Mat och sådant

MAT
Vi har äntligen fått välling/ersättning till Nova nu Nutramigen, hon tycker den är pest dock men kanske kanske kan hon lära sig att dricka den så att jag kan sluta amma helt på dagarna iallafall. Som det ser ut nu så äter hon ju ingen mat alls, inget duger och om det gör det går det bra med 2-3 teskedar innan hon börjar spotta och fräsa och det blir hon ju inte mätt på direkt. Gröten går kanonbra sålänge det är banangröten från apoteket så det är väl bara att fortsätta med den och skippa EnaGos som finns på dom flesta vanliga butiker...men jag förstår henne för både smaken och konsistensen på EnaGos gröt är allt annat än aptitretande :(
Skönt att vi har hennes mat på recept nu så vi slipper bli ruinerade. Sjukt att barn med allergier ska behöva betala såå mycket mer för så självklara saker som välling, gröt, mat osv :( Blir ju även dyrare med allt annat i matväg eftersom jag också måste äta sådant som hon tål och även sen när jag slutar amma så kommer vi fortsätta med sådan som Nova kan äta för att slippa krångla med två alternativa middagar osv. 
Det är fortfarande lite krångligt med att hon är så känslig fast jag tycker ändå att vi gjort det till vår vardag ganska så bra nu. Det är bara när man ska introducera nya saker till henne som det blir lite knepigt. Det absolut svåraste med just mjölkallergin är att få alla andra runt om kring att förstå allvaret med att man INTE får ge henne saker som hon inte tål. Men vi gör även vårt bästa när det gäller att hålla alla informerade om vad som går bra och inte bra så vi slipper misstag för det är ju bara Nova som kommer må dåligt av det.



BVC
Har ju varit iväg på 8 månaders kontroll också och den gick jättebra som vanligt :) Sköterskan tyckte Nova var duktig och tidigt med en del saker men det är ju verkligen individuellt vad barn kan så lite svårt att gå efter listor tycker jag. Vi är glada sålänge hon utvecklas och mår bra och sen om hon gör saker innan eller efter hon egentligen "ska" är inte lika viktigt. Fast det är ju självklart roligt när hon lär sig nya saker :)  
Jag trodde att hon hade gått upp mycket mera än vad hon hade gjort så blev faktiskt lite förvånad denna gången. Men med tanke på all hennes energi och aktivitet så hinner hon väl inte lägga på sig innan hon gått av sig det igen ;)
Men hon växer iallafall och nu väger hon 8370 gram och är 69 cm lång :) Börjar bli stora tjejen nu minsann :)



Nu ska jag gå in och lägga mig i sängen och morgonmysa med mina älsklingar :)

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja e inte på BB hann bara inte svara=) kram sofie

2009-07-26 @ 21:56:08
Postat av: Emma

Allt bra med er? Kul o få läsa lite om vad ni har gjort :)

Hur gör man högerklicks skydd på bilderna?

2009-07-27 @ 11:50:08
URL: http://varanmini.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vad stor hon har blivit. =D Kul med en uppdatering.

Kryper Nova? Freja ålar "bara".

Tror att det är en anledning till att de kanske inte går upp så mycket i vikt. Freja hade gått upp 230g på 2 månader, och växt 5cm. =S

Hoppas ni har det bra annars.

2009-07-27 @ 20:26:37
URL: http://lillafreja.blogg.se/
Postat av: Tove

Får jag fråga varför ni inte vill ha fler barn? :-)

2009-07-28 @ 21:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0