Håller på att bli sjuk tror jag :(

SJUK?
Usch vaknade upp med megaont i halsen och en snorig näsa idag, känner mig dessutom halvdöd och vill bara sova. Har varken tid eller lust att bli sjuk just nu :( Men kan kanske inte göra så mycket åt det heller. Hoppas det går över snabbt och hoppas verkligen att Nova slipper bli sjuk.

DESIGN
Jag har fixat med bloggdesign så mycket jag bara hunnit men Nova har blivit som ett plåster och sen har vi haft lite annat att göra också :) Men jag har inte glömt bort någon, det tar bara lite tid att få allt snyggt och bra :) Hoppas alla kan ha lite överseende med det :) Idag ska jag göra klart Pias blogg, började igår men när klockan var fem behövde jag sova :D

Såhär blev Emmas blogg förresten



FÖRÄLDRATRÄFF OCH MEANDI PARTY
Vi kom iväg på föräldraträffen och det var riktigt roligt att få träffa alla :) Nova var som väntat störst men så är hon ju äldst med om man inte räknar pojken som är fem veckor för tidigt född. Näst efter Nova kommer det en pojk som är född den 1 januari, han väger bara 500 gr mindre än Nova :D Så han var en stor kille :)
Har sagt till om babymassage nu också, mysigt att få komma iväg på det tycker jag :) Började i mars och jag hamnade i en jättebra grupp.
Efter föräldragruppen drog jag med mig Emma, Robert, Oliva, Camilla och Lukas på en fika :) Va jättetrevligt att sitta och prata lite och bara umgås med folk som också är helt uppslukade av bebislivet :)

När vi hade fikat klart bar det av till Kristina och MeandI partyt, tog med mig Camilla, Lukas, Emma och Olivia också :) Var som väntat väldigt trevligt och kläderna var jättefina, så nu blev man lite fattigare igen ;) Nova fick en klänning som heter Pussgrodor, en som heter Kalas och sen en bodysuit med lejon på :) Bilder på kläderna kommer när jag fått hem dom.
Efter partyt tog vi följe hem, var skönt att gå fast det både var mörkt och kallt ute.
Vi pratade om att börja gå på öppna förskolan tillsammans också så vi får styra upp något snart :) Kanske fler i föräldragruppen som är sugna på att följa med.

PLÅSTER
Nova har blivit väldigt mammig och pappig och ska helst ligga på oss och sova och sitta i famnen hela tiden. Det gör mig absolut ingenting bara det att jag känner mig väldigt enarmad och allt tar mycket längre tid :D Men det är bara till att ta det lugnare och ta saker och ting när man hinner istället.

HAGFORS
Igår tog vi oss en tur till Hagfors, var ju ett tag sen Nova träffade farmor Carola och Hans :) Stannade inte så länge men vi hann kolla på melodifestivalen och fika ihop...eller dom andra fikade och jag tuggade i mig ett par torra Mariekex..
Melodifestivalen var ju precis som den brukar vara, helt fel personer som gick vidare..hur kan man ens rösta på Ugglas?? Aja får hoppas det kommer bättre låtar i dom andra deltävlingarna annars tror ju inte jag att Sverige har så stor chans :D
Nova var på jättebra humör nästan hela tiden och bjöd på massa prat och leende :) Mysigt nu när man kan åka iväg och slippa känna sig stressad över att hon bara gråter.

DAGEN
Idag ska jag göra så lite som möjligt och jag tror inte ens jag ska kliva ur sängen, har laddat upp med dricka, alvedon och snorpapper så jag klarar mig. Nova ligger och sover nu så jag ska passa på att göra klart Pias sida sen får jag se om min hjärna orkar börja med en till.



Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men OJ vad fina bloggar du designat=)

2009-02-08 @ 16:52:11
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Pia

Nu går det nog att logga in igen!:)

2009-02-08 @ 17:27:13
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Pia

Om det går vill jag ha lite ljusare rosa:) Nästan babyrosa:)

2009-02-08 @ 19:12:42
Postat av: Emma alfredsson

Ja och jag är sååå glad för min blogg :)

Tack så mycket Emma :)

Du är bäst :)

HIHI :)

Krya på dej...

2009-02-08 @ 19:41:27
URL: http://snutissen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

GUUUD vad mysig sida..man blir tårögd när jag ser på alla fina bilder på dej och per+nova. Hon är ju sååå söt lilla snäckan.



Många kramar till er

2009-02-08 @ 20:11:19
Postat av: therese

Krya på dig :) o smitta inte lilla Buddha

2009-02-09 @ 10:12:49
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Sofia

Tack så jättemycket! :)

2009-02-09 @ 20:03:40
Postat av: Svar från Emma till Emma Alfredsson

Va glad jag blir att du är så nöjd :D Roligt att göra saker när det verkligen uppskattas :)

Kram till dig och lillkillen :)

2009-02-11 @ 18:24:15
Postat av: Svar från Emma till Alexandra

Tack gumman! Synd att det är så långt hem annars hade du ju kunnat få se henne i verkligheten också :) Hoppas det ligger en liten och gror i din mage med nu :) Kramar

2009-02-11 @ 18:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0