Bakslag?

VAD HÄNDER?
Igår natt sov Nova först 5 timmar sen var hon vaken 1 timme men var på väldigt bra humör så vi låg och pratade och mös tills hon somnade om igen. Sen sov hon ytterligare 5 timmar så klockan var nästan tio när vi vaknade i morse :) Kändes helt snurrigt att få sova sådär mycket på en gång. Vår lilla tjej vaknade dessutom med ett strålande humör och låg och pratade och skrattade en lång stund :) 

Vår lilla tjej i morse när hon vaknade :)



Vid tolv gav jag skruttan lite mat och sen vilade vi en stund. Men när hon vaknade igen var det som om någon bytt bort vår glada bebis, hon var bara nöjd en liten kort stund när jag stoppade henne i badet men sen blev hon superledsen och gick knappt att trösta :( Provade med allt men ingenting fungerade mer än max 5 minuter. Dessutom kräktes hon som bara den, känns som om hon kräks upp nästan allt hon får i sig vissa dagar.
Trodde verkligen hon skulle få en bra dag idag eftersom hon sov så mycket under natten men nu är det ju som innan ungefär :(  Jag blir så himla ledsen för hennes skull när det är såhär, finns ju ingenting vi kan göra för att hjälpa henne heller mer än att ha henne nära och försöka trösta henne så gott det går. Fy va maktlös man blir alltså :(

Några bilder från idag när skruttungen var på lite bättre humör



Vid sjutiden bestämde vi oss för att ta en sväng med bilen för Nova brukar alltid somna och sova ett tag om hon får åka lite bil. Men idag var inte ens det särskilt bra så vi åkte hem till Stellan och Fia och hälsade på lite istället. Så ikväll har vi umgåtts med Stellan, Fia, Roxanne och Johan :) Killarna spelade Wii och Fia och Roxanne drack lite vin :) Jag gjorde mitt bästa för att hålla Nova på gott humör men hon har varit väldigt orolig och ledsen mest hela kvällen :( Hon hade en liten kort stund när hon var på bra humör och då låg hon och pratade med Roxanne i soffan :) Känns lite dumt att hälsa på hos folk när hon blir sådär ledsen men vi kan ju inte stänga in oss heller ju. Men förutom att Nova varit ledsen och sådär ikväll har vi haft det jättetrevligt tycker jag :)

MAGEN
Eftersom jag fått frågan om hur jag ser ut nu så tog jag några bilder idag, har gått ner 19 kilo sen vårt lilla hjärta kom men har fortfarande en liten kula kvar. Men magen är ju alltid det som försvinner sist, iallafall på mig :D Gick upp 17 kilo under min graviditet så jag får nog vara rätt nöjd nu ändå :) Har ju inte gjort ett dugg för att skynda på min viktnedgång om man inte räknar med all amning visserligen Ska försöka ta tag i att börja röra på mig mera men behöver få lite mer sömn osv innan jag orkar.
Slängde ihop dom sista bilderna jag har på min tjockmage också så kan man se skillnaden :D Kan nu såhär i efterhand tycka jag var riktigt fin i min tjocka mage :)





Usch nu är klockan snart fem och Nova är fortfarande orolig och vill inte somna ordentligt så de blir väl till att ligga och kika på lite tv tills hon somnat så jag kan lägga ner henne brevid mig. Hoppas innerligt att hon vill sova ett par timmar på dagen imorgon så jag med kan få sova för jag kommer ju vara som en zombie annars.

Tänk om hon kunde sova såhär gott jämt...



Nej nu blir det inget mer skrivande för inatt..

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0