Sjukvårdsrådgivning

VIRUS
Har jag pratat med sjukvårdsrådgivningen, satt i kö i nästan 45 min men efter det fick jag prata med en jättegullig sjuksköterska som gav mig lite goda råd om hur vi ska göra. Eftersom Novas temp inte hade gått ner mer än till 39.1 efter 2 timmar fast hon fått Alvedonsupp så sa hon att vi skulle klä av henne och låta henne ligga med bara en tunn filt och sen ska jag amma extra idag så hon får i sig mer vätska. Sen ska Per få åka och inhandla Iprensupp och fler vanliga Alvedonsuppar. Hon trodde Nova hade fått ett virus igen och även hon tyckte att hon hade varit ovanligt mycket sjuk för att vara så pass liten. Så nu under dagen ska vi se till att febern går ner och kolla hennes allmäntillstånd i övrigt, skulle det bli så att vi inte får ner febern får vi ringa igen ikväll och höra vad vi ska göra då.

Nu nästan 3 timmar efter hon fått suppen är tempen nere på 38.6 iallafall så det går iallafall åt rätt håll som tur är. Håll tummarna för att detta går över snabbt som attan nu och att hon får hålla sig frisk.

Nej nu ska jag sätta ihop lite kollage från veckan och helgen som gått hade jag tänkt. Lägger upp dom så fort jag är klar så ni får se vår lilla skatt :)

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0