Så himla himla ledsen

ÄLSKADE LILLA PLUTT
Vilken natt vi haft alltså :( Nova har varit vaken mest hela tiden, fick henne att somna vid två sen vakna hon igen vid fyra och var vaken till kvart i fem sen vaknade hon igen kvart över fem och var vaken till klockan sex och sen var det dags igen vid halv åtta och så har hon hållit på hela dagen fast sovstunderna har blivit kortare och kortare :( Hon vägrar dessutom ligga någon annanstans än i min famn längre än 10 min så nu sitter jag här med en sovande bebis på armen och kan inte göra värst mycket alls. Skulle vara riktigt skönt med en låååång dusch eller ett bad men det får bli sen när Per kommer hem igen, han är iväg med Jörgen och fixar Amazonen.
Syns så tydligt på Nova att hon har ont för hon kan sova jättegott sen helt plötsligt spänner hon sig som en fjäder och börjar gallskrika stackaren :( Tror både hon och jag är rätt trötta vid det här laget men det är inte så mycket man kan göra åt det. Om jag bara hade kunnat ta det onda ifrån henne så hon slapp detta :( Spelar ingen roll hur mycket hon skriker eller hur lite jag får sova för  jag kan inte bli arg eller trött på henne, massor som sagt att det är vanligt att man blir det när det är såhär men jag blir bara väldigt ledsen för hennes skull och det har hänt mer än en gång att jag med gråtit för jag känt mig så fruktansvärt maktlös. Hon är ju det bästa som hänt mig och det går inte ens att beskriva hur mycket jag älskar henne. Jag vill kunna ge henne allt det jag inte fått, hon ska alltid veta att hon är den absolut finaste och mest betydelsefulla människan i mitt liv och det kan ingen eller inget ändra på. Att skaffa barn är ingen dans på rosor men om man väger det jobbiga mot det mysiga och roliga är det ingen som helst tvekan om att det är värt varenda sekund.

Hur kan man göra annat än älska den här söta tjejen :D




VIKT OCH LÄNGD
Igår när det var dags för vikt och längdkontroll vägde Buddha hela 5460 gram och var 58 cm lång :D Hon börjar bli en stor tjej nu, har börjat använda en del kläder i 62 redan men det dröjer nog inte innan hon kan ha allt i den storleken :) Men det gör inget för hon har massor med fina  kläder som bara väntar på att få användas :D

AVLASTNING
Det är många som pratat om och erbjudit sig att avslasta mig lite genom att ta hand om Nova några timmar mitt på dagen i veckorna så jag får lite egen tid och även om jag är otroligt tacksam för det vet jag inte om jag klarar av det ännu. Hur ska jag kunna koppla av när jag vet hur ledsen hon brukar vara? får dåligt samvete bara jag tänker på det. Känns som det vore mer okej om någon skulle komma hit ett par timmar och hålla henne sällskap medan jag kanske fick ta mig en lång dusch eller sova lite under den tiden. Vill nog inte att någon har henne helt själv redan känns som det är alldeles för tidigt för min del fast jag kanske egentligen skulle behövt det.

PRICKARNA
Det röda har redan försvunnit jättemycket fast vi bara smörjt henne 2 ggr med salvan så det känns toppen :)



TRÖTT LITEN TJEJ



VILL HA
Satt och kollade på nätet inatt när Nova låg och pratade och inte ville sova och hittade det här fina bäddsettet...åhhh vill ha det till skruttan men jag tycker att 440 kr för ett bäddsett är rätt mycket pengar alltså...men det skulle passa helt perfekt till det vi ska måla ju...



TÄNKER PÅ DIG
Lova att du hör av sig om det är något jag kan göra även om det bara är att komma upp och hålla dig lite sällskap, ställer upp till 200%! Tänker på dig och hoppas att allt ordnar sig! Stooor Kram

Nu är Nova vaken igen så ska se om hon vill ligga i sin säng och kolla på sin tummenmobil en stund :) Hon brukar tycka den är superrolig när hon är på bra humör :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: Erika

Hej! kika in på min blogg, du har fått en utmärkelse. Tack för trevlig läsning!!

Kram

2009-01-03 @ 17:03:31
URL: http://storken2008.blogg.se/
Postat av: Berit

Vad jag lider med er! Vet precis vad ni går igenom. Vår son behandlades med hjälp av akupunktur och efter en vecka (5 behandlingar) var han symtomfri. Han hade även komjölksallergi, vilket är vanligt hos spädbarn. Prova helt mjölkfri diet i två veckor och se om det hjälper. Det är inte så krångligt som det låter. Finns många bra mjölkfria produkter i affärerna. Det tar dock flera dagar innan mjölken försvunnit ur kroppen, så man får hålla upp med mjölken ett tag innan man får resultat. Lycka till!

2009-01-03 @ 21:35:52
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Emma

Sötnos!

2009-01-03 @ 21:41:16
URL: http://enligtemma.wordpress.com
Postat av: Emma

Lider med er och Nova. Olivia har en period på kvällarna/nätterna då hon skriker och äter konstant, så BM tyckte att vi skulle prova minifom, tycker att det blivit lite bättre men inte mycket.

Läste att Nova har börjat med storlek 62, vår lilla skrutta kommer i 44 :) det är det enda som sitter bra på henne, har även 50 men det är lite stort än, lite träligt är det med tanke på att de flesta kläder vi har är i 56, men hon växer nog i det så småningom.

Kramar från Emma o Olivia

2009-01-04 @ 21:55:37
URL: http://varanmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0