Sjukhuset

BARNMOTTAGNINGEN
I morse när vi vaknade var Nova så pass förkyld och hostig att jag kände att det var tvunget att ringa BVC och rådfråga om hur jag skulle göra. Sköterskan på BVC sa att eftersom Nova varit så pass mycket sjuk och knappt inte haft uppehåll mellan sjukorna sen i början av mars så tyckte hon att vi skulle upp till Barnmottagningen med henne. Fick en tid direkt så Per kom hem från jobbet så vi kunde åka tillsammans. Väl på sjukhuset vägde dom lillskruttan och idag vägde hon 7310 gram så hon har gått ner lite sen förra veckan men det var inget att oroa sig för alls sa dom. Sen kollade läkaren även allt annat och allt var okej förutom hennes utslag som han reagerade på direkt...pälsdjursallergi var det första han sa...så konstigt när hon på BVC sagt att det inte alls har verkat vara det innan...usch känns oroligt kan jag lova :( Men vi får ett helt säkert svar på OM hon är allergisk mot pälsdjur om ca 2-3 veckor så det är väl bara att bita ihop och vänta. Är det inte pälsdjur så får det bli fler tester tills det visar vad som är fel. Måste faktiskt skryta lite om hur duktig Novis var fast dom stack henne och tog blod och höll på en bra stund och bände och vände på hennes lilla hand, hon sa inte ett pip utan log mot Sköterskan som stack henne :) Goa fina unge alltså! :D Är så stolt och älskar henne så fruktansvärt mycket!
Så med besked om att Nova har ett virus i kroppen igen och har maximal otur när det kommer till att bli sjuk fick vi åka hem igen för att invänta blodprovssvaren.



PAKET
Idag med posten kom Novas mössor från Plastisock, tyvärr var det lite fel så jag fick en Fishmössa istället för Peacemössa men ringde tjejen som äger webbutiken så det löste sig iallafall :D Så nu kommer Novia har 4 mössar istället för 3 men det gör ju inget ;)
Sen kom även mitt Traderafynd :) En ny Plastisockbody i cerise/gul med fairytalemönstret :) Superfin verkligen och dessutom billig, fick den för 46 kr :) Får se om jag har megatur och kan få tag på ett par leggings i samma med sen :)

Nej nu är det dags att ge Nova lite mat och sen ska vi mysa och vila en stund :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy vad hemskt. O konstigt som sagt med att bvc sagt att det inte är allergi, inte ens en tro om det. För det är ju det första man tänkt på när hon varit så sjuk o fick prickar såpass tidigt, inget man kunde utesluta iaf. så det var ju super tur nu att ni åkte till en läkare. Hoppas det inte är så, men skönt iaf att få det bekräftat ifall det är så som sagt. Krya på er, o ta hand om er. Jätte fina kort du gör, jätte kul o göra eget! Massa kramar från mig o lillen i magen

2009-04-23 @ 18:47:55
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin

Ny tävling på min blogg!

två stycken vinner varsitt presentkort hos Vincent shoe store (värda 500 kr styck)

Tävla gärna!!

http://nikital.blogg.se/2009/april/tavling-tva-vinner-varsitt-presentkort-hos-v.html

2009-04-24 @ 18:53:28
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej. Jag lider verkligen med er och lilla Nova! Hoppas och håller tummarna för att det inte är pälsdjur allergi! Sen måste jag säga at dopkorten är väldigt fina!! Vi skickar nog ut vanliga inbjudningar men tack korten blir nog med Olivia på får se om jag hittar något snyggt på BOKIA som man kan göra dem av.

Ha det gott och krya på Er..kramar från Emma och Olivia!!

2009-04-25 @ 11:14:16
URL: http://varanmini.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Håller tummarna att det inte är pälsdjursallergi! Inte roligt om det är nån annan allergi heller, men jobbigt om hon inte tål katterna :( kram och krya på er!

2009-04-26 @ 16:49:36
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0