Vecka 35 och bara 6 veckor kvar...

VECKA 35
Det närmar sig mer och mer :D 41 dagar tills vår prinsessa är beräknad att komma :) Tänk att vi snart ska bli mamma och pappa till världens finaste Nova, åhh underbara unge va vi längtar efter dig! 
Lite info om vecka 35 taget från www.growingpeople.se

Barn

I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm. De flesta barn ligger nu i rätt ställning inför födseln, med huvudet neråt. Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång
Tänk att den lilla lilla plutten vi såg i vecka 7 har blivit så stor på så kort tid, helt otroligt att det ens är möjligt :)




MAGEN
Får ondare och ondare sammandragningar och riktigt mycket ilningar ner i underlivet nu, dom sitter dessutom i en bra stund och strålar upp i ryggen och ner i låren. Magen känns väldigt tung också och det är hela tiden ett väldigt tryck neråt.
Lillan rör på sig som vanligt, sträcker på sig och misshandlar mina revben mest hela tiden. Fast idag blev jag lite orolig för när klockan var fyra på eftermiddagen hade jag fortfarande inte kännt henne en enda gång men det blev ändring nu på kvällen :D
Jörgen (Pers pappa) börjar bli lite otålig och frågar Per rätt ofta nu om det har kommit någon unge ;) Så nu har Per fått lova dyrt och heligt att han ringer om hon kommer ut...precis som vi skulle råka glömma bort det eller något ;) Så himla roligt att han är så glad över att bli farfar, Nova har tur som har så många som redan bryr sig så otroligt mycket om henne :)
Väntan blir ju lite längre för oss känns det som eftersom ingen trodde att jag skulle gå så här länge, men varje vecka är toppen och det vore ju megabra om jag fick gå tiden ut också :D

STÄD OCH ÅTER STÄD
Första jag gjorde idag när jag steg upp var att dammsuga, moppa, tvätta och diska det lilla som fanns, så himla skönt att få det gjort varje dag så man bara kan sitta ner med gott samvete. Imorgon ska jag se om jag orkar ta balkongen, ska kasta den stendöda sommarblomman och kanske plantera ett par ljungplantor istället. Sen ska jag se om jag orkar bära ner stolen som står där ute nu och ta upp dom andra möblerna...eller så kanske Per kan göra det när han kommer hem från jobbet...får se hur envis jag är imorgon. Måste byta belysning med för den vi har nu börjar bli lite halvtrött verkar det som ;) Hoppas det blir lika fint väder som idag för då är det ju bara mysigt att vara ute och dona :)



ÖREBRO
Blev en snabbrunda till Örebro idag när Per hade slutat jobbet, meningen var att jag skulle köpa mig 2 amingsbhar men det gick ju som det brukar *suck* H var det största dom kunde erbjuda och det funkade ju inte sådär jättebra om man säger så :( Så nu får jag beställa från England iallafall, visseligen är dom ju överlägset bäst men tänkte att jag skulle slippa lägga en förmögenhet på så tråkiga saker :D Vanliga bhar känns ju inte onödigt utan bara roligt men trista vita och svarta amingsbhar känns inge kul alls :D Kanske ska passa på att  tipsa andra som också har svårt att hitta bra och snygga bhar i större storlekar om www.bravissimo.com lovar att man blir nöjd!

Men lite fick jag med mig hem idag iallafall, en söt klänning och ett par söta strumpor från Åhlens till Lillan, ett par röda velourbyxor från Lindex även dom till skrutten ( Har letat som en tok efter såna eftersom jag köpte en body som jag fått för mig att jag måste ha röda byxor till ;)) Sen köpte jag faktiskt 2 t-shirtar och en svart kofta till mig själv på Gina Tricot :D



IDOL
Väl hemma igen blev den en bit tårta, en kopp te och Idol :) Var helt klart rätt tjej som åkte ut tycker jag, hon drog på lite för mycket så det blev lite skrikigt. Mina favoriter är Alice, Linda, Sepideh och Loulou :) Imorgon är det killarnas tur, ska bli spännade att se hur det går för dom :)




Nu blir det första avsnittet av Desperate Housewives och Brothers and Sisters för säsongen! :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: sofie

hej hittade hit via fliv=) ett tips som inte ngn sagt till mig innan ja fick barn. Köp ingen amningsbh innan du vet HUR Dolly du blir=) ja fick ingen användning av mina de va alldeles för små....bara ett tips. lycka till

2008-09-30 @ 13:18:46
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Sofie

Bara det att jag måste ju beställa från England och då kommer jag inte få dom på minst en vecka och vad gör jag då under tiden :D Blir ju svårt att vara utan :D Får se hur jag gör. Får ta det största dom har och hoppas på det bästa :D

2008-09-30 @ 14:31:50
Postat av: Jennica med vit inredning

Det e ju större än va jag va när jag föddes :) Jag va 46 cm lång o vägde ynka 2300 g :)

2008-09-30 @ 19:44:36
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: fia

Heeej!

Nu hittade jag dig också.. spanar runt litte :P

2008-09-30 @ 21:02:38
URL: http://fiakarppinen.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Jennica

Oj du var då inte stor, kom du jättemycket för tidigt eller?

2008-09-30 @ 23:11:50
Postat av: Svar från Emma till Fia

Halloj du! :)

Bara att du kikar in :D Ni får allt ta och komma på en kopp kaffe någondag om ni känner för det :)

2008-09-30 @ 23:13:27
Postat av: Jennica med vit inredning

nee bara två veckor, mamma blev igångsatt för jag inte fick tillräckligt med näring så därför jag va så liten :)

2008-10-01 @ 11:52:18
URL: http://catylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0