Ny vecka igen då

BABYCAÈ OCH NYA MÖSSOR
Blev en väldigt lyckad fredags förmiddag med massor utav barn och mammor uppe på ÖF. Barnen lekte och hade roligt tillsammans och behöver jag ens säga hur söta dom var när dom satt ett helt gäng och lekte och pratade med en spelade giraff? :D Underbara ungar! Synd att det inte är något alls på ÖF nu under sommaren tycker jag för det är skönt att komma iväg en stund och göra något annat. Men vi får ta igen det när Agneta öppnar igen i augusti.

Passade även på att beställa 3 mössor till Nova från en tjej som syr själv :) Blev en paisleymönstrad, en rosa med vita fjärilar och en röd med stora vita prickar på :) Roligt med unika saker som man dessutom vet att någon lagt ner lite tid på :)

Här kommer lite bilder från Babycafét och ÖF.





























POOLEN
I fredags kväll kom Farfar Jörgen och Nanna med en pool till Nova :) Och eftersom vädret inte tillät utomhusbad så blev det bad inomhus för självklart måste man få prova sina nya saker :D Nova var helt galen och halva vardagsrummet blev blött men det var det värt för oj va roligt hon verkade ha :) Så poolen kommer med största sannolikhet bli en stor favorit :)
Tog massor med bilder men eftersom Nova var som ett yrväder blev dom en aning suddiga ;)





LITEN SÖT BLÅ BIL
I helgen har vi hunnit med två dagar på Gälleråsen, var riktigt roligt att kolla lite bilar och tävlingar :) Bilsport är nog det enda jag verkligen har tålamod att titta på och dessutom tycka är kul samtidigt :) Sveriges sötaste bil var dessutom med och tävlade bägge dagarna, den var liten som en leksaksbil, bullig, rund och turkos :D Fast ingen visste vad det var för märke men det kan kvitta för supersöt var den i vilket fall som helst :D 
Nova gillade också alla bilar och var helt tokigt söt i sina stora röda hörselkåpor Per köpte till henne :D









DATORHAVERI
Inte bara min och Pers dator som gett upp hoppet och behöver akut hjälp utan idag ringde Jörgen och sa att även hans mådde kasst. Så idag har jag ägnat hela eftermiddagen och stor del av kvällen åt att formatera och fixa hans dator :) Tar ju en stund men nu fungerar den igen iallafall och det är ju huvudsaken :) Nova tycke nog dessutom det var roligt att ha Farfar på besök i flera timmar så hon kunde få massor med uppmärksamhet och någon att leka med :)

AVSLUTNING GÅNGER TVÅ
Imorgon är det avslutning för Öppna Förskolan ute i Lunedet så jag, Novis, Therese och Amelia ska ut och sjunga lite, grilla korv och umgås med alla andra barn och mammor :) Håller tummar och tår att vädret är bra imorgon med så vi slipper frysa ihjäl under dagen :)

Sen på kvällen är det avslutning för en av tjejerna som sålt Me and I kläder här i stan så får väl se om jag kan göra några fynd till min lilla prinsessa :)

Nej nu ska jag leka lite med Novaskrutt och titta lite på tv innan det är dags att lägga sig så jag kommer upp till halv sju imorgon...

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Therese Bäckman

Anton ska ju oxå va med imorron på utflykten ;) Han kommer efter simskolan :)

2009-06-15 @ 21:52:59
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: sofie

du som verkar kunna datorer=) går de att göra ngt själv om datorn som e en bärbar inte får kontakt me hårddisken???kram sofie

2009-06-16 @ 16:02:22
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0