Blir nog Faster idag :D

IDAG HÄNDER DET NOG
Min lillebror ringde mig kvart i åtta i morse och sa att Nikka fått värkar :D Sen ringde han igen vid tjugo över tolv och sa att dom var på förlossningen :D Så med största sannolikhet kommer jag bli Faster idag och Elias Pappa till en liten flicka :D Är så himla lycklig för hans skull, vet ju hur stort det är att få hålla i sitt barn för första gången. Hoppas förlossningen går snabbt och smidigt så hon slipper ligga länge och ha ont. Men jag återkommer med fler uppdateringar senare under dagen :D



SNORIGT OCH FEBRIGT
Jag är fortfarande snorig och hostig men känner mig ändå mycket bättre nu och det känns väldigt skönt. Nova mår inte lika bra tyvärr utan är verkligen bottenförkyld och febrig :( Stackaren kan ju knappt äta för att hon inte får luft, ändå använder vi både näsdroppar och snorsug till henne. Hoppas det vänder snart så hon är friskt och kry i helgen. Just nu sitter hon uppallad med några kuddar här brevid mig och pratar och äter på sina händer, så trots feber och snor är hon på någorlunda bra humör ändå :) Men hon vill absolut inte att jag lämnar henne ensam för då gråter hon som bara den, så idag har jag hunnit med att kasta i lite tvätt men inget mera...får ta resten när Per kommer hem från jobbet.



Denna veckan har vi bara legat i sängen och försökt krya på oss, tiden har vi fördrivit med tv, serier,lite prat på msn och mys och bus med Nova när hon varit tillräckligt pigg för det. Sen har vi försökt sova så mycket som möjligt, igår sov vi 4 timmar mitt på dagen och det var verkligen jätteskönt och välbehövligt kan jag lova. Nova är så himla myssjuk och ska ligga på min mage och sova så som hon gjorde när hon var mindre :) Man blir ju lite orörlig men attans så mysigt det är när hon kryper ihop och somnar sådär :) Så himla synd att Per inte kan vara hemma tillsammans med oss och mysa för det skulle vara underbart :)



LITE NYTT
Klickade runt lite på HMs sida häromnatten när vi inte kunde sova, meningen var att kolla till Nova men hon hade ju redan allt som var fint på sidan så kollade lite till mig själv istället :D Hittade faktiskt tre saker som är på väg hem till mig nu..eller dom kommer vecka 15 men det gör ju inget för kanske lite kallt ute för att använda sandaler nu eller?? ;)



Nej nu ska jag kolla lite fler avsnitt av Samantha Who och se om jag kan få Nova till att sova en timme eller två :)

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: therese

kul att bli faster :) jag blev ju moster i måndags,till lilla Hedvig :) så himla stolt över min lilla systerdotter! Hoppas att Nova blir bättre snart,lilla kraken.

2009-02-12 @ 14:33:56
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Therese

Va mysigt :D Bara massa flickor :D Hon var lite bättre nu ikväll men ville sova på mig så det fick hon göra. Hoppas min älskling mår bättre imorgon så vi kan hitta på något roligt i helgen :) Hur är det med Amelia då?

2009-02-13 @ 00:14:22
Postat av: emelie

måste säga att du är duktig med foto.

2009-02-13 @ 21:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0