Det får helt enkelt vara nog nu

VARFÖR
Denna veckan har varit riktigt kass till stor del alltså. Min pollenallergi slog till som en bomb i onsdags kväll så jag har varit liggande i 2 dagar, Per fick till och med stanna hemma från jobbet för att ta hand om Nova. Men räcker det inte med med att jag legat med feber, röda igensvullna ögon, hosta, massa snor och bankande huvudvärk??? Måste Nova bli sjuk IGEN????? Jag blir olycklig och sitter och gråter just nu :( Lilla hjärtat ligger här brevid och kan inte sova för hennes temp är uppe i 39.2. Tyckte hon kändes varm nu när hon skulle äta men först så tänkte jag att ja men hon har ju legat mellan mig och Per och dessutom så har hon för en gångs skull haft täcke på sig så hon är säkert bara lite varm av det. Men så skulle jag amma henne och hon vägrar ta bröstet...det händer aldrig när det gäller vårt matvrak så då var det lika bra att tempa och då fick jag ju min förklaring på det också. Fortsätter hon ha såhär hög temp hela dagen så ringer jag sjukhuset ikväll så får dom faktiskt titta på henne, hon på BVC rådde mig till att uppsöka läkare om Nova blev sjuk igen eftersom hon varit väldigt mycket sjuk under sin lilla livstid :(
Jag tycker jag har gjort allt för att undvika sjukdomar nu, vi har ju bara varit på Öppna förskolan en gång och det var innan påsken, vi har inte träffat massa andra små barn (Enda små bebisarna vi träffat sista tiden är dom två som var med på babymassagen men båda två var friska och krya) vi har inte träffat sjuka personer och vi har varit massor ute. Vad mer ska jag ta mig till? Jag orkar inte med detta mera för det knäcker mig att se min lilla dotter sjuk och ledsen hela tiden. Tack och lov att det är helg och Per och jag kan hjälpas åt. Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte hade Per för han gör att jag orkar lite till när allt känns hopplöst.

Såhär snygga ögon har jag haft i veckan.



Nej nu ska jag lägga mig brevid min sjukling och se om jag får henne till att sova en timme till.

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Mad

Usch! Krya på er båda två! Inte alls kul ju! Hoppas hennes feber går ner! Tänker på er!!!

2009-04-18 @ 10:18:37
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Alexandra&Tyra

Usch och fy... Krya på er nu..

MAn är inte alls stor på jorden när barnen ens är sjuka! Tyra har oxå varit ständigt sjuk sen hon var 4 månader! Jätte tufft psykiskt!

Ta hand om er... Kramis....

2009-04-18 @ 10:28:10
URL: http://alexandratyra.blogg.se/
Postat av: Alexandra&Tyra

Usch och Fy! Krya på er nu...

Man är inte alls stor på jorden när ens barn är sjuka.. Tyra har i stort sett varit sjuk hela tiden sen hon varit 4 månader..

Jätte tufft psykiskt.. Det tär verkligen..

Ha de gott nu, Ta hand om er....

2009-04-18 @ 10:30:12
URL: http://alexandratyra.blogg.se/
Postat av: martina

Usch era stackare!! inte alls roligt. kanske inte e en dum idé att låta doktorn titta på henne å ta lite prover!! även om dom inte kan se eller göra nåt känner man sig lite lugnare....

lycka till

2009-04-18 @ 10:32:22
Postat av: malinsmix

jag o Sam skickar massa kramar, hoppas N blir frisk snart!!!!

2009-04-18 @ 15:38:10
URL: http://malinsmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0