Jo jag vet att jag är seg...

SMÅKASS
Kan ju inte direkt skryta med att jag uppdaterar varje dag längre...hinner inte längre helt enkelt :) Nova kräver all min tid när hon är vaken och när hon sover så ska hemmet, vänner och sambo hinnas med så då får helt enkelt bloggen vänta :) Men jag brukar ju kompensera med milslånga inlägg och si så där 200 bilder istället så jag hoppas att det är okej ändå :)

Så här kommer lite om vad som hänt sen sist iallafall :)

Som vanligt har vi umgåtts en hel del med Therese, Amelia, Anton och Peter :) Nova har fått låna Amelias gåstol en del och det har verkligen varit superpopulärt hos lillskruttan. Till en början så satt hon mest och tittade och dansade till musiken men sen fick hon kläm på det hela och började ta sig framåt :D Vi har ju sagt att vi inte skulle köpa någon till henne för att vi har så liten plats där hon kan vara men när vi såg hur roligt hon hade det så kom vi fram till att självklart ska hon få en egen att racesa omkring i här hemma :D Så det var bara att bege sig in till Örebro och Babyproffsen och inhandla en, det blev en Chicco Dj Baby Walker :) Och när vi ändå var på Babyproffsen så fick hon flygplanshoppgungan i present av Farfar Jörgen och Nanna :) Så stort tack säger Nova till Faffa och Nanna :)
Så numera är det inte en lugn stund här hemma för hon kör runt som en galning i gåstolen, hon kommer ju runt i hela lägenheten med den så gissa om hon är glad :D Gör lite ont när hon kör in i benen på en hela tiden bara men det är nog bara att vänja sig :D





















Vi har även hunnit med en fika hemma hos Kristina, Milton och Magnus, var verkligen hur länge sen som helst vi sågs nu. Som jag sagt innan...det blev verkligen för långt avstånd mellan oss när jag flyttade till Karlberg ;) Innan bodde vi ju grannar och sågs jättemycket. Men trots att vi inte setts på länge kändes det som om vi setts nyss, men det är väl så med människor man verkligen trivs med :) Snart kommer hennes lilla bebis också så nu ska jag snart ut på jakt efter något riktigt fint som vi kan ta med oss till BB :) Tänk att lille Milton ska bli storebror och redan har hunnit bli 3 år, tiden går så ruskigt snabbt...var ju inte alls längsen alls han var en liten bebis :)



Nova hade också roligt under tiden jag och Kristina satt och pratade och drack te för hon fick låna Milton gåstol :) Hon slet och drog i grejerna som bara den och såg jätteglad ut :) Roligt att se på henne när hon kämpar så hon nästan blir röd i ansiktet för att saker och ting inte riktigt går som hon vill..hon är ju bara liite envis vår kära unge ;)



Nova fick en superfin klänning och en matchande huckle/sjalett i present av Kristina och familjen, klänningen är verkligen jättegullig och väldigt somrig så med den på sig och hucklet/sjaletten på huvudet kommer hon se ut som en liten prinsessa :) Har själv stått och hållt i det och tänkt köpa det till henne så det passade ju superbra att hon fick det :D Ska bara köpa skorna som hör till också :) Så tack igen för den fina presenten!

Har även blivit mat hemma hos Stellan och Fia, Nova gillar verkligen Stellan supermycket och skrattar högt med honom :D Goa unge alltså :D När vi var uppe i stugan busade, mös och skrattade dom som bara den, känns verkligen roligt att hon är så himla mysig med andra också :) Tyvärr dog min telefon första dagen i stugan så blev inga bilder den helgen men här är några från när vi var där på middag :)



Sofia har också haft besök av oss, Nova var trött som en liten gnu när vi var där så hon var inte på strålande humör men det var roligt att ses ändå :) Var ju ett bra tag sen vi sågs nu :) Nico växer som bara den och nu pratar han verkligen jättebra, han ropa mest Emma kom Emma kom hela tiden vi var där ;) Men vi får ta och ses snart igen när Nova är lite piggare och gladare :)



Sen har vi ju varit på Meandi party hemma hos Sofie också :) Hon var så söt så hon hade varit och köpt smörgås och gott pålägg till mig istället för fika för att hon visste att jag inte kunde äta det :D Så himla himla snällt verkligen, stort tack igen Sofie! Blev ju självklart lite kläder till Novis med, denna gången fick hon en medaljonklänning, en medaljongscarf, en sputniktunika och en kalasscarf som matchar hennes kalastunika :D Dom 20 nya plaggen var verkligen jättefina i verkligheten så kommer nog bli ett par plagg till nästa gång vi ska på party som kommer vara hemma hos Therese i början av juni :) Då ska Nova få Tunikan med kronor på och discoaporklänningen tror jag :)



Bilderna är lånade från MeandIs hemsida.

PÅSK
Tjärtorsdagen ägnade vi först åt massa bus sen när Per kom från jobbet åkte vi och hämta Farbror Jocke i Munkfors och hälsa på Farmor Carola och Hans en sväng :) Nova fick söta kläder med stjärnor på :) Så tack igen Farmor och Hans för outfiten :D



Igår var vi hemma hos Farfar Jörgen och Nanna och åt massa god mat :) Nanna hade lagat något riktigt gott med nudlar och räkor i som verkligen var supergott, vårrullarna var heller inte helt fel kan jag lova :D Hon är verkligen duktig på att göra mat :) Per var helt utslagen igår och låg och halvsov redan vid åttatiden så vi åkte hem redan vid tiotiden. Nova var med trött som bara den och grät mest hela tiden men det är ju så när man busar hela dagarna och inte har tid för att sova :) 

Idag blir det grill och lite vin tillsammans med familjen Bäckman/Jacobsson :) Skönt att kunna sitta ute i det fina vädret och bara mysa :) Skönt för flickorna att kunna vara ute också :)

Imorgon ska Per fixa huven till sin nya bil tillsammans med Jörgen så jag och Nova ska passa på att gå en lång runda om det är fint väder ute. Annars blir det massa bus och mys hemma istället :)

På måndag ska vi först äta middag hemma hos Maj-Britt tillsammans med Farfar Jörgen, Nanna och Jocke och sen kommer min underbara syster och hennes söta kille Gurra hit och ska fika och umgås lite :) Längtar efter systeryster som bara den fast vi nyss setts känns det som :) Gurra har ju inte sett Nova sen hon var 7 veckor så det var ett tag sen :D Jag ska passa på att ta massa bilder på dom tillsammans med Nova nu när dom kommer tillsammans för det är så roligt att ha :)

Här kommer fler bilder från i veckan och förra veckan....det har blivit en del men det blir ju så när man har en liten söt prinsessa att ta bilder på :D



























Nej nu ska jag dammsuga och moppa och sen ska jag sätta mig ute i solen en stund :) Nova och Per sover igen så dom får sova en stund till medans jag pysslar och donar :)

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh vad fina bilder!!

2009-04-11 @ 12:23:06
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: sofie

klart du ska ha fika lilla Emma =) den där vita mössan som Nova har från Lindex-Kappahl tror ja den e .. gud va många ggr ja hållt i den men fn att dene vit ... går inte på min pralin som ska dra av sig mössan hela tiden men fin som fn e den=)ha en glad påsk =)

2009-04-11 @ 16:07:00
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Emma

Eran dotter är ju bara helt underbart söt...man vill ju bara krama och pussa på henne..helt underbar!

Men kanske inte så konstigt, om man har en sån söt mamma och pappa ;) kram på er och en fortsatt Glad Påsk!!

2009-04-11 @ 19:32:21
Postat av: Lillasyster & Moster Elin

Hon växer så det knakar mosters lilla sötnos! Superfina bilder allihopa. Jag saknar er så obeskrivligt mycket och ser framemot tills på måndag som bara den. älskar er, puss och kram :)

2009-04-11 @ 23:33:34
Postat av: Nikita - mamma till Albin

Tänkte bara tipsa om en ny tävling hos mig

Tävla gärna!

http://nikital.blogg.se/2009/april/tavling-lekvira.html

2009-04-13 @ 19:55:21
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mickan. Frejas mamma.

Vilka mysiga bilder.

Vi ska in till Borås imorgon och köpa en gåstol till Freja. Börjar bli svårt att underhålla henne på dagarna nu. Babysittern tycker hon inte alls om längre. Hoppas ni haft en bra påsk. Kram

2009-04-13 @ 20:40:29
URL: http://lillafreja.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag tycker inte heller att det känns som om det var så länge sedan som vi sågs. Vi får se till att ses snart igen. Förra veckan lät jag bli att höra av mig för Mille var ju sjuk i början av veckan och man vet ju aldrig hur länge det smittar. Denna vecka är allt som vanligt igen. Har Nova hållt sig frisk? Vad kul att du hade med bilder på Mille som jag inte sett förut. Förresten har du sett att de fått in jättesöta kläder på Kappahl. Liten kjol med bondgårdsmotivet och så bondgårdskläderna i rosa. Tror att de bara fanns i rött och blått förut. Man blir ju tokig av att gå och kolla på söta bebiskläder.Det är nog tur att jag får en pojke. Annars skulle jag nog bli fattig och vi skulle få sälja hus och bil. Det finns ju så mycket söta tjejkläder nu. Ha det gott så hör jag av mig någon dag. Har skitont i halsen just nu så jag väntar tills det går över. Vill verkligen inte smitta Nova (eller dig) med nåt när hon har varit så mycket sjuk redan.



Kramar från Kristina

2009-04-13 @ 20:53:03
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Linnea

Så fina bilder du lägger upp och skruttan har ju blivit stor !! Undrar bara om du har lust att mixtra lite med min blogg ?? Är så himla mega jätte trött på den nu ?? Hade varit guld värt om du ville göra det. Självklart förstår jag att du har lite tid med tanke på din lilla bebbe !!

Kramar Linnea

2009-04-14 @ 12:03:08
Postat av: Ulrika

UNDERBARA bilder =)



Ny tävling hos Tant: 15.html" rel="nofollow">http://uj76.blogspot.com/2009/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart15.html



Ha en underbar dag! Kram

2009-04-15 @ 09:57:57
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: PetramedAochE

Gud vad mycket fina bilder!



Kikar in med ett litet tips om att du kan vara med och tävla om smycken (bl a namnsmycken) i min blogg!



http://www.petramedaoche.se/?p=552

2009-04-15 @ 21:13:54
URL: http://PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0