Bättre natt med mindre skrik

NATTEN
Inatt har vi som vanligt varit vakna varannan timme för mat, men skruttan har varit mindre ledsen iallafall så det känns skönt. Hon får gärna vara vaken bara hon slipper ha sådär superont. Kanske kanske är det min nya kost, ökningen av minifomdropparna och massagen som börjat hjälpa lite...får hoppas på det.
Igår bakade Per bröd som jag också kan äta, så himla gulligt av honom :) Vi provsmakade igår och det var jättegott, receptet är från Leila...ni vet hon som bakar på TV :) Han var iväg och handlade en massa laktosfria produkter till mig också så vi kan laga lite mat som jag med kan äta för när vi började kolla på det vi hade hemma och vad det innehöll var det typ ingenting jag fick äta ju. Egentligen så borde man sluta äta allt som är halvfabrikat för gott för jäklar va massa konstigt det innehåller, har aldrig tänkt på det innan..

Idag började Nova dagen med att bajja som bara den, var 4 dagar sen hon bajsade sist så förstår att det blev massor nu. Kan lova att jag fick en liten solstråle till dotter efter det där :D Hon skrattade till och med så det lät så det var nog riktigt skönt :D Efter blöjbytet och lite prat så badade vi en lång stund, hon älskar att bada den lilla skrutten :) Självklart fick vi sällskap i badrummet av både Vincent och Lotus, dom ska helst vara med överallt.

Idag är det superfint väder ute men iskallt, så kallt så inte ens katterna har lust att gå ut så jag tror vi stannar inne vi också. Jag borde verkligen börja röra på mig mera så jag kanske kunde bli lite piggare och fick lite bättre flås men orken finns inte riktigt där nu när jag knappt sover. Är ett projekt att bara kunna ta sig en dusch och sådär vissa dagar utan att somna stående.

Nej nu ska jag snabbt hoppa in i duschen för Nova somnade precis och man vet aldrig hur länge hon sover.



Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: mmalinsmix.blogg.se

Är Nova fri från förkylningen nu? Eller ä hon fortf snorig? Sam är snorig ännu trist. Kram

2009-01-05 @ 16:04:22
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Berit

Halloj!

Har börjat följa er blogg nu. Kan inte släppa den eftersom vi nyss var där själva. Ta bort all mjölk ur kosten, alltså inte bara laktosen, för det är oftast mjölkproteinet bebisarna reagerar emot. Välj istället tex. sojaprodukter. Smakar precis det samma om man har det i mat.

Så skönt att höra att ni hade det bättre i natt.

Maktlösheten var fruktansvärd.

Tänker på er.

Lycka till!

2009-01-05 @ 16:10:19
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0