Svåra val i livet

SVÅRT
Har nyss suttit och pratat med en av mina närmsta vänner och nu har jag verkligen blandade känslor i kroppen. Är så otroligt glad för att just jag har en så fin och underbar vän samtidigt som jag är rädd att förlora allt. Vet ju att om det skulle bli så att det inte går att ses så är det inte för att vi gjort något fel utan för att alla ska kunna må bra. Jag vill ju vara egoistisk och säga nej du får på inga villkor i världen välja bort mig. Men är det tvunget att välja så kommer jag självklart backa och hålla mig i bakgrunden tills allt känns bra. Usch känns inte alls bra detta :( Hoppas att allt löser sig utan att någon ska behöva backa eller må dåligt.

Annars börjar saker bli lite bättre iallafall, Nova är lugnare och gladare igen och det är så himla skönt. Idag har hon sovit rätt bra på dagen till och med så det är nog helt klart på väg åt rätt håll.

Är fortfarande en del saker som är jättejobbiga och gör mig jätteledsen men det kanske löser sig med tiden. Vissa dagar väller bara känslorna över mig och då är det verkligen jättesvårt att strunta i saker som man i vanliga fall kan blunda för. Tror det enda som hjälper är att hålla sig för sig själv när det blir så för annars blir det bara en massa onödiga tankar och känslor som gör att saker och ting blir ännu värre. Sen är det nog dags att jag säger ifrån lite mer när det känns fel och jag vill ha det på något annat vis.


Denna veckan är min underbara lillasyster här och hälsar på, är så himla roligt att ha henne här :) Nova verkar också tycka det är mysigt att ha någon extra som pysslar med henne :D

Imorgon ska vi ner på stan och kolla läget, tar ju ingen lång stund att gå runt i den här hålan men alltid hittar man något :) Skönt att komma ut lite en stund också :)

Får se om det blir en runda in till Örebro i helgen med, va ett tag sen vi var där nu :) Skulle behöva kolla upp lite saker till dopet, handlar det vi ska ha nästa månad men skulle behöva ha lite koll på vad som finns iallafall. Det enda som är klart är doptårtorna (Söta och snälla Catta ska göra dom till oss) och vilken klänning vi ska ha :D Så det är en del kvar minst sagt.

SHOPPING
Har blivit en del shopping som vanligt :D Har ju dessutom råkat fastna i traderaträsket igen...livsfarligt :D  Här är det senaste iallafall...









Vill ha tag på leggingsen till Fairytale bodyn nu med bara, men dom verkar vara slut överallt eller bara finnas till fullpris...tänkte ju att jag ville köpa dom på rean som allt annat..men men vi får se om dom dyker upp.

Nej nu blir det sova för mig, Nova och Per sover gott redan så ska lägga mig och gosa ner mig brevid skruttan och sova jag med :)



Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad fina kläder!

Du får gärna länka upp de ställen du shoppat grejjerna på :D

2009-02-26 @ 07:27:01
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: malinsmix

När skall ni ha ert dop?

2009-02-26 @ 10:45:12
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: MARTINA

HEJ

läser din blogg dagligen

och är väldigt imponerad av hur du gör med dina fina bilder.. ja vet att du inte vill säga hur du gör men kan man använda dom till tex bakgrunds bilder på datorn å så.. ja skulle lixom vilja ha lite som ett kollage.. går de å göra??

2009-02-26 @ 14:15:13
Postat av: Caroline

Sån där blå/orange body som du köpte har vi till Tilde. Det är storlek 56 men hon kan ha den nu när hon har de andra i 62.

Den är sååååååå fin och det är jättebra kvalitet på den!

2009-02-26 @ 15:20:02
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch det lät inte kul med det där svåra valen..livet är inte alltid lätt..hoppas det löser sig för dig! Annars så vill jag säga att man som mamma sätter gärna ALLA andra först..men i längden fungerar inte det...var lite egoistisk ibland..och inte bara för din egen skull...då får Nova en gladare mamma och Per får en gosigare sambo...

JÄTTEFINA kläder har lilla Nova jämt..undrar hur du har råd...jag vill shoppa mer än vad jag gör..men ekonomin tillåter inte det...kan iof ha med vårt boende att göra...bor i fin lägenhet mitt i stan i Malmö..Ja ja...när jag börjar jobba igen så kanske Sveas garderob blir större igen. (dock spenderas de pengar jag har på henne..)

Ha en skön helg!



Kram

2009-02-26 @ 15:33:47
Postat av: Kristina

Vad bra att meandikläderna kom till slut. Vad Nova är söt när hon sover. Hon är förstås jättesöt annars med. Hoppas allt känns bättre snart och att problemen löser sig.

2009-02-26 @ 19:19:11
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir i slutet av April om allt går som det ska :D Ska ni döpa Sam?

2009-02-26 @ 22:57:01
Postat av: Svar från Emma till MARTINA

Programmet jag använder heter Picasa 3 och det går att göra massa roliga saker i det programmet :) Man kan välja hur stor bilden ska bli och vilket format man vill ha med så det är lätt att göra skrivbordsunderlägg :)

2009-02-26 @ 22:58:51
Postat av: Svar från Emma till Caroline

Ja dom är stora i storleken Plastisock men dom är såå himla bra :D Tänkte att det är lika bra att köpa på sig nu när det var massa rea :) Bra att dom går att använda länge och ändå ser nya och fina ut fast man tvättar dom massor med gånger :)

2009-02-26 @ 23:00:37
Postat av: Svar från Emma till Malin

Jo det är nog så att man måste vara det, är så svårt ibland bara. Nu går ju Nova för allt och alla, hon är ju det finaste som finns i hela världen. Anledningen till att jag kan shoppa är att min föräldrapenning blev väldigt bra plus att vi har ett billigt boende på bara knappt 3000 kr i månaden :) Sen har Per sagt att det är bättre jag shoppar allt Nova ska ha så köper han hellre lite mer mat och det är ju inget jag säger nej till :D Jag brukar alltid passa på att handla när det är massa rea och sen hade ju Nova en hel byrå proppfull med kläder redan när hon låg i magen för jag började köpa till henne när jag var i vecka 7 i graviditeten ;) Du får ha det toppenhelg! Kram

2009-02-26 @ 23:04:04
Postat av: Svar från Emma till Kristina

Ja jag mailade Liv och det visade sig att mitt paket hade kommit bort men hon fixade det direkt :D Tack! Jo hoppas jag med aldrig roligt när det blir krångel :( Vill du ta en fika till veckan? Kram

2009-02-26 @ 23:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0