Söndag

Snart är även denna helgen slut, har verkligen inte gjort någonting vettig på flera dagar nu mer än att städa, laga mat och umgås med familjen fast det kanske inte är så konstigt när alla inte är på topp. Nova är nästan helt frisk nu, bara snorig som attan och hostig på nätterna men hon behöver ingen medicin iallafall. Per mådde superdåligt igår och låg under ett täcke i soffan och sa att han frös och hade ont överallt, kanske inte så konstigt när han hade feber och såg mer död än levande ut. Idag sa han att han mådde lite bättre så han ska göra klart det sista på bilen och sen får vi väl se hur han känner sig när han kommer hem..förmodligen som igår eftersom han vägrar att ta det lugnt... Jag har ruskigt ont i halsen och mitt huvud spränger men tack och lov så är det inget mer än så. 
Vi måste bli helt friska tills på tisdag för då börjar Babycafét och sen ska vi till BVC också, ska bli lite spännande att se hur stor Nova har blivit sen sist...skulle tippa på att hon är 70 cm lång och väger 8800 gram ca.

Såhär ser Novas vikt, längd och huvudomgång ut sen hon föddes


Nej nu ska jag minsann lägga mig och titta på lite tv, får ju passa på nu när Nova sover för annars är det bara Tweenies och jordgubbsLisa som duger. Har era barn också några riktiga favoritprogram? Nova blir helt salig när hon hör signaturmelodierna till sina program och dansar och pratar och ser allmänt lycklig ut :D Spelade in en liten filmsnutt på henne igår, men min mobil är ju inte riktigt som det ska så ljudet är så högt att man nästan tappar öronen så kanske inte så roligt att lägga in den. Men ska filma henne en annan dag så ni får se hur glad man kan bli av lite fula muppar ;)


Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: marlén

Hej! Tänkte bara fråga vad du använder för teckensnitt på "våran fina stjärna"? Fin blogg föresten :)

2009-08-16 @ 15:45:34
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Marlén

Fonten heter Scriptina, det är samma som jag har till resten av min text på bloggen :) Tack så mycket!

2009-08-16 @ 16:02:02
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0