Vår dag

DAGEN
Idag blev det storstädning här hemma :) Nova har varit på riktigt bra humör hela dagen och hållit mig sällskap i sin babysitter :) Perfekt att kunna plocka med sig den överallt så man slipper lämna henne ensam i något annat rum. Hon sov en liten stund i sin säng men upptäckte rätt snabbt att hon var själv och vaknade så då fick hon hålla mig sällskap när jag kastade halva min garderob istället...jisses va kläder jag kastade :D Blev en hel sopsäck, men lika bra att kasta det för jag kommer ändå aldrig ta på mig det igen.  Passade på att rensa ut lite i Novas byrå också, usch det skär ju i hjärtat att packa ner hennes saker för alla kläderna har ju minnen...har ni andra också svårt att skiljas från era barns kläder och saker? Jag kommer spara alla hennes kläder, funderade ju på att sälja sakerna på Tradera men det var innan hon kom och innan hon haft dom på sig..nu går det bara inte..får spara dom till framtida syskon eller något istället :)
Som vanligt har det blivit en del bilder under dagen :D

  

Så himla roligt att se hur hon utvecklas för varje dag som går :) Nu skrattar hon ju högt när man pratar med henne och det värmer hela mitt hjärta :) Hon är helt underbar min älskade lilla unge :D



Kvällen tillbringade vi tillsammans i soffan alla tre, åt lite god mat och kollade på premiären av Let´s Dance. Riktigt många bra personer med i år tycker jag, så det ska bli spännande att se hur det går för dom :)

LEDSEN
Idag började inte Nova gråta fören klockan var närmre åtta men då såg man verkligen på henne att det var riktigt jobbigt med magen igen :( Stackars vår lilla skatt att ha sådär ont :( Var väldigt svårt att få henne lugn idag, men efter ett par timmar med vaggande och tröstande somnade hon till slut i min famn. Hoppas verkligen på att vi får sova inatt också så det bara inte var en engångsföreteelse igår.

Nu blir det lite tv och mys innan det är dax att sova :)



Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: carro

Jo jag förstår precis hur du känner dig.

Man är ju ändå så inställd på att varje dag ska bli en kamp, och blir det inte det utan man får en lättare dag så känns det som om man vore i himmelen.

Man vågar knappt åka och hälsa på någon för man vet att risken är så stor att det bara är gråt och skrik hela tiden..

Jag håller med om det du skrev att man kan ta spyan hellre, kräks hon fortfarande?

Att höra sitt barn skrika och gråta i flera timmar, ja då känner man sig verkligen maktlös...



Man får tänka att för varje dag som går så är man en dag närmare slutet.



Kram till er med, det kommer ordna sig ska du se!

2009-01-10 @ 09:06:15
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: .:YennY:.

vad fin bloggen blivit, o vad duktig du blivit med att pyssla med bilder! Visst är det roligt? Håller du på o lär dig cs4 oxå eller? Hoppas allt är bra med er. Här är allt bra:) Kramar

2009-01-11 @ 01:12:09
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: therese

jag håller med dig!! hemskt att behöva lägga undan alla kläder! mycket av dom är ju riktiga favvisar!

2009-01-11 @ 11:03:43
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Berit

Tycker också att det är jobbigt att lägga undan kläderna. Har en liten klump i halsen varje gång det är dags för en utrensning ur garderoben. Händer till och med att jag trycker i "Bob" i sina kläder bara för att jag tycker så mycket om ett visst plagg, trots att det är lite för litet... Så jädra taskig är jag...

2009-01-11 @ 17:13:36
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Svar från Emma till Carro

Ja hon kräks som bara den, tur att vi har egen tvättmaskin annars hade hon fått vara iklädd endast blöja tror jag. Vi hinner ju knappt sätta på henne kläder innan allt är närkräkt och måste bytas. Hur är det med Tilde?

Kram

2009-01-12 @ 14:39:21
Postat av: Svar från Emma till Therese

Jo man får verkligen favoriter fast man bara hunnit använda dom ett så kort tag :D

2009-01-12 @ 14:41:06
Postat av: Svar från Emma till Berit

Haha jo jag vet :D Har gjort så med en av hennes klänningar som jag bara älskar..till och med kikat på tradera för att se om dom har den i större storlek där men sen kom jag underfull med att jag har massor med andra fina saker till henne plus att man alltid hittar något när man är iväg och ska handla :D

2009-01-12 @ 14:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0