Det fick inte hända ju

LEDSEN
Jag är så fruktansvärt ledsen, det känns som om något ska gå sönder inuti mig. Jag bara gråter och gråter och det går verkligen inte över. Nästa helg flyttar mina älsklingar till nya hem och nya familjer. Detta är nog det svåraste jag varit med om på väldigt väldigt länge. Hur ska mitt liv bli utan dom? Ingen som kommer och möter mig i dörren när jag kommer hem, ingen som kommer och kryper upp i knät när allt känns jobbigt eller bara vill gosa och mysa. Hur ska jag orka att lämna dom när dom när jag älskar dom så himla mycket? För mig är dom inte BARA djur utan dom är mina bebisar och jag bryr mig lika mycket om dom som jag bryr mig om resten av min familj. VARFÖR???? Räcker det inte med otur för min del nu??  Det är för Novas skull som det måste bli såhär men det gör så himla ont ändå. När jag fick samtalet igår kändes det som jag fick ett slag i magen, jag trodde verkligen inte att hon skulle vara allergisk men tyvärr visade hennes blodprover att hon är väldigt känslig mot alla pälsdjur. Jag har alltid sagt att jag gör mig inte av med katterna för allt i världen med undantag för en sak och det var om mitt barn blev allergisk, skulle aldrig sagt så för hur stor är egentligen sannolikheten att det skulle hända?

Nej nu orkar jag inte skriva mer.

Puss och Hej!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kramar om



Kan inte alls vara lätt! Massa kramar till er alla

2009-05-09 @ 19:24:39
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch...känner med dig gumman, vet ju hur mycket dina kissar betyder för dig. Kramar om

2009-05-10 @ 00:33:57
Postat av: Anne-Li

Usch...känner med dig gumman, vet ju hur mycket dina kissar betyder för dig. Kramar om

2009-05-10 @ 00:34:56
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Ne fy va hemskt! Lider verkligen med dig! O stackars kissarna :(

2009-05-10 @ 01:31:43
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Therese

Om de bara fanns nåt jag kunde göra för dig älskade vän :( Jag lider verkligen med dig...:'( Massa kramar på dig min underbara vän! <3

2009-05-10 @ 11:18:50
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch, jag beklagar verkligen. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att ge bort Milou... :( usch, som du säger, hur stor är chansen? ......

2009-05-10 @ 13:18:33
URL: http://kvistelin.blogg.se/
Postat av: Emma

Höll verkligen tummarna för dig (er) att det inte skulle vara päls allergi. Usch måste vara jätte jobbigt! Lider med dig.

Men vad gör man inte för sina älskade barn. Jag skulle kunna göra vad som helst för Olivia bara hon mår bra.

Tänker på er..kramar

2009-05-11 @ 08:32:38
URL: http://varanmini.blogg.se/
Postat av: sofie

fy va jobbigt...förstår dej verkligen.när vår ena katt började bajsa o kissa på ALLT som vba Alices saker då fick han lämna oss..han led verkligen av henne de syntes på han han va rädd jämt =( kramar till er

2009-05-11 @ 11:40:08
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: malinsmix.blogg.se

förstår er verkligen! stor stor kram!!

2009-05-11 @ 17:41:36
Postat av: Malin

Hejsan Emma...har följt din blogg sedan du startade...och innan dess på FL. Vill bara säga att jag förstår verkligen hur du känner dig ang dina katter. Jag var nämligen tvungen att lämna ifrån mig min älskade hund jag haft i nästan 8 år. Sorg i hjärtat. Vet inte om det tröstar men när man väl har tagit steget och ens älskade husdjur är borta från hemmet är det fruktansvärt tomt, men DET BLIR BÄTTRE, loooovar. Dina katter kommer alltid att finnas i ditt hjärta, men just nu har du en liten älskling som du måste ta hand om och att tänka på det VARJE DAG...hjälper. Lite iaf.

Hoppas lillan blir bättre efter detta!

Styrkekramar till dig!

PS Du får maila om du vill ha stöttning...finns där!

2009-05-12 @ 15:22:15
Postat av: Hanna

hej! hoppas du minns mig från fl - inez mamma hanna.

läser din blogg titt som tätt och nu har jag fixat en egen ny blogg...om du vill läsa ngn gång...

tänker för överigt på dig och saknar ord för det du går igenom nu. har förstått hur mycket de katterna betyder för dig. det är hemskt, hemskt ledsamt att de inte får vara en del av er familj längre...ta hand om dig och kram nova!

2009-05-16 @ 00:07:30
URL: http://ifamiljenkaos.blogspot.com
Postat av: Z

Det här är inte menat som något elakt, men många studier har visat att katter inte är bra för små barn, och det brukar både MVC och BVC gå ut med, att man ska försöka att hålla katten ifrån barnet, för att de är de med högst riskfaktor.

Och du, du har 4 st katter, det gör det ju absolut till en större risk för ditt barn. Trist för dig att du måste lämna undan dina katter, men de kanske du borde ha tänkt på INNAN lill tjejen föddes.

Mvh Z

2009-05-17 @ 12:38:32
Postat av: Svar från Emma till Z

Varför göra sig av med sina djur innan man fått bekräftat att barnet är allergiskt? Vill du mig något så är det bara att du mailar och uppger dig riktiga namn för så svårt är det inte att tala om vem man är.

2009-05-17 @ 17:26:55
Postat av: Nikita

Tänkte bara tipsa om en nystartad tävling på min blogg



Vinn en valfri väggtext från VinylaHem

http://nikital.blogg.se/2009/may/tavling-vinn-valfri-vaggtext-ifran-vinylahe.html

2009-05-18 @ 08:58:07
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mickan - Frejas mamma!

Reagerar på det Z säger. Enligt vårt BVC är det bara bra om det finns pälsdjur eller något i hemmet, då minskar risken att bli allergisk, tyvärr inte i Novas fall då.. Men som sagt uppge vem du är, om du kommer med sådana påståenden.

Blir bara så arg.

2009-05-19 @ 10:05:32
URL: http://lillafreja.blogg.se/
Postat av: Thessan ( Tobias tjej)

Lider verkligen med dig Emma :(

vill aldrig lämna mina djur här hemma och tycker jätte synd om dig som behövde göra det :(

2009-05-19 @ 17:48:43
URL: http://thessan.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Men usch vilken kommentar från Z.. har inte kunnat släppa tankarna på dig o missarna, tänker på dig! Hoppas du mår någorlunda iaf! Förstår att det är tomt nu..

kramar!

2009-05-20 @ 14:44:53
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Mamma

"Tanten" mår hur bra som helst och vi har redan fått våra rutiner..L

Älskar dig min stjärna // Mamma

2009-05-22 @ 15:39:09
Postat av: madde

hej emma vet inte om du minns mig sedan längre tillbaka men vi pratade förr ganska mkt via msn.jag förstår din stor SORG då jag vet att katterna e ditt liv och du har alltid älskat alla dina små lurviga.det är din sambo som är allergisk va,har för mig det och jaghåller med dig att varför göra sig av med dem innan,man älskar sina djur som sina barn.tänker på dig vännen.kram

2009-05-22 @ 17:06:05
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0