Godmorgon fredag...

GODMORGON ELLER NÅGOT SÅNT
Det borde förbjudas att stiga upp ur sängen före klockan 9 oavsett om man är vaken eller inte för innan dess är iallafall inte jag människa utan mer ett ruffsigt monster med taskigt humör. Men idag är det sista Babycafét innan det blir sommarlov och även sista gången Amelia kan gå på Babycafé för hon fyller ju 1 år i augusti lilla skruttan :) Så idag kände jag att jag fick offra mig och ta mig ur sängen oavsett humör eller hårruffs. Har nyss hällt i mig en hel mugg kaffe och planerar att hälla i mig ytterligare en innan jag tar fram locktången för att fixa frillan för dagen. Något ät bart får det bli på stan efter Öppna förskolan om Therese hinner annars får jag pallra mig hem och fixa lite lunch så Per med kan äta lite. Man tycker ju kanske att jag borde lärt mig äta frukost vid 25 års ålder men det är lika svårt fortfarande, såvida det inte är helg vill säga och man kan mysa och äta i sängen för då går det minsann ner. Måste hitta något att ta på mig också, min garderob är tom och borde fyllas på men jag har svårt att styra stegen mot klädavdelning där dom säljer plagg i min storlek...varför är man (Jag) som en magnet mot barnavdelningen?? Något inbyggt programeringsfel sen jag blev mamma (Gravid) tror jag stenhårt på. Men i slutet av denna månaden måste jag verkligen in till Örebro och shoppa till mig själv och BARA till mig själv, vore ju rätt kul att slippa gå naken eller i allt för stora kläder över sommaren. Ska köpa mig en snygg jacka med hade jag tänkt, tror det får bli en kort svart skinnjacka med muddar denna gången.
Det enda jag inte behöver är skor (Som vanligt) för det köpte jag 3 par sist jag var inne i Örebro och skulle köpa klänning till Novas dop. Per har gett upp och har sedan länge insett att vårat skoskåp är mer mitt skoskåp...han har ett par skor i det medans jag har hmmm kanske 15 par...iallafall är det fullt och jag får numera även ställa några par i hans garderob...men jag skötte det snyggt tycker jag för innan jag ställde in dom i hans sida av garderoben sorterade och vek jag alla hans kläder snyggt och prydligt för att kunna skryta lite för honom men som jag misstänkte var det första han såg 3 par högklackade skor ändå...skumt att han kan se sånt när han missar annat som han ska ha fast det ligger mitt framför näsan på honom..killar är märkliga ibland ;)



Nej nu ska jag sluta svamla och fixa mitt hår så jag vågar mig ut idag, bäst att passa på medans Nova sover :)

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0