäst!!! Hoppas graviditeten går bra!

2008-09-16 @ 16:18:39
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha så man är volvonörd för man åker 745 eller 945??? Passa din käft innan du uttalar dig!

2008-09-16 @ 16:24:44
Postat av: Svar från Emma till otrevlig

Tycker inte riktigt det passar att hota folk, det var min mening men ta åt dig för all del. HERREGUD vad är det med folk? Sen när fick man inte ha en egen åsikt?? Och va modigt att hota mig när du inte ens skriver vad du heter.

2008-09-16 @ 16:30:34
Postat av: Svar från Emma till Agnieszka

Tack så jättemycket! Borde också köpa nya glasögon men det är sååå svårt att hitta några tycker jag :D Sen är jag en inbiten linsbärare också så det gör det nog inte lättare tyvärr :)

2008-09-16 @ 16:32:10
Postat av: Nilla

Anonyma tönten från Kumla. Alla har rätt till en åsikt här i livet utan att man ska bli påhoppad bara för man tycker annorlunda än alla andra. Man kan gilla Volvo i sig men man behöver faktiskt inte gilla skrotiga gamla volvomodeller. Och tycker man att personerna är volvonördar så tycker man det för det är ens egna åsikt vilket man har jävligt rätt till att ha.. Och att hota är bara patetiskt speciellt när man är anonym. Det betyder att du bara är en feg liten skit som inte vågar stå för vad du tycker med ditt namn. Men du kanske är rädd att det blir konsekvenser utanför skärmen om du uppger vem du är.

2008-09-16 @ 17:51:31
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej Emma.

Oj vilken mogen kommentar du fått. Bäst att passa sig så att man inte skriver nåt elakt om volvobilar.



Självklart är det jobbigt att vara höggravid. Jag håller verkligen med dig. Denna gång mår jag inte lika illa och är inte lika trött som i början av förra graviditeten. Då kunde jag knappt stå på benen. Jag kan känna mig lite uppretad när folk säger saker som "att vara gravid är ingen sjukdom".

Det ska bli så spännande att se din lilla bebis. Hoppas att hon håller sig kvar i magen så att du kan få föda i Karlskoga. Fast du är kanske inställd på en förlossning i örebro. Nej nu ska jag gå och göra en smoothie. Kram från Kristina.



PS. Nu är det verkligen dags att vi ses. Jagär så dålig på att höra av mig för jag jobbar typ jämt. Men jag ska. Jag lovar. Puss och kram.

2008-09-16 @ 19:59:55
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Kristina

Ja det är bäst att passa sig för man skriver ;) Jag vill ha mig en Evo men eftersom jag inte har körkort så har jag ingen talan om vad vi åker omkring i och sålänge jag inte blir miljonär så får jag stå ut med volvo tror jag :D Men kan ärligt säga att jag tycker alla volvobilar är rätt fula och det har jag alltid tyckt :D Sen spelar det ingen som helst roll om Per äger en ;)



Skönt att du slipper må så illa som med Mille, hoppas du får njuta av denna graviditeten :)Nej det är lätt för folk som har en lätt graviditet att tycka att man inte ska klaga men alla är vi ju olika.

Skulle inte förvåna mig om hon bor kvar därinne till jul :D Nu har jag kommit så långt att jag tror jag kommer gå tiden ut :) Vill verkligen föda här i Karlskoga.



Jo jag är med jättekass på att höra av mig, ligger ju bara här hemma och sväller nu men snart så kan jag ta mig ner till stan utan massa hjälp :) Vi tar och ses när du hinner och orkar, jag kan ju komma hem till dig någon dag när det passar om du vill :) Puss och Kram

2008-09-16 @ 20:49:19
Postat av: Jennica med vit inredning

Klart man måste få klaga även om det är nåt underbart! Du har ju inte mindre ont för det! Så lätt för andra att säga nåt annat. Kram

2008-09-17 @ 02:11:25
URL: http://catylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0