Tillbaka igen

BACK AGAIN
Nu känner jag mig lite gladare igen och känner att det vore roligt att blogga lite. Det har varit riktigt tungt ett tag nu men jag tog mig igenom det tack vara mina underbara vänner och min fina familj. Mycket har hänt, både bra och dåliga saker men hur det än blir och är så fixar det sig hoppas jag :)
För tillfället är hela familjen frisk (Peppar pepper), det var ett tag sen om man säger så men bäst att passa på att njuta av det nu medans man kan.



Novas allergier blir mest bara värre och som det ser ut nu så kanske jag måste ringa sjukhuset igen och be dom göra test mot nötter, gluten, pollen och ägg också. Hoppas innerligt att det bara varit tråkiga sammanträffande som gjort att hon blivit som hon har blivit och att det inte beror på någon mer allergi. Har tyvärr fått använda hennes allergimedicin flera kvällar pga av att hon hostat,bajat extremt mycket, kliat sig massor, haft massor av utslag och varit otröstlig :(

Utöver sådana tråkigheter så går saker och ting med Nova mer än bra :D Hon lär sig saker hela hela tiden, hon har börjat krypträna, hon ställer sig upp mot saker, hon har börjat äta gröt (Okej då hon har ätit det två ggr nu utan att spotta och fräsa men ändå ;)) hon bubblar som aldrig förr och hon är mer envis än någonsin innan :D Så hon är helt enkelt en helt vanlig och glad 7 månaders bebis ;) Men som mamma är man ju stolt som en tupp (Mysko uttryck när man är kvinna men men) och tycker att just ens egen bebis är sååå duktig och sååå bra på allt  fast hon säkert inte är ett dugg bättre än någon annan :) Det är som min bror sa, vem fasen (Nej han sa kanske inte fasen men jag tycker det låter lite bättre) vill se 100 bilder på en och samma unge om dom inte är Mamma eller Pappa till ungen...kanske kanske ligger det något litet i den eller vad säger ni andra? Folk tittar lustigt på mig nu när jag säger att Nova var inte sådär sockersöt när hon var nyfödd som jag tyckte just då, med det menar jag ju inte att jag älskar henne mindre eller något sådant utan mer att det finns en del otroligt söta nyfödda och en del mindre söta. Men som nybliven mamma så är ju just ens egen bebis det finaste som finns. Nu när jag ser foton tycker jag absolut att hon är grymt mycket sötare nu när hon skrattar med hela ansiktet och har mer personlighet än när hon var någon månad och bara låg och sov eller skrek.



Vi har ju hunnit med en del sen jag skrev sist, bland annat har Malva döpts, Nova har döpts (Mer bilder och sånt kommer senare när jag får tillbaka min bra dator och kan fixa bilderna :)) det har shoppats en del (Hunnit med ett Me and I party, shoppat nya Plastisock kollektionen på rea, beställt en designad sittdyna till sittdelen och så lite annat smått och gott.) Sen har vi umgåtts en del med Therese (Vanliga Therese..haha svårt när man har två vänner med samma namn) Therese och Amelia och Sofia och Nico :) Nova är tokig i andra barn och lyser som en sol när hon får sällskap, det är bara det att hon försöker äta upp sina vänner...stackars Amelia grät sist dom var här för att Nova var vild och bet i henne, men som tur var så gick det över snabbt så dom kunde leka igen :)



Nej nu ska jag laga mat men jag återkommer snart igen! :) Kommer fortsätta skicka upp bilder från mobilen under tiden :)

Puss och Hej!

Kommentarer
Postat av: sofie

vet inte om ja fatta rätt i de du skrev men ja fattade e som så här. Ja tyckte Alice va den sötaste finaste underbaraste ungen i världen när hon kom..kollar man tillbaka nu så jaha de va ju en söt bebbe... hur man tänker.. =)fina e de allafall våra små sessor=) ja Emma egentligen e du smått galen o shoppar för mkt hahaha..men inget som stör mig=) så shoppa loss=) Alice o hennes mommo shoppa idag =)hon fick den sötaste klänningen =)kommer komma bild på den=) kram

2009-06-11 @ 22:09:21
Postat av: Therese Bäckman

jaa du Nova är allt lite ond mot Amelia...hahaha!! Men hon kommer ge igen,jag håller på att lära upp henne nu ;) Puss&Kram

2009-06-11 @ 22:35:58
URL: http://eldvina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0