Nova gråter och jag gråter jag med...

KVÄLLEN
Vilken dag och kväll detta varit, nog för att jag varit trött innan men idag har mina ögonlock vägt 1 ton känns det som. Vid sju i kväll bröt jag ihop och grät som en tok och det gjorde Nova också men som tur var så tog Per med henne ut och gick med vagnen så hon kunde sova lite. Jag passade på att ta en varm lång dusch och efter det kändes det iallafall lite bättre. Känner mig så fruktansvärt maktlös och värdelös när hon är såhär vill bara att hon ska vara glad och nöjd ju :( Tur att vi har en bärsele för hon blir bara tyngre och tyngre och det blir riktigt tungt att bära runt på henne i flera timmar om man inte har den. Än sålänge är den inte jättepoppis hos henne så det tar en bra stund innan hon slutar skruva på sig när man satt henne i den men hon vänjer sig nog snart hoppas jag.



Efter Per och Novas promenad vaknade skruttan direkt och ville ha mat och ny blöja fast dom bara var ute i 45 minuter och hon både ätit och så innan dom gick.  Vore skönt om hon kunde sova vidare i vagnen när man varit ute med henne men det är inte ofta det inträffar tyvärr. Bäst sover hon i bilen så ikväll har vi åkt runt lite så hon fick sova en lite längre stund iallafall.

Även fast hon varit så himla ledsen idag har hon haft två korta stunder då hon varit jätteglad och pratig och då passar jag ju självklart på att ta lite bilder på henne :) Hon upptäckte katterna för första gången idag med :D såg ut dom hon skulle skruva huvudet av sig när Lotus gick ifrån henne :D



Myser i min famn :)



Titta va stadig i huvudet hon blivit :D Så stolt över henne :)



Vår Nova är den finaste som finns :)



UTMÄRKELSE
Min blogg har fått en utmärkelse :D Känns jätteroligt :) Så imorgon ska jag skriva vilka 7 bloggar jag tycker bäst om tänkte jag :)

Nu ska jag se om jag kan sova en liten stund innan det är dags för mat igen.

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: .: YennY :.

Kramar om er båda o hoppas innerligt att ni får sömn och att Nova blir bättre med både prickar o koliken.Nu är vi hemma igen i Lidköping, känns bra. Nu är det inte långt till rutin ul, längtar så! Ta hand om er!! Kramar

2009-01-04 @ 02:47:16
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: eva

Kikar in! Såg att du tagit kort efter förlossningen på din mage!=) du har inga bilder från nu? fin blogg du har!

2009-01-04 @ 11:05:46
Postat av: malinsmix.blogg.se

vart har ni köpt bodyn?

2009-01-04 @ 11:27:07
Postat av: Nilla

Skickar styrkekramar Hoppas hon blir bättre snart det lilla sötmonstret :D Och så kul att se stora katten komma nära, snart lär det säga pang så har hon tagit tag i dom och vägrar släppa taget ;D Du har inte funderat på bärsjal istället för selen? Krama

2009-01-04 @ 12:45:00
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: StefanWEEI

Hej! :) Kolla gärna in mitt nya inlägg om "De mest trogna fansen" och bidra med din åsikt!

2009-01-04 @ 12:48:32
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Svar från Emma till Jenny

Prickarna har nästan försvunnit alls nu så det är skönt men får se när vi får sova :) Skönt att vara hemma igen förstår jag :D Kramar

2009-01-04 @ 12:56:46
Postat av: Svar från Emma till Eva

Nej dåligt med bilder på mig överhuvudtaget :D Men ska ta mig i kragen och ta bild någondag. Har gått ner 19 kilo sen hon kom iallafall så lite borde det synas :)

2009-01-04 @ 12:57:49
Postat av: Svar från Emma till Malin

Bodysuiten har Nova fått av våra kompisar :) Märket är Småfolk och jag misstänker att dom köpt den på www.lillaw.se :D En butik med märkeskläder som ligger här i stan :D Den är urfin verkligen :)

2009-01-04 @ 12:59:20
Postat av: Svar från Emma till Nilla

Ja det dröjer nog inte innan det ligger tussar både här och där haha :D Stackars odjuren va dom ska få stå ut med mycket ;) Jo min kompis hemifrån ska låna ut sin till mig sa hon så det ska bli skönt, den kan jag ha även om jag ska amma så det låter kanonbra :) Kramar

2009-01-04 @ 13:00:55
Postat av: Svar från Emma till Stefan

Lämnat kommentar på din blogg :)

2009-01-04 @ 13:05:23
Postat av: malinsmix

åh tack för utmärkelsen!! kolla familjeliv när du hinner.

2009-01-04 @ 13:49:29
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Berit

Halloj!

Vår lilla "Bob" levde i sin Baby Björn de första tre månaderna. Han hatade verkligen vagnen, så jag hade honom på mig 24/7. Det var helt galet! Glömde säga i min tidigare kommentar att Bobben sov sig igenom alla sina akupunkturbehandlingar, så han har ingen aning om att han blivit behandlad. Kan ju kännas lite läskigt att man ska sticka nålar i barnet, men han kände verkligen ingenting... förutom att han snabbt blev bättre!

Annars finns det något på Apoteket, som heter Sempers magdroppar. För oss funkade de bättre än Minifom även om han inte blev helt bra.

Lycka till!

2009-01-05 @ 11:23:52
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0