Vår helg i Blekinge och lite annat

MOSTER ELIN
I torsdags hämtade vi Elin vid busstationen sen ägnade vi kvällen åt att prata en massa för det var ju ett tag sen vi sågs nu.  Elin passade på att sno Nova så allt jag behövde göra var att ge henne mat då och då :D Nova bara ler när hon sitter hos sin söta Moster så hon verkar inte tycka det är alls jobbigt att vara utan Mamma och Pappa en stund :D Tur att vi bor relativt nära varandra så det inte blir allt för långt mellan gångerna vi ses för jag tycker det är så himla roligt att umgås med Systeryster. Snart får ju Gurra körkort också och då misstänker jag att dom kommer komma hit ta en fika och mysa med lillskruttan :D Synd att inte Gurra kunde följa med hit denna gången men vi får ta det nästa gång tycker jag :)





RESAN NER TILL BLEKINGE
I fredags var vi sega som attan på att komma upp så det var knappt att vi hann bli klara tills Per slutade jobbet vid ett. Varför blir det alltid så när man vet att man måste vara klar? :D Nova somnade precis innan vi skulle sätta henne i bilstolen så kändes inte allt för snällt att klä på henne och stoppa henne i en kall bil.



Eftersom varken jag eller Elin hunnit sminka oss eller äta fick vi göra det i bilen men det gick bra det med :D Lite svårt att få det snyggt bara när det hoppar och skakar bara. Men Per har ju myror i brallorna så bättre med lite halvtaskig sminkning än en rastlös sambo som står och stampar på dörrmattan :D Nova somnade när vi hade kommit en liten bit utanför Degerfors och sen sov hon tills vi kom fram vid sju :) Så henne första långa resa gick hur bra som helst :) Men kan lova att hon var riktigt hungrig när hon vaknade sen.



MOSTER ANNA OCH FAMILJ
Första anhalten på vår lilla resa var Karlskrona och familjen Engdahl :D Min Moster med familj alltså. När vi kom fram var alla samlande och ville se sötnosen, var ju första gången dom träffade henne :)
När alla hade pussat och kramat på skruttan blev vi bjudna på köttfärssås och spagetti, var riktigt gott med mat när vi hade åkt så långt, dessutom är Annas köttförssås supergod :) Efter maten tog jag och Anna ett varsitt glas vin och Per och Micke drack en varsin öl, var skönt att bara sätta sig ner och koppla av lite. Nova fick ligga nakenfis i soffan under tiden vi satt och kollade på tv och lyckades med att både kissa och bajsa ;) Tur att hon låg på en handduk iallafall :)
Tyvärr blev det inte så många bilder denna gången men får ta fler nästa gång vi åker ner :)





I lördags var det meningen att vi skulle åka till Olofström redan vid elva på morgonen men som vanligt blev det inte riktigt som vi hade tänkt :) Vi kom inte iväg fören lite efter ett men då hade vi fått i oss en god frukost och lite kaffe så då kändes det okej att sätta sig i bilen och åka ytterligare 9 mil.



BESÖK HOS MORMOR OCH MORFAR
Första stoppet i Olofström blev hemma hos Mormor och Morfar, även Mamma var där. Per åkte vidare till Elias direkt men jag och Elin stannade och drack lite te och fikade. Ni vi hade fikat klart tog Mamma följe med oss ner till byn för hon skulle handla lite, var jätteskönt att komma ut lite och röra på sig fast det regnade.



BESÖK HOS PAPPA OCH SMÅBRÖDER
När vi hade handlat klart så kom Per och hämtade oss i byn och sen åkte vi hem till Pappa. Hemma hos Pappa var det verkligen fullt hus :) Alla mina bröder var där och sen var Ebbes storebror Emil också där en sväng, honom har jag inte sett sen han var en liten plutt :D Det var roligt att alla 7 syskon var på ett och samma ställe för en gång skull :) Pappa hade lagat mat till oss så det var bara att sätta sig ner och äta när vi kom dit :) När vi hade ätit passade jag på att ta bilder på mina bröder och Nova, blev ingen bild på Nova och Emil tillsammans tyvärr :(











BESÖK HOS NICKA
När vi hade ätit och umgåtts en stund åkte jag, Elin, Elias, Nova och Per hem till Nicka och hennes familj en stund. Va roligt att se hennes fina gravidmage och prata bebis. Svårt att förstå att Elias snart ska bli Pappa :D Kejsarsnittet kommer bli antingen på fredag eller måndag som det ser ut nu :D Så snart kommer det ut en liten Malva Emma Cecilia, roligt att hon kommer ha två av mina namn, Emma är nämligen Nickas familjenamn och Cecilia vårat :) Efternamnet var dom inte riktigt överens om ännu men dom har ju tid att fundera på det :) Nickas mamma berömde Nova hela tiden och satt och pratade med henne jättemycket när vi var där :) Märktes verkligen att hon längtar tills hon blir mormor :)

FÖRSTA UTEKVÄLLEN FÖR MIG
På kvällen var det meningen att vi skulle spelat lite kort hemma hos Pappa men jag och Elias kom istället fram till att det vore kul att gå iväg och kolla på när Ante J spelade och sjöng på "puben". Så det var med en stor klump i magen jag lämnade Nova med Per och Elin, att man kan få en sådan separationsångest från sin lilla skrutt alltså. Jag vet ju att Per är lika bra med henne som jag är och jag litar på honom till 200% men det kändes som jag svek henne på något sätt. Per lovade att ringa mig så fort hon vaknade och ville ha mat, jag var ju bara 5 minuter ifrån dom.
Väl ute så blev det faktiskt väldigt trevligt :) Träffade kompisar jag inte träffat på 12 år :D Helt otroligt att man känner igen varandra efter så lång tid. När det hade gått en timme och Per inte hade ringt blev jag nervös och messade för att höra så allt var bra och det var det ju såklart :) Men jag kunde inte sluta titta på mobilen för det kändes som en evighet men som tur var kom Erik, Emil och Emanuel också dit så satt vi och pratade en stund..första gången jag är ute med alla mina 4 bröder på en och samma gång :) Kändes lite lustigt att sitta ute tillsammans med alla mina småbröder och deras vänner och ha roligt ihop, dom har ju alltid varit så små innan men jag måste nog inse att även dom är vuxna nu :D När klockan var ett ringde äntligen Per och sa att han och Elin var på väg. Så en öl och två timmar senare med väldigt bra sällskap fick jag träffa min söta och hungriga dotter igen :) Tror det var bra för mig att komma iväg ett par timmar men usch va dåligt samvete jag fick samtidigt.

SÖNDAG
I söndags steg vi upp tidigt för att komma iväg så Elin skulle hinna med tåget som gick från Örebro vid tre. Men resan gick inte alls lika smidigt som resan ner. För det första körde Per totalt fel så vi snurrade runt i någon liten hålan en hel evighet så det blev det väldigt tajt om tid. Så för att hinna fick köra som en galning med mig skrikande i baksätet...jag hatar när han kör för snabbt när Nova är med i bilen :( Så jag och Per blev ovänner och stämningen i bilen blev inte direkt superbra men Elin kom iallafall med tåget så hon hann hem och fira Gurras 18 års dag så det var skönt iallafall. Hör ju inte direkt till ovanligheterna att jag och Per blir lite sura på varandra när vi åker bil. Per får verkligen världens sämsta humör när vi ska ut och åka, så han sitter och skriker och håller på för han anser att han är den enda på hela vägen som kan köra och alla andra är idioter ungefär...medans jag sitter och skriker på honom om att han ska sluta bete sig som en idiot och lugna ner sig ;) Låter som en bra kombo va? ;) Men vi brukar sluta sura på varandra en kort stund efter vi kommit fram iallafall som tur är.



HEMMA IGEN
Vid fyra var vi äntligen hemma igen, möttes i dörren av katterna som nog tyckte vi hade varit borta alldeles för länge. Dom hade roat sig med att bryta sig in sovrummet och legat i både vår säng och i Novas så det var bara till att byta alla sängkläder och dammsuga :)
När allt var städat och fint fick Nova ligga på mage i sängen och träna lite, hon tycker det är roligt en stund men sen blir hon arg och vill bara vända på sig så hon hamnar på sidan istället :) Men det dröjer säkert inte länge innan hon tycker det är roligt :) Det bästa hon vet nu är att sitta och stå upp, men efter en stunds hoppande känns armarna som gelé :D Hon blir ju bara tyngre och tyngre :D



KVÄLLEN
Både jag, Per och Emanuel var trötta efter allt bilåkande så vi lyckades bara med att se början av en film innan vi gav upp. Bara Nova som var pigg och vill ligga och prata och skratta så jag fick snällt vänta på att hon också skulle bli tröt och det dröjde ett bra tag vill jag lova :D Hon är så ruskigt envis när det är dax att sova, hon sparkar och slår som en liten tok och sen åker nappen ur hundra gånger innan hon äntligen slappnar av och somnar tätt tätt intill mig..mysflicka :)  



BVC
Igår var det dags för besök på BVC igen, allt gick inte jättesmidigt när vi skulle göra oss klara så vi fick halvspringa för att komma i tid men så är det när man har bebis :) Väl framme kändes det som jag hade sprungit ett maraton men i tid kom vi iallafall. Men när jag hade klätt av Nova ytterkläderna kommer läkaren ut och säger att Lena är hemma för vård av sjukt barn..varför kunde inte ringt och sagt det? Skulle iallafall få en ny tid snart så det blir nog bra ändå :) 
Men det blev bra ändå för eftersom vi redan var på stan så passade jag och lillebror på att shoppa istället :) Är ju massor med rea nu, såhär bra priser borde det vara under mellandagsrean med tycker jag :)







VIKTEN
Jag vägde mig igen igår och vågen på 68.9 kg, då hade jag stövlar och alla kläder på mig så väger nog ca 68 kilo nu. Förra veckan den 21:e vägde jag 70 kg..känns som jag rasar för fort :( Har ju ätit som attan i helgen men det tar väl ett tag innan det vänder antar jag. Får absolut inte gå ner mer än 8 kg till nu, är ju 172 lång så vill inte bli som en speta. Känner mig väldigt stressad över vikten faktiskt, visst att man ska gå ner när man fått barn men jag har gått ner 23 kilo sen jag fick Nova för 10 veckor sedan...känns som att jag vill ha kontroll på vikten och inte bara rasa för kroppen mår ju skit :(

NOVAS HÖRNA
Igår började vi äntligen fixa med Novas lilla hörna :D Men eftersom varken Per eller Emanuel trodde att jag skulle kunna måla rakt och snyggt åkte Emanuel på att göra det själv istället :) Texten blev superbra tycker jag, även trädet blev fint fast det var jag som satte upp det ;) Nog för att det kanske inte riktigt ser ut som ett verkligt träd blev det fint :D Så nu fattas det bara lite småsaker som lampor och någon hylla sen ska jag byta passepartout till tavlorna också :) Får se om vi tar oss en tur in till Örebro imorgon eller någon annan dag denna veckan :) 



DAGEN
Idag har vi inte gjort så väldigt mycket, Emanuel sov till klockan var nästan två så jag och Nova satt i sovrummet och pratade och mös under tiden :) Hon är så himla rolig nu för när man pratar med henne kommer det massor med ljud tillbaka :D Sen ser hon så himla lycklig ut när hon ler med hela ansiktet, vår älskade lilla unge.
När Emanuel hade stigit upp hjälptes vi åt att storstäda så det tog knappt 1 timme innan vi klara med allt :) Så nu är det bara lite tvätt kvar men har ju inte plats att hänga upp ner än två maskiner i taget så får tvätta mer imorgon :)



Annars har vi inte gjort något speciellt alls, ätit lite god mat, kollat lite tv och slappat. Känner mig jättetrött men inte så konstigt med tanke på hur vi har åkt omkring :) Per sover redan och Nova också så jag ska med snart krypa ner och sova tror jag.



Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Jennica med vit inredning

Va fin Novas hörna blev!! Kanon!

Kramar

2009-01-28 @ 05:01:12
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Elin Tarakkamäki

gud va fint det blev i hörnan! :D superfint verkligen. Och tack för en superbra helg, älskar er massor och saknar er redan

2009-01-28 @ 09:26:33
URL: http://eelint.blogg.se/
Postat av: Nilla

hej gumman. Kul att läsa att ni har haft en kanonhelg. Och skönt att få komma hem och hälsa på sina syskon och det.

Det där med att åka bil känner jag igen. J hatar när jag för för jag blir så aggressiv mot allt och alla och tutar på folk som är i vägen och J skäms. Men jag vet bäst i trafiken ;D Kram

2009-01-28 @ 11:22:10
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: Mad

Så underbara bilder på er tös! Hon är så sockersöt!

2009-01-28 @ 18:22:42
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0